Κάθε βήμα της Toyota είναι μελετημένο. Τίποτε δεν γίνεται στην τύχη, αυτό το αποδεικνύει ο χρόνος και η αντοχή των προϊόντων της με την πάροδο των ετών. Αυτή τη φορά, ο διεθνής κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας κινείται στη «σκακιέρα» με εξαιρετική μεθοδικότητα, χωρίς να αφήνει περιθώρια στον ανταγωνισμό, στοχεύοντας καθαρά στην ευρωπαϊκή αγορά. Το νέο Yaris Cross έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για την Ευρώπη, ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις και προτιμήσεις της B-SUV αγοράς της γηραιάς ηπείρου. Επίσης, θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), μαζί με τη νέα γενιά Yaris hatchback, από το 2021.
Προέρχεται από την ισχυρή κληρονομιά της Toyota στην προηγμένη hybrid electric τεχνολογία, στη σχεδίαση μικρών αυτοκινήτων και στην κατασκευή μοντέλων SUV. Η παγκόσμια ηγεμονία της Toyota στην hybrid electric τεχνολογία περιλαμβάνει τη χρήση ενός υβριδικού συστήματος για πρώτη φορά σε μοντέλο κατηγορίας B με το πρώτο Yaris Hybrid το 2012. Η απαράμιλλη εμπειρία που έχει αποκτήσει αποτελεί εγγύηση για τις επιδόσεις και την απόδοση της τέταρτης γενιάς του υβριδικού συστήματος κίνησης του Yaris Cross.
Το Yaris Cross, ως μέλος της οικογένειας Yaris, βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota για συμπαγή οχήματα. Επίσης μοιράζεται τη σχεδιαστική και χωροταξική φιλοσοφία “big-small” που χαρακτήριζε το πρώτο Yaris, και προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (4.180 Χ 1.765Χ 1.560 χλστ). Είναι παράλληλα ένα γνήσιο SUV, βασισμένο στην εμπειρία της Toyota που ξεκίνησε από την ιδέα ενός SUV ελεύθερου χρόνου πριν από 25 χρόνια με το RAV4 – και σήμερα το δημοφιλέστερο SUV σε όλο τον κόσμο – και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με το κομψό και πολύ αποδοτικό C-HR. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η διαθεσιμότητα ενός ευφυούς συστήματος τετρακίνησης AWD-i ενισχύουν τον αυθεντικό SUV χαρακτήρα.
Η οικογένεια SUV της Toyota επεκτείνεται, με την προσθήκη του Yaris Cross, καλύπτοντας πλέον τις κατηγορίας B, C και D. Είναι τα πρώτα μοντέλα που υιοθετούν το τελευταίο hybrid electric σύστημα 1.5L της Toyota, έχοντας εξελιχθεί από τα μεγαλύτερα σύνολα 2.0 και 2.5L τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από πρόσφατα νέα μοντέλα όπως τα Corolla, C-HR, RAV4 και Camry. Το hybrid electric σύστημα περιλαμβάνει ένα νέο βενζινοκινητήρα 1.5L κύκλου Atkinson, έχοντας προηγουμένως ληφθεί σχολαστικά μέτρα για μείωση των εσωτερικών τριβών και μηχανικών απωλειών και βελτιστοποίηση της ταχύτητας καύσης. Το αποτέλεσμα είναι υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Η θερμική απόδοση του κινητήρα φτάνει στο 40%, υπερέχοντας έναντι εφάμιλλων κινητήρων diesel, που μεταφράζεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης, μόλις 4.2l/100km και 103gr. εκπομπών CO2 .Το νέο hybrid electric σύστημα αποδίδει μέγιστη ισχύ 116 DIN hp. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην καμπύλη ροπής, κάτι που αυξάνει την ταχύτητα απόκρισης.
Όπως και το hatchback μοντέλο της ίδιας οικογένειας, το Yaris Cross,, υιοθετεί τη νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota. Αυτή διασφαλίζει ένα υψηλό επίπεδο αντοχής του αμαξώματος και ένα άριστα ισορροπημένο πλαίσιο, που χαρίζει αμεσότητα απόκρισης και ευελιξία. Η Toyota υποστηρίζει ότι δημιούργησε ένα αυθεντικό SUV μικρότερου μεγέθους, προσφέροντας στους πελάτες την υψηλότερη θέση οδήγησης, πρακτικότητα και ευρυχωρία εσωτερικού που επιθυμούν σε ένα αυτοκίνητο, με συμπαγείς διαστάσεις που το καθιστούν κατάλληλο για οδήγηση στην πόλη.
Το Yaris Cross έχει το ίδιο μεταξόνιο 2.560 χλστ με το νέο Yaris hatchback, αλλά είναι 240 χλστ μακρύτερο συνολικά, με την προσθήκη 60 mm στον εμπρός πρόβολο και 180 χλστ στον πίσω, διασφαλίζοντας περισσότερο εσωτερικό χώρο. Η απόσταση από το έδαφος είναι 30 χλστ μεγαλύτερη και το όχημα είναι ψηλότερο και φαρδύτερο συνολικά – κατά 90 και 20 χλστ αντίστοιχα. Καθώς πρόκειται για ένα γνήσιο SUV, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πρακτικότητα και ευελιξία. Η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά, ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό όταν είστε φορτωμένοι. Ένα ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος δάπεδο προσφέρει την ευελιξία είτε ενός ασφαλισμένου υποδαπέδιου αποθηκευτικού χώρου, είτε του αυξημένου χώρου φόρτωσης για μεγαλύτερα φορτία. Επιπλέον, το ίδιο το κάλυμμα μπορεί να χωριστεί στα δύο, παρέχοντας στους πελάτες αφενός αυξημένη χωρητικότητα, αφετέρου έναν υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο. Ο χώρος αποσκευών εφοδιάζεται επίσης με ένα νέο ευέλικτο σύστημα ιμάντων για την ασφάλιση αντικειμένων, ώστε να μην μετατοπίζονται κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Πρόκειται, λοιπόν, για ένα ευρύχωρο όσο και πρακτικό όχημα. Με όλα τα καθίσματα σε όρθια θέση και την εταζέρα στη θέση της, προσφέρει έναν πραγματικά πλούσιο χώρο αποσκευών. Ωστόσο, χρειάζεται περισσότερος χώρος για τη μεταφορά φορτίων, τότε με το σύστημα αναδιπλούμενων πίσω καθισμάτων 40:20:40, ο πίσω χώρος επιβατών διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες.
Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζει το νέο Yaris Cross ως αυθεντικό SUV είναι η διαθεσιμότητά του με ευφυές σύστημα 4κίνησης -μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία του για hybrid electric μοντέλο. Το AWD-i παρέχει πρόσθετη ευστάθεια και ελκτική πρόσφυση στην καθημερινή οδήγηση, σε κακές συνθήκες και σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Ως ηλεκτρικό, είναι μικρότερο σε διαστάσεις και ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα μηχανικά συστήματα AWD, κάτι που βοηθά το Yaris Cross Hybrid AWD-i να πετυχαίνει χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 από οποιονδήποτε all-wheel drive ανταγωνιστή του στην κατηγορία B-SUV. Το σύστημα κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross χρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση (FWD), αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η 4κίνηση, πχ, στο βρεγμένο πλακόστρωτο, σε έντονη βροχόπτωση, στο βρεγμένο ή συμπαγές χιόνι, ή στην άμμο.