Skip to main content

Οpel: Ολιστικός εξηλεκτρισμός

Από την έντυπη έκδοση 

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Μπορεί οι Γάλλοι (PSA) να πήραν τον έλεγχο της Opel, ωστόσο, δεν της στερούν τη δυνατότητα να οραματίζεται με βάση τη μακρά γερμανική παράδοσή της. Θα ήταν λάθος, άλλωστε, να αλλοιώσουν το DNA της, που εδώ και ενάμιση αιώνα συνοψίζεται στο Opel Way που θα μπορούσε να αποδοθεί με το τρίπτυχο «γερμανικό – προσιτό – συναρπαστικό», που περνά πλέον στο «New Germanness» (νέα γερμανική ταυτότητα), συνδυάζοντας μηχανολογική τελειότητα, λειτουργικότητα, ποιότητα και αξιοπιστία, με συναίσθημα και εξωστρέφεια.

Έτσι, τουλάχιστον, λένε οι ίδιοι οι ιθύνοντες της εταιρείας, με βάση ένα νέο brand concept. Ονομάζεται Opel GT X Experimental και είναι ένα τολμηρό, 4,06 μ., πεντάθυρο, πλήρως ηλεκτρικό συμπαγές SUV με γοητεία κουπέ και γεμάτο καινοτόμες ιδέες. Το GT X Experimental ενσαρκώνει τις αξίες και το όραμα της Opel και προαναγγέλλει τη φιλοσοφία των μελλοντικών μοντέλων Opel. Η εταιρεία είχε ήδη ανακοινώσει ότι σκόπευε να ενισχύει το προφίλ της κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου PACE! τον περασμένο Νοέμβριο. Το GT X Experimental είναι η πρώτη χειροπιαστή απόδειξη αυτής της διαδικασίας. Η Opel αποφάσισε να ενσωματώσει το όραμά της για τα μελλοντικά της οχήματα σε ένα συμπαγές SUV μήκους μόλις 4.063 mm (μεταξόνιο: 2.625 mm, πλάτος: 1.830 mm, ύψος συμπεριλαμβανομένης κεραίας: 1.528 mm).

Τα SUV είναι σήμερα τα πιο δημοφιλή οχήματα της αγοράς και η Opel επιθυμεί να τα κάνει ακόμα πιο ελκυστικά στο ευρύ κοινό. Αλλά για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, τα SUV πρέπει επίσης να γίνουν ακόμα πιο αποδοτικά. Γι’ αυτό, το Opel GT X Experimental βασίζεται σε μία ανάλαφρη αρχιτεκτονική, έχει μειωμένο αποτύπωμα και πατά σε τροχούς 17 ιντσών που οπτικά δείχνουν πολύ μεγαλύτεροι, για μέγιστη οδηγική άνεση και εντυπωσιακή εμφάνιση. Σύμφωνα με την υπόσχεση του σχεδίου PACE! να διατίθεται μία ηλεκτροκίνητη έκδοση για κάθε μοντέλο Opel μέχρι το 2024, το GT X Experimental είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ενέργεια από μία συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh επόμενης γενιάς και επαγωγική φόρτιση.

Το GT X Experimental δεν «υποκρίνεται» ότι προσφέρει πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Ωστόσο, διαθέτει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 3, που σημαίνει ότι μπορεί να διαχειρίζεται όλα τα θέματα οδήγησης, αλλά ο οδηγός πρέπει να είναι έτοιμος να ανταποκριθεί εάν χρειαστεί παρέμβαση.