Skip to main content

Honda: Το «παπί» με τα 100 εκατ. πωλήσεις

Από την έντυπη έκδοση

Ποιος, αλήθεια, δεν γνωρίζει τι είναι το «παπί» στα δίκυκλα; Το δημοφιλές προσιτό εργαλείο της καθημερινότητας στα προβληματικά από κίνηση αστικά κέντρα, όπως τα δικά μας, έχει δημιουργήσει μια αναγνωρίσιμη εικόνα σε όλο τον κόσμο. Βεβαίως, το original είναι Honda, παρότι όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές το έχουν αντιγράψει με τα χρόνια.

Η Honda Motor Co., Ltd. ανακοίνωσε ότι οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις της σειράς Super Cub, του γνήσιου «παπιού», έφθασαν τα 100 εκατομμύρια. Για να τιμήσει το γεγονός, η εταιρεία οργάνωσε ειδική τελετή την οποία παρακολούθησε ο πρόεδρος και CEO Τακαχίρο Χατσίγκο στο εργοστάσιο του Κουμαμότο στην Ιαπωνία, όπου παράγεται το Super Cub.

Η μαζική παραγωγή της πρώτης γενιάς Super Cub C100 ξεκίνησε τον Αύγουστο του 1958 στο εργοστάσιο του Γιαμάτο, βόρεια του Τόκιο. Η άμεση επιτυχία των πωλήσεων ήταν αποτέλεσμα αρκετών χαρακτηριστικών, όπως: η αντοχή και απόδοση του ισχυρού τετράχρονου κινητήρα 50cc (σε αντίθεση με τους δίχρονους κινητήρες που ήταν η τάση της εποχής), η μοναδική σχεδίαση με χαμηλό πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς, ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης χωρίς μανέτα και η μεγάλη προστατευτική ποδιά. Αν και στην πορεία υπήρξαν πολλές βελτιώσεις, η βασική φιλοσοφία του «παπιού» παρέμεινε ίδια από τότε που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά Super Cub, με το μοναδικό του στιλ να συνεχίζεται μέχρι τα σημερινά μοντέλα. Τόσο εμβληματική είναι η σχεδίασή του, ώστε το 2014 το Super Cub έγινε το πρώτο όχημα που καλύπτεται από «τρισδιάστατη» πατέντα στην Ιαπωνία.

Τώρα, η Honda παράγει τα μοντέλα Super Cub σε 16 εργοστάσια σε 15 χώρες σε όλο τον κόσμο. Πωλείται και οδηγείται σε περισσότερες από 160 χώρες.