Skip to main content

Toyota: Το νέο Aygo είναι πρακτικό, οικονομικό και πιο ασφαλές

Από την έντυπη έκδοση

Κοπεγχάγη, αποστολή:
Γιάννης Κανουπάκης

Μια επιτυχημένη συνταγή δεν την αλλάζεις δραματικά. Βελτιώνεις λίγο τα κύρια συστατικά της, προσέχεις τη θερμοκρασία του πιάτου και, ίσως με λίγο παραπάνω… πιπέρι, συνεχίζεις να σερβίρεις όπως ακριβώς έκανες από την αρχή. Η Toyota, σαν καλή μαγείρισσα, προχώρησε στην τρίτη γενιά του μικρού οικονομικού της Aygo (https://www.toyota.gr/new-cars/aygo/new-aygo-2018.json), βελτιώνοντας ουσιαστικά τα χαρακτηριστικά και φρεσκάροντας την εικόνα του με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών.

Δεκατρία χρόνια μετά το πρώτο λανσάρισμα του μοντέλου, που έχει «γράψει» συνολικά 760.000 πωλήσεις, οδηγήσαμε στην Κοπεγχάγη το Aygo του 2018, στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασής του. Με σεβασμό και προσοχή στα χιλιάδες ποδήλατα που κυριαρχούν στη Δανία, κινηθήκαμε μέσα στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο και το επαρχιακό δίκτυο και νιώσαμε τις αλλαγές με το πρώτο. Πρόσθετα στοιχεία ασφάλειας, καλύτερο και ακριβέστερο τιμόνι, πιο άνετη ανάρτηση, λιγότερος θόρυβος από το μοτέρ, αυξημένη απόδοση, πιο πλούσιος διάκοσμος στην καμπίνα, προσαρμογή στις σύγχρονες απαιτήσεις περί συνδεσιμότητας. 

Εξωτερικά, διαφοροποιήθηκε η χαρακτηριστική μάσκα σχήματος «X» αποκτώντας τρισδιάστατη μορφή, ενώ πλέον είναι στο ίδιο χρώμα με το υπόλοιπο αμάξωμα. Οι εμπρός προβολείς ενσωματώνουν πλέον τα Led φώτα ημέρας στη βάση τους, όπου υπάρχει ένα ένθετο σε μαύρη, ασημί ή μαύρη γυαλιστερή απόχρωση. Τεχνολογίας Led είναι πλέον και τα πίσω φωτιστικά σώματα. Η συνδεσιμότητα των smartphones γίνεται εύκολα χάρη στο Apple CarPlay και Android Auto. Στην έγχρωμη οθόνη αφής των επτά ιντσών του συστήματος πολυμέσων, η οποία είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα, προβάλλεται η εικόνα από τη στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας, ενώ προαιρετικό είναι το σύστημα πλοήγησης.

Το πακέτο ασφαλείας «Toyota Safety Sense» περιλαμβάνει σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, σε ταχύτητες από 10 έως 80 χλμ./ώρα, στην περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα στην ηχητική και οπτική ειδοποίηση για επερχόμενη σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα. Επίσης με ηχητική και οπτική ειδοποίηση ενημερώνεται ο οδηγός ότι το όχημα τείνει να βγει από τη λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας.

Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου παραμένει και στο νέο Aygo, όμως αποδίδει πλέον 72 ίππους (6.000 σ.α.λ.) και 93 Nm (4.400 σ.α.λ.) ροπής, ενώ πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.2. Στη χώρα μας διατίθεται στις εκδόσεις X-City, X-Play Touch, X-Play Touch Connect, X-Play Sport Connect, X-Cite (Metal Connect) στις τιμές των 10.980, 11.790, 11.990, 12.550 και 13.160 ευρώ αντίστοιχα.