Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Κάθε φορά που παίρνουμε μέρος σε μια παρουσίαση ελαστικού και επισκεπτόμαστε μονάδες παραγωγής διαπιστώνουμε πόσο μεγάλη σημασία έχει η πρόοδος της τεχνολογίας στον συγκεκριμένο κλάδο. Τα ελαστικά είναι η βάση για ασφαλείς μετακινήσεις, με έμφαση στην οικονομία και τον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Βρεθήκαμε πρόσφατα στη Βουδαπέστη, όπου δοκιμάσαμε στα πιο δημοφιλή μεγάλα SUV των πολυτελών κατηγοριών το νέο Michelin Pilot Sport 4 SUV, ένα γνήσιο σπορ ελαστικό ειδικά για τέτοιου είδους αυτοκίνητα. Αντικαθιστά το Latitude Sport 3 και είναι ιδανικό για 4Χ4, compact, μεσαία, premium και σπορ SUV. Ενσωματώνει τις καινοτομίες του ομίλου Michelin και τις τελευταίες τεχνολογίες της γκάμας Michelin Pilot Sport. Παράλληλα, προτάσσει τον έλεγχο και τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, ενώ, σύμφωνα με την εταιρεία, εγγυάται ασφάλεια και μεγάλη διάρκεια ζωής.
Το νέο ελαστικό αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους πιο απαιτητικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων. Αυτό που καταλάβαμε, καλύπτοντας περίπου 500 χλμ. στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της Ουγγαρίας, είναι ότι πράγματι προσφέρει κορυφαία άνεση και απόλαυση οδήγησης του σπορ SUV, σε ασφαλείς συνθήκες βρεγμένου και στεγνού οδοστρώματος.
Η Michelin πέτυχε να συνδυάσει τα παραπάνω χαρακτηριστικά χάρη στις τεχνολογίες Motorsport και στις καινοτομίες που διαθέτουν τα τελευταία ελαστικά για τη Φόρμουλα E. Όπως μας εξήγησαν κατά την ενημέρωση που μας έγινε στο εργοστάσιο της εταιρείας στην περιοχή Νιρεγιχάσα, το νέο προϊόν διαθέτει ένα νέο μίγμα γόμας με ειδικά, λειτουργικά και καινοτόμα ελαστομερή και πυρίτιο.
Για να βελτιστοποιήσει την ακρίβεια στην οδήγηση, η δομή του πέλματος ενσωματώνει την τεχνολογία Dynamic Response, μία υβριδική ζώνη ενίσχυσης, κατασκευασμένη από αραμίδη και νάιλον. Η ασύμμετρη σχεδίαση προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση, ενώ η αντοχή στον χρόνο και στη σκληρή χρήση ενδυναμώνεται χάρη στα άκαμπτα μπλοκ πέλματος και τα διπλά λινά του σκελετού.
Σε στεγνό οδόστρωμα, το Pilot Sport 4 SUV φρενάρει και ακινητοποιείται 1,8 μέτρα πιο κοντά από τον μέσο όρο των ανταγωνιστών του. Σε βρεγμένο οδόστρωμα, όταν είναι καινούργιο, σταματά το όχημα 3,15 μέτρα πιο πριν από τον μέσο όρο των ανταγωνιστών του.
Αυτό, πάντως, που επαναβεβαιώσαμε είναι ότι, παρά την αυτοματοποίηση και τη χρήση ρομπότ σε μεγάλο εύρος της παραγωγής, ο ανθρώπινος παράγοντας, το μάτι και το χέρι, σε όλα τα στάδια του ποιοτικού ελέγχου, είναι καθοριστικός.