Από την έντυπη έκδοση
Νέα δεδομένα δημιουργεί στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων το Ampera-e, με όπλο του την αυτονομία των 520 χλμ. στον νέο ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης. Η Opel επανακαθόρισε τη στρατηγική της και μετά το πρώτο πολυδάπανο από κάθε άποψη «εγχείρημα» Ampera προχώρησε σε ένα πιο… γήινο μοντέλο, το οποίο εκτιμάται ότι είναι δυνατό να κερδίσει μερίδια συν τω χρόνω. Οι πρώτες εντυπώσεις από όσους το έχουν οδηγήσει είναι ιδιαιτέρως θετικές.
Σύμφωνα με την εταιρεία, για σχεδόν το 90% των οδηγών που κάνουν καθημερινά τη διαδρομή σπίτι – γραφείο, η μπαταρία ιόντων λιθίου 60 kWh και η αποδοτική σχεδίαση του Ampera-e, του επιτρέπουν να κινείται σαν ένα συμβατικό αυτοκίνητο και στη συνέχεια να φορτίζεται σε μία πρίζα. Η Opel λανσάρει το Ampera-e πρώτα στις χώρες που έχουν ήδη κάποια υποδομή EV ή σε όσες φιλοδοξούν να γίνουν ηγέτες της αγοράς EV. Το Ampera-e πωλείται τώρα στη Νορβηγία, στην πιο ώριμη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Μέσα στη χρονιά θα ακολουθήσουν η Γερμανία, η Ολλανδία και η Ελβετία. Σε πραγματικές συνθήκες, βεβαίως, παράγοντες όπως χαρακτηριστικά του δρόμου, καιρικές συνθήκες, οδηγικό στιλ ή πρόσθετο φορτίο επηρεάζουν την αυτονομία.
Γι’ αυτό η Opel δοκιμάζει το Ampera-e σε συνθήκες παρόμοιες με το προφίλ ταχύτητας του WLTP (συντομότερη διαδικασία δοκιμής). Οι δοκιμές WLTP προσομοιώνουν καλύτερα τις πραγματικές συνθήκες. Το Opel Ampera-e φέρνει και εκεί καλά αποτελέσματα: οι μηχανικοί υπολογίζουν αυτονομία μικτού κύκλου 380 χλμ. στο WLTP. Όπως είναι φυσικό, η αυτονομία σε καθημερινή χρήση διαφέρει και εξαρτάται από το προσωπικό στιλ οδήγησης και εξωγενείς παράγοντες. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι παρά το φουτουριστικό και περιβαλλοντικά συμβατό χαρακτήρα του, το Ampera-e προσφέρει την επιτάχυνση ενός ισχυρού, παραδοσιακού, σπορ αυτοκινήτου.