Skip to main content

BMW M 8 (+Competition) Gran Coupe: Δυναμική ευφυία

Η έλευση στις αγορές του κόσμου από τον προσεχή Απρίλιο νέων, τετράθυρων σπορ μοντέλων υψηλών επιδόσεων οδηγεί την BMW M σε καινούργια πεδία δράσης στην πολυτελή κατηγορία. Η εξέλιξή τους δίπλα στις δίθυρες εκδόσεις της νέας BMW M8 και την αγωνιστική BMW M8 GTE, γνωστή από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (World Endurance Championship), κάνει τις BMW M 8  Gran Coupe και BMW M 8  Competition Gran Coupe ασυναγώνιστο δίδυμο δυναμικής ευφυίας, ευελιξίας και ακρίβειας με το προσδιορίστικο Μ που, τα …λέει όλα.

Σύμφωνα με την εταιρία έχουν γίνει διεξοδικό σετάρισμα στα κέντρα δοκιμών των Miramas και Arjeplog και βελτιώσεις στο σιρκουί του Nürburgring-Nordschleife και άλλες αγωνιστικές πίστες. Ας δούμε, όμως, τις ταυτότητες και των δύο: BMW M 8  Gran Coupe Ισχύς: 600 ίπποι, μέγιστη ροπή:750 Nm, κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 10,7 – 10,5 λτ/100 χλμ, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 244 – 240 γμ/χλμ. BMW M 8  Competition Gran Coupe Ισχύς: 625 ίπποι, μέγιστη ροπή: 750 Nm, κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 10,7 – 10,5 λτ/100 χλμ, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 244 – 240 γμ/χλμ.  

Όλα αυτά από τον υψηλόστροφο V8 κινητήρα 4.400 κ.εκ. με τεχνολογία M TwinPower Turbo. Τα συστήματα ψύξης και τροφοδοσίας λαδιού είναι σχεδιασμένα για αγωνιστική χρήση. Το σπορ σύστημα εξαγωγής με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κλαπέτα παράγει ένα συναρπαστικό ήχο κινητήρα.

Η μεταφορά της κινητήριας ισχύος στο δρόμο γίνεται χάρη στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic και το σύστημα τετρακίνησης M xDrive που συνδέεται με το Active M Differential. Υπάρχει επιλογή από τρία προγράμματα: 4WD, 4WD Sport και 2WD με αμιγή πίσω κίνηση και απενεργοποιημένο το σύστημα ελέγχου οδηγικής ευστάθειας. Οι επιδόσεις: 0 – 100 χλμ/ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα (BMW M8 Gran Coupe) / 3,2 δευτ. (BMW M8 Competition Gran Coupe). Η BMW M8 Gran Coupe First Edition προφέρεται ως αποκλειστικό μοντέλο λανσαρίσματος.

Σε κάθε περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα ξεχωριστό, υπερπολυτελές σπορ αυτοκίνητο με ζηλευτές επιδόσεις. Έντονη είναι η εμπειρία σπορ αυτοκινήτου και για τους τέσσερις επιβάτες των ‘full-size’ καθισμάτων, ενώ, τονίζονται η εντυπωσιακή ευκολία πρόσβασης (είσοδος-έξοδος), ο άφθονος χώρος για τα πόδια και το τρίτο πίσω κάθισμα, κατάλληλο για μικρές αποστάσεις.

Ανεξάρτητη είναι η σχεδίαση του αμαξώματος με χαρακτηριστικά M: μεταξόνιο 200 mm μακρύτερο συγκριτικά με τις δίθυρες BMW M8, δυναμική ρέουσα γραμμή οροφής, μεγάλοι αεραγωγοί, μάσκα νεφρών BMW με διπλές μπάρες, βράγχια M στα πλαϊνά πάνελ, πίσω αεροτομή και πίσω ποδιά με διαχύτη και διπλές απολήξεις εξαγωγής.  Έμφαση δίνεται στη μείωση βάρους του αμαξώματος και στη δομή του πλαισίου, με βελτιστοποίηση της ακαμψίας. Η οροφή έχει κατασκευασθεί από ανθρακονήματα, ενώ το κέντρο βάρους είναι χαμηλό και τα μετατρόχια φαρδιά. 

Τα υπόλοιπα high lights έχουν ως εξής:

-Πλαίσιο προδιαγραφών M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες, σύστημα διεύθυνσης M Servotronic. DSC (Dynamic Stability Control) με M Dynamic Mode.

-Ολοκληρωμένο σύστημα πέδησης με βελτιστοποιημένη δυναμική και ειδικό σετάρισμα M. Δύο ρυθμίσεις αίσθησης του πεντάλ: έμφαση στην άνεση ή τη μεγαλύτερη αμεσότητα.

-Νέος διακόπτης Setup προσφέρει άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις για κινητήρα, αποσβεστήρες, σύστημα διεύθυνσης, M xDrive και σύστημα φρένων. Διαφορετικά συνολικά σεταρίσματα για δύο οδηγούς επιλέγονται μέσω διακοπτών M στο τιμόνι.

-Νέο M Mode για εξατομικευμένη ενεργοποίηση των συστημάτων υποβοήθησης και ρύθμιση οθονών του πίνακα οργάνων / Head-Up Display. Οι οδηγοί της BMW M8 Competition Gran Coupe μπορούν να επιλέγουν μεταξύ των προφίλ ROAD, SPORT και TRACK.

Τέλος, ο αποκλειστικός στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει BMW Laserlight, σπορ καθίσματα M , BMW Head-Up Display ειδικό για Μ, BMW Live Cockpit Professional με σύστημα πλοήγησης και BMW Intelligent Personal Assistant, Driving Assistant και Parking Assistant.