Skip to main content

Triumph: Ρετρό πινελιές για να μαθαίνουν οι νέοι και να θυμούνται οι… ρομαντικοί

Του Φάνη Ζώη

[email protected]

Με τον σχεδιασμό και την τεχνολογία μοτοσυκλετών να εξελίσσονται ταχύτατα, οι κατασκευαστές σπεύδουν, συχνά, να μας οδηγήσουν σε ένα δίτροχο μέλλον, που, ίσως δεν ταιριάζει σε όλους. Είναι, λοιπόν, ευχής έργον το ότι μάρκες, όπως η Triumph, εξακολουθούν να παράγουν και «ρετρό» μοντέλα, ή, με άλλα λόγια, μοντέλα καθ’ όλα σύγχρονα σε μηχανικά συστήματα, προδιαγραφές ασφάλειας, άνεσης και αξιοπιστίας, που, σου θυμίζουν, όμως, πιο ρομαντικές εποχές, μιας λιγότερο πιεστικής καθημερινότητας, με έμφαση στο διαχρονικό στιλ, χωρίς υπερβολές. Μάλιστα, οι καλές πωλήσεις που πετυχαίνει η εταιρεία, δικαιολογεί απόλυτα αυτήν την επιλογή της.

Η «Ν» είχε την ευκαιρία, σε μια παρουσίαση όλων των μοντέλων της εταιρείας στην Ελλάδα, να οδηγήσει κάποια από αυτά, απολαμβάνοντας μια ωραία βόλτα στην Αττική. Ενημερώνουμε, λοιπόν, τους αναβάτες, που, αναζητούν κάτι ξεχωριστό, ότι υπάρχει πλήρης γκάμα «φίνων» κατασκευών, με το ιστορικό λογότυπο.

Όλες οι μοτοσυκλέτες της Triumph έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό, τη μοναδική αίγλη των δίκυκλων του «χθες», που περνά, σχεδόν, ατόφια και στα πιο μοντέρνα μοντέλα. Αυτό που πρέπει να κατανοήσουμε είναι πως οι σύγχρονες all time classic έχουν αφοσιωμένους οπαδούς. Είναι υπέροχο, δε, ότι, τόσο οι μεγαλύτεροι ηλικιακά όσο και οι νεαρότεροι αναβάτες μαγνητίζονται, κυριολεκτικά, από αυτές. Προφανέστατα, κάποιοι το κάνουν μόνο και μόνο για να κερδίσουν σε image, με το κοινό των νέων ρετρό μοτοσυκλετών, ωστόσο, να μεγαλώνει διαρκώς…

Για το τρέχον έτος, η εταιρεία έχει να επιδείξει ανάμεσα στα πιο κλασικά και τα πιο μοντέρνα μοντέλα της, πέντε καινούργια, με τα τέσσερα εξ’ αυτών να εντάσσονται στη σειρά Bonneville. T100, Street Cup, Street Scrambler, Bobber καθώς και η νέα Street Triple 765, που στην Ελλάδα εισάγεται μόνο η κορυφαία έκδοση RS.

Τα γονίδια της αρχέτυπης Bonneville του 1959 έχουν περάσει στις σύγχρονες γενιές classic μοτοσυκλετών της Triumph εμπνέοντας μια νέα γενιά αναβατών. Μετά την σειρά T120 μας προέκυψε και η ανανεωμένη σειρά T100 που προασπίζεται μια πιο ανάλαφρη αίσθηση στην οδήγηση, χωρίς ωστόσο να απεμπολεί το γνώριμο σοφιστικέ look που έχουν καταξιώσει όλες τις Bonneville στην αγορά. Η σειρά T100 βασίζεται εν πολλοίς στα χαρακτηριστικά της μεγαλύτερης σειράς T120 με κάποιες αλλαγές. Εδώ ο δικύλινδρος, υδρόψυκτος κινητήρας είναι 900 κ.εκ. με την απόδοση να βρίσκεται στους 55 ίππους. Η πιο κραυγαλέα διαφορά από τη σειρά T120 είναι η τοποθέτηση μονού δισκόφρενου μπροστά. Κατά τα λοιπά υπάρχει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με δυνατότητα απενεργοποίησης αλλά και ABS με όσο το δυνατόν πιο διακριτική παρεμβατικότητα. Ο συμπλέκτης έχει εξαιρετική αίσθηση ενώ και ο κινητήρας προσφέρει ροπή από τα χαμηλά και είναι βελτιωμένος κατά 29% στην κατανάλωση σε σχέση με το παλαιότερο Bonneville T100.

Ευπρόσδεκτες και οι προσφορές σε immobilizer, πρίζα USB και LED φωτισμού πίσω. Από την άλλη, η νέα σειρά T100 έχει κοντύτερο μεταξόνιο και διαφορετική γεωμετρία μπροστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο ενώ το ύψος της σέλας παραμένει στα 790 χιλ. με διαφορετική όμως σχεδίαση του καθίσματος. Την εικόνα της νέας Bonneville T100 συμπληρώνουν και τα περισσότερα από 150 διαθέσιμα αξεσουάρ για παραμετροποίηση της εμφάνισης και της χρηστικότητας. Δυο και οι διαθέσιμοι τύποι εκδόσεων: η απλή T100  που διατίθεται σε δυο διχρωμίες και η T100 Black που έχει δυο σκούρες επιλογές με τα καπάκια του κινητήρα, τις ζάντες και τις εξατμίσεις να είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα. Η τιμή της σειράς Bonneville T100 ξεκινά από τα 10.490 ευρώ.

Η Bonneville Street Cup διαθέτει το αξεπέραστο vintage στυλ των cafe racer της δεκαετίας του ’60 με μπόλικες δόσεις από σύγχρονη τεχνολογία. Με τιμόνι τύπου Ace, μονή σέλα Bullet -μαζί με αφαιρούμενο «κοκοβιό»- και μικρό ανεμοθώρακα. Η προσεγμένη βαφή ενισχύεται από χειροποίητες πινελιές και διακρίνεται για τις ρίγες στους τροχούς και τις ζάντες 10 ακτίνων, τα μοναδικά αυτοκόλλητα και τα χρυσά σήματα στον κινητήρα, ο οποίος είναι ο γνώριμος δικύλινδρος στα 900 κ.εκ. με απόδοση 55 ίππων. Η χαμηλωμένη σέλα και το τιμόνι δίνουν μια σπορ όσο και χρηστική αίσθηση οδήγησης ενώ τα κοντύτερα και χαμηλότερα τελικά της εξάτμισης με κλίση προς τα πάνω αποδίδουν ένα γεμάτο και μπάσο ήχο.

Υπάρχουν περισσότερα από 120 αξεσουάρ εξατομίκευσης για την Bonneville Street Cup, μεταξύ αυτών τα πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ – με ξεχωριστό δοχείο – πίσω της Fox, τα τελικά Vance & Hines, τις μανέτες τύπου Billet κ.ά. Η διάθεση της υποστηρίζεται από δυο επιλογές διχρωμίας (κίτρινο/ασημί και ασημί/μαύρο) ενώ η τιμή προσδιορίζεται στα 10.690 ευρώ.

Μολονότι καθυστέρησε, τελικώς η Triumph ακολούθησε την τάση της εποχής παρουσιάζοντας ένα μοντέλο Scrambler βασισμένο πάνω στη σειρά Bonneville. Το εκλεπτυσμένο φινίρισμα που εξυπηρετείτε από ελάχιστα πλαστικά τμήματα, οι βουρτσισμένοι λαιμοί, το κομψό ρεζερβουάρ με τάπα που διαθέτει κλειδαριά, μαζί με τα μαύρα καπάκια του κινητήρα, τα ψηλά τοποθετημένα διπλά τελικά της εξάτμισης και τους ακτινωτούς τροχούς με την μπροστινή ζάντα 19 ιντσών συνθέτουν μια μοτό που δεν θα λυπηθείς να την βγάλεις εκτός δρόμου.

Η Bonneville Scrambler εφοδιάζεται με τον ίδιο κινητήρα της σειρά T100, διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με πλευστό δίσκο εμπρός 310 χιλ. που εφοδιάζεται με δαγκάνα Nissin δυο εμβόλων και διαθέτει σύστημα ABS με λειτουργία απενεργοποίησης. Επίσης και το ηλεκτρονικό σύστημα πρόσφυσης (traction control) απενεργοποιείται για μεγαλύτερη ευκινησία στο χώμα. Τέλος, τα ελαστικά είναι διπλής χρήσης Metzeler Tourance ενώ τα μαρσπιέ είναι τύπου adventure.

Τρεις οι χρωματικές επιλογές για το ρεζερβουάρ του Scrambler (κόκκινο-μαύρο-πράσινο χακί) και πολλές οι επιλογές σε αξεσουάρ με προεξέχουσες αυτές της γρίλιας του προβολέα, των προστατευτικών κάγκελων του κινητήρα, της επίπεδης σέλας, των θερμαινόμενων γκριπ, των τελικών της Vance & Hines και των πίσω ρυθμιζόμενων αμορτισέρ της Fox. Η τιμή διάθεση προσδιορίζεται στα 10.990 ευρώ.

Οι ιστορία των δίκυκλων τύπου Bobber ξεκίνησε μετά το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, τότε όπου οι στρατιωτικές μοτοσυκλέτες, πέρασαν αθρόα στα χέρια ιδιωτών οι οποίοι τις «έγδυναν» από περιττά στοιχεία, μειώνοντας το βάρος και ενισχύοντας τις επιδόσεις των κινητήρων τους.

Η Triumph παρουσίασε – μόλις στα τέλη της περασμένης χρονιάς – την μοτοσυκλέτα που αναβιώνει την προπολεμική Bobber, με άκρως «αλήτικη» εμφάνιση που βασίζεται στα τεχνολογικά χαρακτηριστικά της σειράς Bonneville T120 φέροντας έναν υδρόψυκτο, 8βάλβιδο, 2κύλινδρο κινητήρα 1.200 κ.εκ. με απόδοση 77 ίππους και διαφορετική χαρτογράφηση που δίδει περισσότερη ροπή από τις 4.500 σ.α.λ. Το αλουμινένιο μονόσελο ρυθμίζεται αλλάζοντας τη θέση οδήγησης ενώ βρίσκεται και αρκετά χαμηλά (690 χιλ. από το έδαφος). Το πιρούνι και το πλαίσιο είναι καινούργιο ενώ το πίσω υποπλαίσιο παραπέμπει σε «hard tail» όμως έχει ένα μονό αμορτισέρ κάτω από τη σέλα που βρίσκεται σχεδόν σε οριζόντια διάταξη. Η μοτοσυκλέτα διαθέτει ABS τελευταίας γενιάς, ρυθμιζόμενο traction control και χαρτογράφηση δύο σταδίων στη λειτουργία του κινητήρα.

Η Bonneville Bobber διαθέτει εκτός των άλλων, vintage κουτί μπαταρίας, μίνιμαλ ρεζερβουάρ με εξαιρετική ποιότητα βαφής, φαρδύ και επίπεδο τιμόνι, καθρέπτες προσαρμοσμένους στα αντίβαρα του τιμονιού, ακτινωτούς τροχούς και πολλά βουρτσισμένα και γυαλισμένα τμήματα. Εντυπωσιακά και τα φαλτσοκομμένα τελικά των εξατμίσεων τύπου pea-shooter υπόσχονται τον χαρακτηριστικό ήχο από Hot Rod κατασκευή.

Στην περίπτωση της Bobber τα αξεσουάρ παίζουν σημαντικό ρόλο καθώς συμβάλλουν στην εξατομίκευση της εμφάνισης. Μεταξύ 150 επιλογών σε εξαρτήματα θα βρείτε αρκετές διαφορετικές σέλες (δερμάτινες, λείες ή καπιτονέ, μαύρες ή καφέ κ.ά.), μαλακές βαλίτσες που στέκονται εκατέρωθεν του ψαλιδιού, ψηλό τιμόνι «Ape Hanger» ή τιμόνι με κλιπόνς, κοντά φτερά, βάση πλαϊνής στήριξης πινακίδας κυκλοφορίας, ρυθμιζόμενο αμορτισέρ Fox, εξατμίσεις Vance & Hines, σύστημα cruise control κ.ά. Υπάρχουν τέσσερις προτάσεις χρωμάτων για την Bobber η οποία ξεκινά από τα 14.890 ευρώ.

Η σειρά Street Triple 675 της Triumph, με παρουσία από το 2007, έχει κερδίσει την εκτίμηση του κοινού ως μια από τις πιο ισχυρές και καλοστημένες μοτοσυκλέτες στην κατηγορία της. Δέκα χρόνια μετά το πρώτο μοντέλο, η σύγχρονη Street Triple ανέβηκε σε κυβικά (765) χρησιμοποιώντας ως βάση τον 3κύλινδρο κινητήρα της supersport Daytona, σε τρεις αποδόσεις ισχύος (113, 118 και 123 ίππων). Στην Ελλάδα εισάγεται μόνο η έκδοση RS με τους 123 ίππους και το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού.

Εκτός από την αλλαγή στις διαστάσεις του κινητήρα, το νέο Street Triple, ζυγίζει 166 κιλά και  διαθέτει: ελαφρύτερη εξάτμιση ελεύθερης ροής, αναβαθμισμένο κιβώτιο, γκάζι ride-by-wire με 5 προγράμματα λειτουργίας και μια έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών – εν είδει πίνακα οργάνων – που εντυπωσιάζει με την πληρότητα ενδείξεων αλλά και με την δυνατότητα παραμετροποίησης των γραφικών και του φωτισμού της.

Επιπροσθέτως, η νέα σειρά Street Triple διαθέτει προβολέα LED DRL, Quick Shifter (ανέβασμα σχέσεων στο κιβώτιο χωρίς τη χρήση συμπλέκτη), συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ABS με δυνατότητα απενεργοποίησης, νέες φωλιές διακοπτών με joystick 5 κατευθύνσεων για πλοήγηση στα μενού του digital πίνακα οργάνων, φρένα Brembo (με 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες εμπρός), νέο ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF καθώς επίσης και νέο ψαλίδι Gullwing πίσω.

Τέλος, τα ελαστικά είναι Pirelli Diablo Supercorsa SP. Η έκδοση RS διατίθεται σε δυο χρωματισμούς (ασημί και μαύρο) και πλαισιώνεται από μια λίστα 60 και πλέον αξεσουάρ όπως τελικά εξάτμισης Arrow, κιτ προστασίας ψαλιδιού και πλασίου, «κοκοβιός» και καρίνα στο χρώμα της μοτοσυκλέτας, φλας LED τύπου Bullet κ.ά. Η τιμή διάθεσης βρίσκεται στα 12.990 ευρώ.