Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Το προσδιοριστικό Μ είναι προδήλως αναγνωρίσιμο από τους λάτρεις της αυτοκίνησης στην γκάμα των μοντέλων της BMW, εδώ και δεκαετίες. Σήμερα, η εξέλιξη των «γρήγορων» εκδόσεων από την BMW Motorsport έχει περάσει σε άλλες διαστάσεις, καθώς όλες, ανεξαιρέτως, συνδυάζουν εκρηκτικές επιδόσεις, πολυτέλεια, πληρότητα εξοπλισμού και άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης.
Ό,τι πληρώνεις παίρνεις άλλωστε, είναι γνωστό! Το εισπράξαμε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα και άρτια οργανωμένη εκδήλωση της εταιρείας, στο αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών. Είναι ωραίο να νιώθεις, για λίγο, «κυρίαρχος του παιχνιδιού». Ή, τουλάχιστον, να γράφεις συναρπαστικούς γύρους, με υψηλά όρια ασφάλειας βοηθούσης της σύγχρονης τεχνολογίας, σπάζοντας τη μονοτονία της τυπικής οδήγησης στην πεζή καθημερινότητα. Εκπαιδευτήκαμε αρκετά, αγωνιστήκαμε λίγο, χαρήκαμε πολύ, διότι καταλάβαμε, για άλλη μία φορά, πόσο αριστοτεχνικά έχει «φιλοτεχνήσει» η βαυαρική μάρκα τη σπορ εκδοχή των σειρών της, ώστε να μπαίνεις στην πίστα και να γίνεσαι μαχητής, για να βγεις στη συνέχεια με το ίδιο όχημα, επιστρέφοντας στη βάση σου χαλαρός, με κλασική μουσική, κυριολεκτικά ατσαλάκωτος. Αυτή είναι η μαγεία της νέας Μ5, αλλά και της Μ4 και της Μ2.
Το ποια προτιμά κάποιος έχει να κάνει με το πολύ προσωπικό στιλ, στη χρήση και την οδήγηση, φυσικά και με την αντοχή του οικονομικού προϋπολογισμού του, αφού το όλο «έργο» ξεκινά από 78.480 και… φεύγει πάνω από τα 187.000 ευρώ, αναλόγως των ειδικών απαιτήσεων. Εμείς, αφού «παίξαμε» με σε μια σφικτή διαμόρφωση, ευθειών και στροφών, με κορίνες και με την Μ2 και με την Μ4, για να δούμε τις λεπτές διαφορές στο στήσιμο και το πώς ελίσσεται καθεμιά, ριχτήκαμε αμέσως μετά στο αυτοκινητοδρόμιο μαζί και με τη νέα Μ5 που απαιτεί μεγαλύτερη άπλα ως γνήσια sport limo.
Σε κάθε περίπτωση δεν «πειράξαμε» τα ηλεκτρονικά προγράμματα αφαιρώντας τα βοηθήματα, διότι αυτός ήταν και ο στόχος, να αντιληφθούμε πόσο σβέλτα μπορείς να κινηθείς, χωρίς να κινδυνέψεις εσύ και το αυτοκίνητο. Ναι, δεν χρειάζεται να παρέμβεις, αρκεί να μάθεις τις γραμμές, να δυναμώνεις σταδιακά, να γεύεσαι το «κυρίως πιάτο» και να μένει, στο τέλος, μια υπέροχη επίγευση!
Είτε με την τετρακίνητη (Μ xDrive) Μ5 των 4,4 λίτρων με απόδοση 600 ίππων και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων M Steptronic με Drivelogic, είτε με την Μ4 των 3 λίτρων (TwinPower Turbo) με 431 ίππους και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, είτε με την Μ2 και ίδιο κινητήρα και κιβώτιο απόδοσης 370 ίππων.