Skip to main content

eActros: Έως 400 χιλιόμετρα αυτονομία

Η Mercedes-Benz Trucks γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του ηλεκτρικού eActros για βαριές διανομές μικρών αποστάσεων. Με το πρώτο ηλεκτρικό φορτηγό παραγωγής που φέρει το τριάκτινο αστέρι, η Mercedes-Benz Trucks εγκαινιάζει μια νέα εποχή και, ταυτόχρονα, υπογραμμίζει τη σαφή επιθυμία της για οδικές μεταφορές εμπορευμάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Το βασικό μοντέλο του eActros προβλέπεται να βγει από τη γραμμή παραγωγής του Wörth am Rhein (Γερμανία) το φθινόπωρο του 2021. Τα συμπεράσματα από τον «στόλο καινοτομίας eActros», που ξεκίνησε το 2018, και οι τακτικές ανταλλαγές απόψεων με τους πελάτες, ενσωματώθηκαν στη διαδικασία ανάπτυξης του μοντέλου παραγωγής. Παράλληλα, δοκιμασμένα χαρακτηριστικά όπως το MirrorCam και το Multimedia Cockpit Interactive συμπεριλήφθηκαν στον βασικό εξοπλισμό. Το eActros είναι πλέον έτοιμο να υποστηρίξει τους πελάτες της Mercedes-Benz Trucks για μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα.

Η μπαταρία του eActros αποτελείται από τριπλή ή τετραπλή συστοιχία μπαταριών με ενεργειακή χωρητικότητα περ. 105 kWh η καθεμία. Η μέγιστη χωρητικότητα μπαταρίας 420 kWh2 προσφέρει αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα.Στην καρδιά της τεχνολογίας του ηλεκτρικού φορτηγού βρίσκεται η μονάδα μετάδοσης κίνησης – ένας άκαμπτος ηλεκτρικός άξονας με δύο ενσωματωμένους ηλεκτροκινητήρες και ένα κιβώτιο δύο σχέσεων. Και οι δύο υγρόψυκτοι κινητήρες παρέχουν συνεχώς 330 kW ισχύος και κορυφαία απόδοση 400 kW. Επιπλέον, εάν το όχημα οδηγείται ιδιαιτέρως προνοητικά, μπορεί να ανακτά ηλεκτρική ενέργεια. Η ενέργεια που ανακτάται κατά την πέδηση επανατροφοδοτεί τις μπαταρίες του eActros και είναι ξανά διαθέσιμη προς χρήση από το σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Οι δύο ενσωματωμένοι ηλεκτροκινητήρες προσφέρουν εκπληκτική αποδοτικότητα και συνεχή απόδοση ισχύος με υψηλή ροπή εκκίνησης. Η άμεσα διαθέσιμη ροπή στρέψης από τους ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι συνδυάζονται με ένα κιβώτιο δύο σχέσεων, διασφαλίζει γρήγορη επιτάχυνση, εντυπωσιακή οδηγική άνεση και δυναμική οδήγηση, προσφέροντας περισσότερη ξεκούραση και άνεση από ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο φορτηγό. Επιπλέον, το χαμηλό κέντρο βάρους αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα κατά την αλλαγή κατεύθυνσης. Στη λειτουργία πλήρους φορτίου, ο θόρυβος για τους οδηγούς μέσα στην καμπίνα είναι μειωμένος κατά 10 dB, φτάνοντας έτσι σχεδόν στο ήμισυ της αντιληπτής έντασης θορύβου. Χάρη στη χαμηλή στάθμη θορύβου, είναι εφικτές και οι νυχτερινές παραδόσεις. Επίσης, σε αντίθεση με ένα πετρελαιοκίνητο φορτηγό, οι κραδασμοί είναι αισθητά λιγότεροι. Το eActros φορτίζεται με έως 160 kW: Όταν συνδέεται σε έναν κανονικό σταθμό φόρτισης 400A DC, οι τρεις συστοιχίες μπαταριών χρειάζονται λίγο περισσότερο από μία ώρα για να φορτιστούν από το 20 έως το 80 %.

Τα πολλαπλά στοιχεία εξοπλισμού και συστήματα που εξοπλίζουν το eActros προσφέρουν υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας για όλους. Για παράδειγμα, ειδικά στοιχεία απορρόφησης σύγκρουσης με προφίλ αλουμινίου προφυλάσσουν τις μπαταρίες σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, ενώ οι ενσωματωμένοι αισθητήρες μπορούν να ανιχνεύουν τον κίνδυνο σύγκρουσης. Σε τέτοια περίπτωση, η μπαταρία υψηλής τάσης απομονώνεται αυτόματα από το υπόλοιπο όχημα. Επιπλέον, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει τη διακοπή υψηλής τάσης ανά πάσα στιγμή μέσα στην καμπίνα. Στο μεταξύ, για να διασφαλιστεί ότι οι άλλοι χρήστες του δρόμου, όπως πεζοί και ποδηλάτες, μπορούν να αντιληφθούν ευκολότερα το όχημα, το eActros παραδίδεται με εργοστασιακό σύστημα ηχητικής προειδοποίησης οχήματος (AVAS). Επιπλέον, το Sideguard Assist, που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του eActros, φροντίζει για επιπλέον ασφάλεια όταν το όχημα αλλάζει κατεύθυνση. Άλλο ένα σύστημα υποβοήθησης του βασικού εξοπλισμού είναι το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης Active Brake Assist πέμπτης γενιάς με αναγνώριση πεζών. Έχει τη δυνατότητα να συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου σύγκρουσης τόσο μέσα στην πόλη όσο και σε επαρχιακούς δρόμους ή αυτοκινητόδρομους. Στόχος όλων των συστημάτων υποβοήθησης της Mercedes-Benz Trucks είναι να υποστηρίζουν τον οδηγό στον μέγιστο δυνατό βαθμό, εντός των ορίων κάθε συστήματος. Ωστόσο, ο οδηγός δεν παύει να είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την ασφαλή οδήγηση του οχήματος κάθε στιγμή, όπως προβλέπει ο νόμος.