Skip to main content

Skoda Kodiaq: Ένα τολμηρό βήμα στα SUV

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

H VW δείχνει ιδιαίτερη αγάπη τελευταία στο πιο «λαϊκό» σήμα της και το προικίζει με νέο μοντέλο στην κατηγορία των μεγάλων SUV, πατώντας πάνω στις δοκιμασμένες συνταγές των ομόσταυλών του. Η έως τώρα πορεία δείχνει ότι η Skoda κινείται ανοδικά σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, ξεπερνώντας σε κάποια χαρακτηριστικά τα πιο… κοσμικά αδέρφια της. Ασφαλώς παίζουν ρόλο και οι πιο προσιτές τιμές.

Στην προκειμένη περίπτωση, ωστόσο, επιχειρείται ένα άλμα, καθώς το Kodiaq εισέρχεται σε μια ανταγωνιστική κατηγορία, στην οποία το status symbol είναι κυρίαρχο ζητούμενο. Παρουσιάστηκε προ ημερών στον διεθνή Τύπο -με ελληνικές παρουσίες που μετριούνται, ατυχώς, στα δάκτυλα του ενός χεριού- στο εργοστάσιο ηλεκτρικής ενέργειας του Βερολίνου και αν μη τι άλλο εντυπωσίασε και αισθητικά και επί της ουσίας, αφού πρόκειται για ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στη μάρκα με στόχο να κατακτήσει καινούργιες αγορές και να προσελκύσει νέους πελάτες.

Οι πρώτες πληροφορίες που μας δόθηκαν από την εταιρεία κάνουν λόγο για ελαφρύ και ασφαλές αμάξωμα, ευρύχωρο εσωτερικό, με χώρο αποσκευών 720 έως 2.065 λίτρων. Το αμάξωμά του έχει μήκος 4,70μ., με ικανότητα ρυμούλκησης μέχρι 2,5 τόνων και διαθέσιμο σύστημα υποβοήθησης (Tow Assist). Στα highlights του Kodiaq, το οποίο αντικειμενικά είναι όμορφο, σύγχρονο και επιβλητικό, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα εξής: στάνταρ ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων (επταθέσια εκδοχή), συστήματα infotainment και ενδιαφέρουσες λύσεις δικτύωσης μέσω του συστήματος Skoda Connect.

Στον τομέα των κινητήρων υπάρχουν πέντε επιλογές, δύο TDI και τρεις TSI. Ο κυβισμός τους είναι 1,4 και 2 λίτρα, και η απόδοσή τους θα κυμαίνεται από τους 125 έως τους 190 ίππους. Θα συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, 6 ή 7 ταχυτήτων κιβώτιο DSG, με κίνηση εμπρός ή τετρακίνηση.

Προαιρετικά θα διατίθεται σύστημα επιλογών τρόπου οδήγησης (Driving Mode Select) και αμορτισέρ DCC. Το σύστημα «Front Assist» με λειτουργία φρεναρίσματος κινδύνου στην πόλη (City Emergency Brake) περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό και είναι ενεργό μέχρι τα 34 χλμ/ώρα – μπορεί να συμπεριλαμβάνει προαιρετικά και τη λειτουργία προληπτικής προστασίας πεζών (Predictive Pedestrian Protection). Με ραντάρ λειτουργεί επίσης και το ενεργό Cruise Control (ACC), ενώ προσφέρονται και συστήματα όπως το Lane Assist, το Blind Spot Detect, το Rear Traffic Alert κ.ά.