H ενδιάμεση λύση μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών κινητήρων είναι τα Plug-in υβριδικά συστήματα. Στο πλαίσιο της στρατηγικής εξηλεκτρισμού του το BMW Group προετοιμάζει τους καταναλωτές με μεθοδικά βήματα, προκειμένου να «εισαχθούν» στη νέα εποχή. Αυτό είναι απαραίτητο καθόσον τα κόστη για τα αμιγώς ηλεκτρικά -η βαυαρική φίρμα διαθέτει, ως γνωστόν, τέτοια προηγμένα μοντέλα, όμως, ακόμη δεν είναι για …όλους-, βρίσκονται αρκετά ψηλά και οι υποδομές δεν έχουν φθάσει στο επιθυμητό επίπεδο για το ευρύ κοινό. Έτσι, παρουσιάζονται, στην παρούσα φάση, plug-in υβριδικά μοντέλα για μία εξαιρετικά δημοφιλή και δυναμικά αναπτυσσόμενη κατηγορία οχημάτων. Στα νέα μοντέλα BMW X1 xDrive25e και BMW X2 xDrive25e, η ευφυής αλληλεπίδραση θερμικού κινητήρα και ενός ηλεκτροκινητήρα μηδενικών εκπομπών ρύπων μεταφέρεται στην πολυτελή κατηγορία των Sports Activity Vehicle (SAV) & Sports Activity Coupe (SAC) από φέτος. Ένας πολύ αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας και μία μπαταρία ιόντων λιθίου τελευταίας γενιάς προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία έως 57 χλμ στα δύο νέα plug-in υβριδικά μοντέλα. Με μέση κατανάλωση καυσίμου 2,1 – 1,9 λτ / 100 χλμ και εκπομπές CO2 μεταξύ 48 και 43 γμ / χλμ για την BMW X1 xDrive25e και 2,1 – 1,9 λτ / 100 χλμ και μεταξύ 47 και 43 γμ / χλμ για την BMW X2 xDrive25e, και τα δύο μοντέλα γίνονται σημεία αναφοράς στο πεδίο του ανταγωνισμού. Η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της BMW X1 xDrive25e είναι 14,3 – 13,8 kWh / 100 χλμ, και οι αντίστοιχες τιμές της BMW X2 xDrive25e είναι 14,2 – 13,7 kWh / 100 χλμ. Το σύστημα τετρακίνησης, ειδικά σχεδιασμένο για υβριδικό μοντέλο, με ταχεία και ακριβή κατανομή ισχύος μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών υπόσχεται ένα υψηλό επίπεδο οδηγικής απόλαυσης και συναρπαστικής ευελιξίας.
Τα δύο plug-in μοντέλα επεκτείνουν την ευρεία γκάμα της BMW στην πολυτελή compact κατηγορία SAV και SAC. Πλέον των εκδόσεων με άκρως αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel, για πρώτη φορά θα προσφέρονται ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Αυτό σημαίνει ότι η γκάμα θα περιλαμβάνει, πέραν των οικονομικών βασικών μοντέλων με 3-κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης, τις νέες plug-in υβριδικές εκδόσεις και την BMW X2 M35i (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 7,1 – 6,8 l/100 χλμ, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 163 – 154 γμ/χλμ), το εξαιρετικά σπορ κορυφαίο μοντέλο που αποδίδει μέγιστη ισχύ 306 ίππων. Με την επέκταση της γκάμας του στην πολυτελή compact κατηγορία, η προϊοντική επέλαση του BMW Group αποκτά μεγαλύτερο momentum στο χώρο των plug-in υβριδικών μοντέλων. Η τρέχουσα γκάμα περιλαμβάνει το MINI Cooper SE Countryman (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 2,1 – 1,9 τλ/100 χλμ, συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 13,9 – 13,5 kWh/100 χλμ, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 47 – 43 γμ/χλμ), την BMW 225xe Active Tourer (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 1,9 λτ/100 χλμ, συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 13,5 kWh/100 χλμ, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 42 γμ/χλμ), τα μοντέλα BMW Σειράς 3 και BMW Σειράς 5 και τα plug-in υβριδικά πολυτελή sedan της BMW Σειράς 7. Στο μέλλον, θα διατίθενται επίσης τέσσερα μοντέλα BMW X με plug-in υβριδική κίνηση. Ως πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης, η BMW στοχεύει να έχει πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης στους δρόμους μέχρι τα τέλη του 2021. Μέχρι το 2021, το 25% των οχημάτων που θα πωλούνται από το BMW Group στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτροκίνητα. Μέχρι το 2025, το ποσοστό αυτό προβλέπεται να φτάσει το 33% και μέχρι το 2030, το 50%. Το BMW Group σχεδιάζει να διευρύνει τη γκάμα του με 25 επιπλέον ηλεκτροκίνητα μοντέλα μέχρι το 2023.
Το plug-in υβριδικό σύστημα των νέων BMW X1 xDrive 25e και BMW X2 xDrive25e αποτελείται από έναν 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L με Τεχνολογία BMW TwinPower Turbo και έναν ειδικά σχεδιασμένο ηλεκτροκινητήρα. Βασίζεται στην αρθρωτή δομή της τεχνολογίας eDrive του BMW Group. Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 125 ίππων και μέγιστη ροπή 220 Nm. Η κινητήρια ισχύς μεταφέρεται μέσω του 6-τάχυτου κιβωτίου Steptronic στους εμπρός τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 70 kW και αποδίδει ροπή 165 Nm που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μονοτάχυτου κιβωτίου. Έτσι δημιουργείται ένα σύστημα AWD προσαρμοσμένο για υβριδικό μοντέλο, που χαρίζει στην BMW X1 xDrive25e ασυναγώνιστο επίπεδο ευελιξίας, σε συνδυασμό με τη διάσημη οδηγική απόλαυση των SAV και SAC. Η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει όλη τη ροπή του από την πρώτη στιγμή, επιτρέπει στον οδηγό να αντιδρά ταχύτατα στις αλλαγές των οδηγικών συνθηκών. Επιπλέον, η θέση του ηλεκτροκινητήρα πάνω από τον πίσω άξονα συμβάλλει στη βέλτιστη κατανομή φορτίου ανά άξονα στις νέες BMW X1 xDrive25e και BMW X2 xDrive25e. Σε συνδυασμό με την έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο κινητήριων μονάδων, παρέχει, σύμφωνα με την εταιρία, μέγιστη ευστάθεια στο δρόμο, οδηγική άνεση και δυναμική απόκριση.
Ο κινητήρας καύσης μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδουν συνολική ισχύ 162 kW/220 hp. Η μέγιστη συνολική ροπή και των δύο κινητήριων μονάδων είναι 385 Nm. Η νέα BMW X1 xDrive25e επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα. Η νέα BMW X2 xDrive25e έχει επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα σε 6,8 δεύτερα. Επιπλέον, η ηλεκτρική ώθηση από το σύστημα κίνησης διασφαλίζει πρόσθετα αποθέματα ασφαλείας και έντονα σπορ αίσθηση στις προσπεράσεις, όπως για παράδειγμα σε επαρχιακούς δρόμους. Η τελική ταχύτητα της νέας BMW X1 xDrive25e είναι 193 km/h και της νέας BMW X2 xDrive25e, αντίστοιχα, 195 χλμ/ώρα.
Με την τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών, οι νέες BMW X1 xDrive25e και BMW X2 xDrive25e έχουν στη διάθεσή τους άφθονα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας για να μπορούν να χρησιμοποιούν μόνο τον ηλεκτροκινητήρα για να καλύπτουν τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές. Η τελευταία γενιά μπαταρίας ιόντων λιθίου έχει ακαθάριστο ενεργειακό περιεχόμενο (gross energy content) 10 kWh, που παρέχει ηλεκτρική αυτονομία από 54 έως 57 χλμ στην BMW X1 xDrive25e (μεταξύ 55 και 57 χλμ στη νέα BMW X2 xDrive25e). Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να φορτίζεται σε συμβατικές οικιακές πρίζες, χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο φόρτισης. Μία άδεια μπαταρία μπορεί να φορτίζεται πλήρως σε περίπου πέντε ώρες με αυτό τον τρόπο. Χρησιμοποιώντας έναν επιτοίχιο φορτιστή BMW i Wallbox, η σχετική λειτουργία φόρτισης από 0 έως 100% διαρκεί λιγότερο από 3,2 ώρες. Το 80% της συνολικής χωρητικότητας επιτυγχάνεται μετά από 2,4 ώρες. Η υποδοχή φόρτισης βρίσκεται κάτω από ένα ανεξάρτητο κάλυμμα στο εμπρός αριστερό πλαϊνό πάνελ του αυτοκινήτου.
Ο οδηγός, μέσω του διακόπτη eDrive στην κεντρική κονσόλα, μπορεί να παραμετροποιεί τις λειτουργίες του συστήματος κίνησης. Στη στάνταρ ρύθμιση AUTO eDRIVE, το ευφυές σύστημα κίνησης διασφαλίζει βέλτιστη συνεργασία μεταξύ των δύο κινητήρων σε όλες τις οδηγικές συνθήκες. Δεδομένα πλοήγησης χρησιμοποιούνται επίσης για τη διαχείριση του plug-in υβριδικού συστήματος, με σκοπό την αύξηση τόσο της απόδοσης όσο και της οδηγικής απόλαυσης. Όταν ενεργοποιείται η καθοδήγηση πλοήγησης, το προληπτικό σύστημα διαχείρισης ενέργειας μπορεί να λάβει υπόψιν το προφίλ της διαδρομής για καλύτερο έλεγχο του συστήματος κίνησης. Το MAX eDrive mode ενεργοποιεί τη μέγιστη χρήση της ηλεκτροκίνησης. Στο πρόγραμμα αυτό, οι νέες BMW X1 xDrive25e και BMW X2 xDrive25e αναπτύσσουν τελική ταχύτητα 135 χλμ/ώρα. Επίσης, το SAVE BATTERY mode, προορίζεται είτε για τη διατήρηση της φόρτισης της μπαταρίας, κατά τη διάρκεια της οδήγησης ή για την αύξησή της μέσω της ανάκτησης ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο, η ενέργεια της μπαταρίας μπορεί να αποθηκεύεται για μετέπειτα χρήση, όπως αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη. Ο διακόπτης οδηγικής εμπειρίας μπορεί να χρησιμοποιείται ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης. Στις νέες BMW X1 xDrive25e και BMW X2 xDrive25e, ο οδηγός μπορεί – μέσω αυτού – να ενεργοποιεί τις επιλογές COMFORT, SPORT και ECO PRO, ώστε να παραμετροποιεί τα συστήματα κίνησης και ανάρτησης ή να θέτει σε λειτουργία τα ηλεκτρικά συστήματα άνεσης.
Οι νέες BMW X1 xDrive25e και BMW X2 xDrive25e διαθέτουν ακουστική προστασία πεζών, στάνταρ. Σε ταχύτητες έως 30 χλμ/ώρα με ηλεκτροκίνηση, παράγεται ένας αναγνωρίσιμος ήχος σχεδιασμένος για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW, προειδοποιώντας τους άλλους χρήστες των δρόμων για όχημα που πλησιάζει χωρίς να επηρεάζει την άνεση των επιβατών. Επιπλέον, ο στάνταρ εξοπλισμός των δύο compact μοντέλων BMW με plug-in υβριδική κίνηση περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών, 2-ζωνικό αυτόματο σύστημα κλιματισμού και βοηθητικό κλιματισμό (A/C). Η εσωτερική θερμοκρασία μπορεί να ρυθμίζεται από απόσταση μέσω του BMW Connected και ενός smartphone. Πέραν της βασικής έκδοσης, η νέα BMW X1 xDrive25e διατίθεται ως Sport Line, xLine και M Sport. Για τη νέα BMW X2 xDrive25e, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τις εξής εκδόσεις: Advantage, Advantage Plus, M Sport και M Sport X. Επιπλέον των αντίστοιχων πακέτων εξοπλισμού, σχεδόν όλες οι προαιρετικές επιλογές των συμβατικών BMW X1 ή BMW X2 διατίθενται και για τα plug-in υβριδικά μοντέλα.
Η θέση της μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα, συνεισφέρει στο πολύ χαμηλό κέντρο βάρους, που βελτιστοποιεί την ευελιξία των νέων BMW X1 xDrive25 και BMW X2 xDrive25e, και ελάχιστα περιορίζει τις δυνατότητες μεταφοράς του χώρου αποσκευών συγκριτικά με εκδόσεις με συμβατικό κινητήρα. Η βασική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι πλήρως διαθέσιμη. Στη νέα BMW X1 xDrive25e, η χωρητικότητα φτάνει τα 450 λίτρα. Με την αναδίπλωση των στάνταρ διαιρούμενων 40: 20: 40 πλατών των πίσω καθισμάτων, μπορεί να φτάσει και 1.470 λίτρα. Ένας κοτσαδόρος με ηλεκτρικά αναδιπλούμενη μπίλια διατίθεται προαιρετικά για τη νέα BMW X1 xDrive25e. Το μέγιστο φορτίο τρέιλερ είναι 750 κιλά.