Skip to main content

Honda: Η απαρχή μιας νέας κατηγορίας

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Δεν συμβαίνει συχνά στον κόσμο των μοτοσικλετών να προκύπτει επαναστατική φιλοσοφία, η οποία σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας κατηγορίας, αυτή της crossover μοτοσικλέτας, με την ιδέα για τη δημιουργία της μάλιστα να έχει γεννηθεί στην Ελλάδα. Πρόκειται για το νέο προϊόν των μηχανικών της Honda, τη νέα X-ADV, που συνδυάζει mega scooter και off-road μοτοσικλέτα.

Η «σπουδή» που υλοποιείται για πρώτη φορά με την κατηγορία των Adventure motorscooters προήλθε όταν μηχανικός της εταιρείας σε διακοπές του στην Ίο δεν κατάφερε με νοικιασμένο συμβατικό scooter-άκι να φτάσει σε παραλία με κακοτράχαλους χωματόδρομους, στο Μαγγανάρι. Γυρνώντας στη Ρώμη «πάντρεψε», καινοτομώντας, τις αρετές μιας κλασικής μοτοσικλέτας περιπέτειας με αυτές μιας μέσης μοτοσικλέτας καθημερινής χρήσης, ευκολοδήγητης, σβέλτης και άνετης, αποδοτικής και με πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους. Έτσι προέκυψε μια νέα κατηγορία δίκυκλου SUV που κινείται με άνεση τόσο στην πόλη όσο και στο χώμα, διαθέτοντας όλα τα premium στοιχεία που κάνουν τη ζωή εύκολη σε μία μεγαλούπολη.

Οδηγήσαμε το νέο Honda X-ADV με την πλειάδα χρήσεων σε μια διαδρομή έως την Ανάβυσσο και από τη γνωριμία μας με αυτό φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι η Honda, όχι μόνο έφτιαξε έναν νέο τύπο μοτοσικλέτας, αλλά και ότι αυτός ο τύπος πραγματοποιεί όλα όσα υπόσχεται.

Στην καρδιά του Χ-ADV βρίσκεται ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 750 κ.εκ., γνωστός από τη σειρά NC, που αποδίδει 55 ίππους. Στη μετάδοση συναντάμε κιβώτιο 6 σχέσεων DCT, το οποίο μπορεί να λειτουργεί χειροκίνητα ή αυτόματα. Για τις off-rοad ανησυχίες του αναβάτη, η Honda έχει εξοπλίσει το Χ-ΑDV με ακτινωτούς τροχούς 17 και 15 ιντσών και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, ενώ χώρος κάτω από τη σέλα χωράει ένα off-road κράνος.