Skip to main content

Γαλλικός εκσυγχρονισμός

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

O εκσυγχρονισμός του Renault Megane ήταν απαραίτητος, καθώς ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί και στη συγκεκριμένη κατηγορία που χαρακτηρίζεται από υψηλή δημοφιλία στην Ευρώπη, όχι στον ίδιο βαθμό στα μέρη μας, με τιμές «τσιμπημένες», πλέον, για το παραδοσιακό κοινό άλλων εποχών… Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η τιμή εκκίνησης του νέου Megane στο entry level της έκδοσης με τον βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου Τce 100, στα 17.150 ευρώ, δεν είναι ευκαταφρόνητη, ούτε στα 18.890 ευρώ, η αντίστοιχη ντίζελ 1,5 λίτρου των 90 μόλις ίππων. Μόλις χρειαστείς το κάτι παραπάνω, το προϊόν φεύγει πολύ πάνω από τα 20.000 ευρώ.

Η καινούργια γενιά, που έφτασε στην ελληνική αγορά, έχει χάσει κάτι από το στιλ και τον τολμηρότερο σχεδιασμό της προηγούμενης. Στο 5θυρο μοντέλο που οδηγήσαμε προ ημερών σε μια σύντομη διαδρομή μέχρι το Ναύπλιο, με τον πιο ενισχυμένο ντίζελ (ίδιου κυβισμού) των 110 ίππων, αντιληφθήκαμε ότι το βάρος έπεσε, προδήλως, στο τεχνολογικό πεδίο, στην ασφάλεια και στα gadget, αλλά νιώσαμε ελαφρώς «αδιάφορα» σε σχέση με το τι ακριβώς οδηγούμε. Αντικειμενικά ο σχεδιασμός είναι μεν μοντέρνος, όμως του λείπει η ξεχωριστή προσωπικότητα, αυτή η «γαλλική» υπογραφή, όπως την αναγνωρίζαμε πολλές φορές στο παρελθόν.

Το νέο Megane, από την άλλη πλευρά, για τα δεδομένα του είδους, προσφέρει όντως μια νέα εμπειρία χάρη στο σύστημα R-Link2, το οποίο λειτουργεί ως το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω μιας κάθετα τοποθετημένες οθόνης 8,7 ιντσών. Παράλληλα, μέσω της τεχνολογίας Multi-Sense ο οδηγός μπορεί να προσωποποιήσει, σύμφωνα με τις επιθυμίες του, τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, ενώ μια σειρά εξελιγμένων οδηγικών βοηθημάτων -που συμπεριλαμβάνουν και έγχρωμο Head Up Display- συμβάλλουν στις ασφαλέστερες διαδρομές. Όλο αυτό το «σκηνικό» θέλει, βεβαίως, αρκετή εξοικείωση, καθώς οι απεικονίσεις των εφαρμογών επικαλύπτουν συχνά η μία την άλλη στην οθόνη και όταν οδηγείς, αυτό δεν είναι ό,τι καλύτερο.
Φυσικά, στον δρόμο το αυτοκίνητο στέκεται υποδειγματικά, με σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και ακριβές τιμόνι που στρίβει όπως πρέπει και ταξιδεύει σταθερά στις μεγάλες ευθείες. Μας άρεσαν τα διαφορετικά mode που σετάρουν τη λειτουργία του κινητήρα στις εκάστοτε ανάγκες του χρήστη, από την πιο οικονομική λειτουργία μέχρι την πιο δυναμική. Τέλος, στην έκδοση GT (κατ’ ελάχιστον 23.950 ευρώ για το 1,2 με 130 ίππους) το σύστημα 4Control αποτελεί πρωτιά για την κατηγορία.