Από την έντυπη έκδοση
Ο Velociraptor ήταν ένα από τα πιο γρήγορα και επιθετικά δεινοσαυράκια που έζησαν πριν από εκατομμύρια χρόνια στον πλανήτη Γη. Στις μέρες μας, η Ford αποφάσισε να «παίξει» με τη σημειολογία του ράπτορα και να δημιουργήσει πάνω στη βάση του pick-up της, του Ranger, ό,τι πιο εντυπωσιακό έχουμε γνωρίσει μέχρι τώρα στην κατηγορία, ή μάλλον σε πολλές κατηγορίες μαζί.
Το νέο Ford Ranger Raptor, η «πολεμική» έκδοση του Ranger που εξέλιξε η Ford Performance, είναι ένα πολιτισμένο στην άσφαλτο και συνάμα… θηριώδες εκτός δρόμου διπλοκάμπινο, που αποκτά χαρακτηριστικά transformer και μεταβάλλεται σχεδόν μαγικά σε όχημα παντός εδάφους, ενώ αν κάποιος αποφασίσει να λάβει μέρος και σε χωμάτινο ράλι δεν χρειάζεται να κάνει καμία προσαρμογή, καθώς είναι «έτοιμο για όλα»! Κυριολεκτικά, όπως καταλάβαμε από πρώτο χέρι, σαρώνοντας σε ένα πρωινό τρεις άγριες βουνίσιες διαδρομές της Αττικής.
Επιβλητικό στην όψη, με όλα εκείνα τα πρόσθετα στην εξωτερική σχεδίαση που το καθιστούν ελκυστικό και «λένε» το story, με ελαστικά διαστάσεων 285/70 στους μαύρους τροχούς των 17 ιντσών, το πιο μεγάλο pick-up στην Ευρώπη διαθέτει δίλιτρο κινητήρα Bi-turbo EcoBlue, ο οποίος αποδίδει 213 ίππους και άφθονη ροπή 500 Nm, ενώ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων.
Στο οπλοστάσιο του νέου Ranger Raptor περιλαμβάνεται ο διακόπτης στη βάση της κεντρικής κονσόλας για τις επιλογές μετάδοσης της κίνησης (2H, 4H,4L), σύστημα αυτόματης κατάβασης πλαγιάς, αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 51 χιλιοστά σε σύγκριση με το Ranger XLT που φτάνει πλέον τα 283 χιλιοστά και φαρδύτερο κατά 150 χιλιοστά μετατρόχιο.
Όλα τα λεφτά, όμως, είναι η διαρκώς αυτορρυθμιζόμενη ανάρτηση με τη μεγάλη διαδρομή, που ακόμα και αν τερματίσει δεν… πτοείται, ενώ περνά αβασάνιστα κάθε εμπόδιο με γωνία προσέγγισης 32,5 μοίρες και γωνίες ράμπας και φυγής 24 μοίρες. Τα αμορτισέρ Fox με Position Sensitive Damping παράγουν υψηλότερες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες, ενώ η διαδρομή της ανάρτησης έχει αυξηθεί κατά 32% και της πίσω 18%.
Το καταπληκτικό είναι ότι στην πλούσια καμπίνα που θυμίζει κανονικό SUV με σπορ αναφορές και πληρέστατο εξοπλισμό, οδηγός και συνεπιβαίνοντες μετακινούνται σαν σε λίμο, χωρίς να ακούν «τσικ», κάτω από όλες τις συνθήκες. Η τιμή του νέου Ranger Raptor διαμορφώνεται στα 55.802 ευρώ και δεν του λείπει το παραμικρό.