Skip to main content

Subaru: «Ιχνηλάτης» με υψηλό IQ

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Πριν από αρκετά χρόνια, η Subaru εισήγαγε την έννοια του crossover στην αγορά, προσφέροντας στάνταρ κίνηση σε όλους τους τροχούς, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και πρακτικότητα, με ιαπωνική αξιοπιστία. Αν ρωτήσει κάποιος σήμερα ποιο Subaru θα επέλεγε ο υποψήφιος κάτοχος, η απάντηση στις περισσότερες περιπτώσεις θα ήταν μία και μοναδική: «Outback»! Διότι το συγκεκριμένο μοντέλο είναι πολλά αυτοκίνητα σε ένα και δεν κάνει εκπτώσεις σε εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, ανταποκρινόμενο στην ξεκάθαρη λογική του «τα πήρες όλα κι έφυγες».

Έτσι κι εμείς καταφέραμε να… πάρουμε, για λίγες μόνον ημέρες, το τελευταίας γενιάς Subaru Outback 2.0D EyeSight CVT, που φρόντισε να φέρει στα μέρη μας η εν Ελλάδι αντιπροσωπεία, με ιταλικές πινακίδες, καθώς η τιμολογιακή πολιτική άλλαξε προς το καλύτερο οπότε οι νέες παραγγελίες θα περιλαμβάνουν σχεδόν τα πάντα σε εξοπλισμό με τρεις 2λιτρες εκδόσεις πετρελαίου από 51.900 έως 58.900 ευρώ και μία βενζίνης 2,5 λτ στα 55.900 ευρώ. Όλες, ανεξαιρέτως, με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο CVΤ, το οποίο, όπως διαπιστώσαμε στη σύντομη δοκιμή μας, συνεργάζεται άψογα με τον Boxer κινητήρα ντίζελ των 150 ίππων, διαθέτοντας χειριστήρια και πίσω από το τιμόνι.

Περιττό να επαναλάβουμε, ως είθισται, ότι το μεγάλο s/w κινείται σαν να είναι πάνω σε ράγες, υπό όλες τις συνθήκες, χάρη στο σύστημα AWD συμμετρικής τετρακίνησης και στην αυτορρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση, που κρατά πάντα την ίδια απόσταση από το έδαφος ανεξαρτήτως του βάρους φόρτωσης.

Και τι να πούμε για τον εξοπλισμό άνεσης που δεν έχει αντίπαλο στο είδος (δερμάτινο σαλόνι, διπλή ηλιοροφή, διζωνικό κλιματισμό, multimedia με ηχοσύστημα Harman Kardon, όλες τις σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας κ.λπ.) ή τους τεράστιους χώρους; Δεν λείπει τίποτε απολύτως, ενώ όσον αφορά τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας (προσαρμοζόμενο Cruise Control, προειδοποίηση μετακίνησης εντός της λωρίδας, προειδοποίηση εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, διαχείριση γκαζιού πριν από τη σύγκρουση, σύστημα πέδησης πριν από τη σύγκρουση και υποβοήθηση πέδησης) μπαίνει ο «κορυφαίος τίτλος» EyeSight, πάνω στη φιλοσοφία της ασφάλειας πριν από τη σύγκρουση, με δύο στερεοσκοπικές κάμερες για να ανιχνεύουν αντικείμενα όπως κάνει το ανθρώπινο μάτι.

Το σύστημα μπορεί να βοηθήσει τους οδηγούς σε μία πληθώρα περιπτώσεων οδήγησης, συμπεριλαμβανομένης και της μείωσης της ζημιάς από τη σύγκρουση ή, εάν είναι δυνατόν, να αποτρέψει τη σύγκρουση, μειώνοντας την κόπωση σε παρατεταμένους χρόνους οδήγησης και να σταματήσει τη λανθασμένη επιτάχυνση εάν πατηθούν τα λάθος πεντάλ.