Skip to main content

Lexus RX 450h: «Άνοιξη» στην καρδιά του χειμώνα

Του Γιάννη Κανουπάκη

[email protected]

Η 4η γενιά του πολυτελούς SUV παρουσιάσθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και λίγο αργότερα μπήκε στις ευρωπαϊκές αγορές. Στη δική μας, το RX 450h είναι, πλέον, διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού με την βασική να ξεκινάει από τα 79.900 ευρώ. Το συγκεκριμένο μοντέλο στέκεται απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό, κυρίως, των Γερμανών, προβάλλοντας, ως βασική αρετή του την αξιοπιστία της «μεγάλης» Toyota, μαζί και το στοιχείο του συνδυασμού λογικό μέγεθος-ευρυχωρία-ευκολία χρήσης-μοντέρνο design. Πάνω από όλα, όμως, υβριδική τεχνολογία σε λογική τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας, άρα, επιδόσεις, με μεγάλη οικονομία καυσίμου και χαμηλές  εκπομπές ρύπων CO2.

Στο καινούργιο RX κυριαρχεί η χαρακτηριστική μάσκα με τη μεγάλη γρίλια που επεκτείνεται χαμηλά, μέχρι το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, με τις ακτίνες του ήλιου να αντανακλούν στο χρωμιωμένο της περίγραμμα. Η σχεδιαστική ομοιογένεια με τα υπόλοιπα μοντέλα της Lexus προκύπτει από τα εμπρός φωτιστικά σώματα, στο κάτω μέρος των οποίων βρίσκονται 18 λυχνίες LED σε σχήμα μπούμερανγκ, ενώ, χαμηλότερα συναντάμε τους νέους προβολείς ομίχλης. Ίδιας τεχνολογίας είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα “L”. Οι έντονες ακμές στα περισσότερα σημεία του αμαξώματος σε συνδυασμό με τις «νευρώσεις» που διαγράφονται στις πλευρικές μεταλλικές επιφάνειες προσδίδουν περισσότερο δυναμισμό στην εξωτερική εικόνα του RX.

Το μήκος του έχει αυξηθεί κατά 120 χλστ φτάνοντας πλέον στα 4.890 χλστ, ενώ, το πλάτος του βρίσκεται στα 1.895 χλστ. Αμετάβλητο έμεινε το ύψος στα 1.685 χλστ, ωστόσο, η απόσταση του από το έδαφος έχει αυξηθεί 10 χλστ. Στην παλέτα των χρωμάτων έχουν προστεθεί τρεις νέες αποχρώσεις του μαύρου, του καφέ και του μπλε, ενώ τέσσερα διαφορετικά σχέδια διατίθενται για τις ζάντες αλουμινίου 18 και 20 ιντσών. Μια σειρά αεροδυναμικών βελτιώσεων, όπως η εντονότερη κλίση στις εμπρός κολόνες, το μπροστινό σπόϊλερ, η πτέρυγα οροφής και ο πίσω διαχύτης στην υβριδική έκδοση έχουν σαν αποτέλεσμα τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,33 Cd.

Με προσεγμένη σε κάθε λεπτομέρεια την ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό του νέου RX, δερμάτινες επιλογές καλύπτουν, εκτός από τα καθίσματα, το ταμπλό, τα πάνελ των θυρών και τη βάση της κεντρικής κονσόλας. Η εμπρός σειρά καθισμάτων έχει μειώσει το ύψος της κατά 19 χλστ, ώστε ο οδηγός και ο συνοδηγός να έχουν περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια τους, ενώ, ιδιαίτερα άνετοι είναι και οι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών, χάρη στην αύξηση κατά 50 χλστ. του μεταξονίου. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 539 λίτρα, ενώ μπορεί να αυξηθεί στα 1.612 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Ένα νέο χαρακτηριστικό που αφορά το χώρο αποσκευών και εισάγεται για πρώτη φορά στο RX είναι το αυτόματο άνοιγμα της πόρτας του, απλά με το πλησίασμα του χεριού στο πίσω σήμα της Lexus.

Η μεγάλη οθόνη των 12,3 ιντσών (8 ιντσών στη βασική έκδοση), βρίσκεται σε περίοπτη θέση στο κέντρο του ταμπλό, ενώ, μια πολλαπλών ενδείξεων TFT οθόνη 4,2 ιντσών έχει τοποθετηθεί στον πινάκα οργάνων, ανάμεσα στο στροφόμετρο και το ταχύμετρο. Ο οδηγός μέσω του head-up display, που προβάλει στο παρμπρίζ όλες τι απαραίτητες πληροφορίες, διατηρεί την προσοχή του αναπόσπαστη στο δρόμο. Στην τεχνολογική αυτή πληρότητα, το αναλογικό ρολόι στην κεντρική κονσόλα θυμίζει κάτι από τα παλιά…

Το RX 450h, με τον ηλεκτροκινητήρα και τον εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού των 3,5 λίτρων αποδίδει 313 ίππους και 48,4 χγμ ροπής, πολιτισμένα και χωρίς κενά χάρη στο αυτόματο κιβώτιο CVT. Οι επιδόσεις σύμφωνα με τον κατασκευαστή αναφέρουν μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτ. Σύμφωνα με τη Lexus η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 5,2 λίτρα, εμείς ωστόσο ζητώντας διαρκώς το κάτι παραπάνω από το RX 450h, πλησιάσαμε μέχρι τα 10 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές C02 είναι στα 120 γρ./χλμ.

Όλα τα RX με τον κινητήρα τον 3,5 λίτρων, διαθέτουν σύστημα τετρακίνησης, το οποίο κατανέμει αυτόματα τη ροπή ανάλογα με την πρόσφυση μόνο στους εμπρός τροχούς ή τη μοιράζει σε ποσοστό 50:50 και στους πίσω. O οδηγός μπορεί να επιλέξει από το Drive Mode Select ανάμεσα στα προγράμματα Eco, Normal και Sport, ενώ στα RX που εξοπλίζονται με το σύστημα της προσαρμοζόμενη ανάρτησης Adaptive Variable Suspension (AVS) προσφέρονται επιπλέον τα προγράμματα Sport S και Sport+.