Skip to main content

Porsche: Η επετειακή 911 Speedster

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Πάλι μας ξεσηκώνει το Zuffenhausen με τις προκλητικές ιδέες του Porsche Motorsport Centre. Η 911 Speedster ενσαρκώνει την ιδέα ενός ανοικτού, συναρπαστικού sport αυτοκινήτου για καθημερινή χρήση στον δρόμο. Αλλά το επετειακό αυτοκίνητο είναι και ένας συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην πρώτη Porsche 356 No. 1 Roadster (η οποία έλαβε έγκριση τύπου στις 8 Ιουνίου 1948) και στις σημερινές.

Η 911 Speedster, μας λένε οι δημιουργοί της, αντανακλά σαφώς την πεμπτουσία της εταιρείας που εδρεύει στη Στουτγάρδη: Ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για οδηγούς που αγαπούν κυρίως και πάνω απ’ όλα τη σπορ οδήγηση. Ο κινητήρας και τα μηχανικά μέρη που κρύβονται κάτω από τη διχρωμία του αμαξώματος προέρχονται από τις σύγχρονες εκδόσεις GT. Έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της, στο πλαίσιο των επίσημων επετειακών εορτασμών με τίτλο «70 χρόνια σπορ αυτοκινήτων Porsche» και προς το παρόν παραμένει πρωτότυπο, του οποίου η παραγωγή πιθανότατα δεν θα ξεκινήσει πριν από το 2019. Ένα πολύ χαρακτηριστικό σημείο της 911 Speedster είναι το παρμπρίζ, το οποίο είναι αρκετά κοντό και με μεγάλη κλίση, καθώς και τα παράθυρα, των οποίων το ύψος έχει μειωθεί ανάλογα.

Θυμίζει, καθόλου τυχαία βέβαια, την Porsche 356 1500 Speedster. Ένα ειδικό κάλυμμα για την κουκούλα από ανθρακονήματα προσαρμόζεται πίσω από τα μπροστινά καθίσματα και καλύπτει και το ολοκληρωμένο σύστημα προστασίας από πιθανή ανατροπή, ενώ διαθέτει τη χαρακτηριστική σχεδίαση «double bubble» που χρησιμοποιείται παραδοσιακά ήδη από την εποχή της 911 Speedster του 1988. Δύο μαύρες περσίδες ανάμεσα στα δύο «κυρτώματα» δημιουργούν χρωματική αντίθεση, ενώ στον διάφανο εκτροπέα αέρα από πλεξιγκλάς είναι χαραγμένο το λογότυπο «70 years of Porsche».

Δεν υπάρχει σύστημα πλοήγησης, δεν υπάρχει ηχοσύστημα, δεν υπάρχει σύστημα κλιματισμού. Τα full bucket καθίσματα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ οι επενδύσεις από δέρμα ανιλίνης σε ανοικτό καφέ χρώμα Cognac 356 θυμίζουν τους κλασικούς προκατόχους του μοντέλου. Κάτω από αυτό το μοναδικό, κλασικής εμφάνισης αμάξωμα κρύβεται σύγχρονη τεχνολογία αιχμής.

Το αυτοφερόμενο πλαίσιο προέρχεται ουσιαστικά από την 911 GT3, ενώ οι επιβλητικές ζάντες 21 ιντσών σχεδίασης Fuchs διαθέτουν γυαλιστερές ακτίνες για μεγαλύτερη αντίθεση. Αυτές οι ζάντες λανσάρονται για πρώτη φορά με κεντρικά μπουλόνια ασφαλείας. Η εξάτμιση διαθέτει απολήξεις από τιτάνιο, καθώς και στην εξέλιξη του συστήματος μετάδοσης που περιλαμβάνει μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Ο εξακύλινδρος boxer αποδίδει πάνω από 500 ίππους κοντά στις 9.000 στροφές ανά λεπτό.