Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Mε τα νέα A8 και A8 L που κατασκευάζονται στη γερμανική πόλη του Neckarsulm και θα εμφανιστούν στην αγορά προς τα τέλη του έτους, η Audi επιχειρεί να δηλώσει και πάλι παρούσα στη μεγάλη κατηγορία των premium, δίπλα στα BMW 7 Series και Mercedes-Benz S Class, υποστηρίζοντας ότι διαθέτει το πλέον εξελιγμένο μοντέλο του είδους. Βάζοντας στο λεξιλόγιό της την έννοια «τεχνητή νοημοσύνη», εφαρμόζει τεχνολογίες εκτεταμένης δικτύωσης, αυτοματοποίησης και ηλεκτροκίνησης, προσφέροντας στον χρήστη μεγαλύτερη άνεση και νέες δυνατότητες να χρησιμοποιήσει τον χρόνο που περνάει στο αυτοκίνητο.
Ειδικότερα, στο νέο A8, το σύστημα Audi AI Traffic jam pilot αναλαμβάνει την οδήγηση σε αργή κίνηση με ταχύτητα έως 60 χλμ./ώρα και σε αυτοκινητόδρομους όπου υπάρχει μπαριέρα η οποία διαχωρίζει τις δύο κατευθύνσεις του δρόμου. Η λειτουργία αυτόνομης στάθμευσης Audi AI μπορεί να κατευθύνει αυτόνομα το A8 προς και από έναν χώρο στάθμευσης ή ένα γκαράζ, ενώ ο ελιγμός παρακολουθείται από τον οδηγό ο οποίος δεν χρειάζεται να βρίσκεται εντός του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό του πολυτελούς sedan υιοθετεί μια minimal σχεδίαση, ενώ η εσωτερική αρχιτεκτονική είναι ξεκάθαρη και με αυστηρά οριζόντιο προσανατολισμό.
Η Audi μεταφέρει τα υψηλά πρότυπα ποιότητας στην ψηφιακή εποχή με έναν ριζικά νέο τρόπο χειρισμού απομακρύνοντας τελείως το οικείο περιστροφικό κουμπί και το touchpad του προηγούμενου μοντέλου ενσωματώνοντας όλες τις λειτουργίες που υπάρχουν στον πίνακα οργάνων χωρίς κουμπιά και διακόπτες.
Ο οδηγός ελέγχει το σύστημα Infotainment με το άγγιγμα του δακτύλου στη μεγάλη οθόνη, ενώ μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει μια δεύτερη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα για να έχει πρόσβαση στις λειτουργίες κλιματισμού και άνεσης. Μια παγκοσμίως νέα τεχνολογία είναι η δυναμική ανάρτηση Audi AI η οποία αποτελεί ένα πλήρως ενεργό σύστημα ανάρτησης το οποίο μέσα από τις κάμερες οι οποίες σαρώνουν συνεχώς το οδόστρωμα ανεβάζει ή να χαμηλώνει τον κάθε τροχό ξεχωριστά με ηλεκτρικούς ενεργοποιητές, προετοιμάζοντας έτσι το αυτοκίνητο ώστε να αποσβαίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανωμαλίες (λακκούβες) του οδοστρώματος. Μια άλλη καινοτομία είναι το δυναμικό σύστημα διεύθυνσης όλων των τροχών, το οποίο συνδυάζει άμεσης απόκρισης σπορ τιμόνι και κάνει τους πίσω τροχούς να στρέφονται προς την κατεύθυνση του συστήματος διεύθυνσης ανάλογα με την ταχύτητα, συμπληρώνοντας τα οφέλη της μόνιμης τετρακίνησης.