Skip to main content

Hyundai BAYON: Κορεάτης …«αυτονομιστής»

Ένα φρέσκο Crossover (16χλστ απόσταση από το έδαφος) μπαίνει σφήνα σε πολλά ανάλογα του ανταγωνισμού, ενώ, κλείνει το μάτι και στα πιο συμβατικά κόμπακτ της μικρής κατηγορίας. Το μυστικό του είναι ότι δεν «φωνάζει» SUV, -κάτι που τείνει να γίνει …καραμέλα του μάρκετινγκ, σήμερα-, παρότι διαθέτει πολλά από τα χαρακτηριστικά τους, με κύριο αυτό της πρακτικότητας/χρηστικότητας, επιπλέον, δε, καινοτόμες τεχνολογίες αιχμής. Το οδηγήσαμε και μας άρεσε, από κάθε άποψη, για καθημερινή χρήση, -πάντα και παντού-, εντός κι εκτός των τειχών.

Ευχάριστο, με σωστή εργονομία (σε μια, μάλλον, χαώδη εποχή επί του προκειμένου), καλή ανάρτηση, που απορροφά τους κραδασμούς από τους κακούς ελληνικούς δρόμους, ώστε να μην κουράζει, ασφαλές, σβέλτο ακόμη και με τον κινητήρα βάσης ( 84 ίπποι), οικονομικό, σύγχρονο. Αυτόνομο στην κατηγορία του ή και ολίγον …αυτονομιστικό, λοιπόν, το Hyundai BAYON (BAY-on | Μπέϊ-ον), βαφτίστηκε έτσι, από την πρωτεύουσα της γαλλικής «χώρας των Βάσκων», Bayonne, που αποτελεί έναν από τους πιο όμορφους προορισμούς στη νοτιοδυτική Γαλλία (έξυπνοι οι Κορεάτες, κοιτούν με παγκόσμια ματιά). Αποτελεί την τελευταία σχεδιαστική έκφραση της Hyundai, που ξεχωρίζει, με μια σχετική αυθάδεια, για τις, αναλογίες του και τα ισχυρά αισθητικά χαρακτηριστικά του -ναι, αυτό είναι προσωπική υπόθεση και περί ορέξεως…, ωστόσο, ακόμη και η αμφισβήτηση από κάποιους μας λέει πως «κάτι παίζεται εδώ» και αυτό προεξοφλεί ενδιαφέρουσα πορεία συν τω χρόνω.

Ειδικότερα, διαθέτει τη σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness της Hyundai, που ορίζεται από την αρμονία μεταξύ αναλογιών, αρχιτεκτονικής, στυλ και τεχνολογίας συνδυάζοντας συναισθηματικές αξίες με καινοτόμες λύσεις. Στο εμπρός μέρος, η φαρδιά μάσκα ανοίγει προς τα κάτω αποτελώντας μια σταθερή δήλωση. Στο προφίλ, οι τονισμένοι ώμοι παρέχουν μια εμφάνιση που παραπέμπει σε σφήνα. Στο πίσω μέρος, τα φώτα σε σχήμα βέλους υπογραμμίζουν τη δυναμική που έχουν οι κολώνες, που χάρη στην απομακρυσμένη θέση τους δημιουργούν την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Συνολικά, οι ακμές, τα τριγωνικά σχήματα και οι οριζόντιες γραμμές τόσο στο αμάξωμα όσο και στα φώτα τονίζουν το πλάτος και δίνουν στο BAYON μια δυναμική και σύγχρονη εμφάνιση.

Με τα 411 λίτρα του πορτ-μπαγκάζ του το BAYON ξεχωρίζει για τους μεγάλους χώρους αποθήκευσής του, παρά το compact μέγεθός του. Ως εκ τούτου, το BAYON ξεχωρίζει για την άνεση και την πρακτικότητά του. Ένα έξυπνο κάλυμμα πορτ-μπαγκάζ (μπράβο), που μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος της πλάτης του πίσω καθίσματος για να καλύψει τις αποσκευές, αποτελεί ένα επιπλέον πλεονέκτημα.

Όπως και τα άλλα μοντέλα της Hyundai, το BAYON προσφέρει προηγμένη τεχνολογία συνδεσιμότητας (ταχύτατη όπως διαπιστώσαμε και καθόλου πολύπλοκη), που, σπάνια συναντάμε στην κατηγορία του, συμπεριλαμβανομένου του ασύρματου mirroring του τηλεφώνου και της τεχνολογίας Hyundai Bluelink®. Προσφέρει έναν εξαιρετικό ψηφιακό πίνακα οργάνων και κορυφαία χαρακτηριστικά infotainment καθώς και ένα premium ηχοσύστημα Bose.

To BAYON είναι εξοπλισμένο με τα κορυφαία χαρακτηριστικά ασφαλείας Hyundai SmartSense και ακολουθεί τα υψηλότερα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας. Τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν το Έξυπνο Cruise Control (Navigation-based Smart Cruise Control- NSCC), την Έξυπνη Υποβοήθηση Ορίου Ταχύτητας (Intelligent Speed Limit Assist- ISLA) και την Υποβοήθηση Παρακολούθησης Λωρίδας (Lane Following Assist- LFA).

Στα πιο ουσιώδη, τώρα: Προσφέρει εξαιρετική οικονομία καυσίμου και εξαιρετικά ανταγωνιστική κατάταξη εκπομπών ρύπων CO2 χάρη στην εξελιγμένη γκάμα κινητήρων Kappa. Ο 1.0 T-GDi είναι ένας τρικύλινδρος υπερ-τροφοδοτούμενος κινητήρας με άμεσο ψεκασμό για βέλτιστη απόδοση. Σε συνδυασμό με τη μοναδική 48V υβριδική τεχνολογία της Hyundai και το έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο (iMT), προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και υψηλότερη απόδοση. Στην κορυφή της γκάμας του, το BAYON είναι διαθέσιμο με 48V υβριδικό κινητήρα 1.0 T-GDi και 100 ή 120 ίππους, ο οποίος μπορεί να συνδυάζεται με το ευφυές χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων (6iMT) ή με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων (7DCT). Ο κινητήρας 1.0 T-GDi με και χωρίς 48V υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με τρία διαφορετικά προφίλ οδήγησης για τη βελτιστοποίηση της απόκρισης του κινητήρα και των δυναμικών χαρακτηριστικών ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Αυτά είναι τα Eco, Normal και Sport. Επίσης, υπάρχει και ο κινητήρας βενζίνης 1.2 MPi με 84 ίππους που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5MT (μια χαρά επιλογή από 15.790 ευρώ). Το BAYON είναι το πρώτο Crossover της Hyundai εξοπλισμένο με λειτουργία Rev Matching, ένα χαρακτηριστικό που συνήθως προορίζεται για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Hyundai. Όταν ο οδηγός κατεβάζει ταχύτητα η λειτουργία αυτή συγχρονίζει τις σ.α.λ. του κινητήρα για ομαλότερη αλλαγή. Διατίθεται για τον κινητήρα 1.0 T-GDi όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο 7DCT για όλα τα προφίλ οδήγησης, καθώς και για τον κινητήρα 1.0 T-GDi 48V Hybrid όταν συνδυάζεται με το 6iMT, στην λειτουργία Sport.

Το BAYON διατίθεται με ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών ή ζάντες αλουμινίου 16 ή 17 ιντσών. Συνολικά, διατίθενται εννέα χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου χρώματος λανσαρίσματος, του Mangrove Green. Μια προαιρετική δίχρωμη οροφή σε Phantom Black είναι επίσης διαθέσιμη σε συνδυασμό με πολλά χρώματα αμαξώματος.