Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Δεν το προσπερνάς εύκολα. Το βλέπεις, στέκεσαι, το περιεργάζεσαι και αρχίζεις να αναζητάς στοιχεία του παρελθόντος, αυτά που κάνουν liaison με τη διαχρονική γαλλική παράδοση στον σχεδιασμό, το premiere classe. Μακάρι να το είχαν πολλοί, όμως λείπει στις «προϊοντικές» μέρες μας…
Το αν αλλάζει τα πάντα, όπως ισχυρίζονται πομπωδώς οι κατασκευαστές του, θα φανεί στην πορεία, ωστόσο, είναι σαφές εκ πρώτης όψεως γιατί αναγορεύτηκε ως «το πιο όμορφο αυτοκίνητο του 2018» στο 34ο Διεθνές Φεστιβάλ Αυτοκινήτου που πραγματοποιήθηκε στις 29 Ιανουαρίου 2019 στο Hotel des Invalides στο Παρίσι. Το στιλ δείχνει πιο επιθετικό, η όλη φόρμα χυτή, στιβαρή και κομψή μαζί, παρότι εντάσσεται στο λίγο πιο άχαρο segment D. Εικόνα δυναμισμού, καθόσον οι σχεδιαστές του νέου Peugeot 508 προσπάθησαν να καταστήσουν σαφή τον μοναδικό τους στόχο: να αποστασιοποιηθούν από το συμβατικό 4θυρο αμάξωμα 3 όγκων και να στραφούν προς ένα coupe με πέντε πόρτες.
Εμείς, εξαρχής, δηλώνουμε οπαδοί της έκδοσης GT που διαθέτει το κάτι παραπάνω ως σύνολο. Με το περίφημο λιοντάρι στο κέντρο της μάσκας και το λογότυπο της μάρκας στο χείλος του καπό, το νέο 508 αποτίνει φόρο τιμής στους διάσημους πρόγονους του, τα 504 και 504 coupe.
Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου αποκαλύπτει επίσης ένα πρωτότυπο χαρακτηριστικό του νέου 508: μια τέλεια κρυμμένη πίσω πόρτα που συνδυάζει την κομψότητα με την πρακτικότητα και δίνει τη βέλτιστη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών των 487 λίτρων. Μπαίνοντας κανείς στο νέο 508, το βλέμμα πέφτει αμέσως στον εντυπωσιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος δεσπόζει στη νέα έκδοση του μοναδικού i-Cockpit. Με πληθώρα δυνατοτήτων διαμόρφωσης (έξι διαφορετικές επιλογές απεικόνισης), το Head-up Display βρίσκεται πάνω από το τιμόνι και παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες οδήγησης μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, χωρίς εκείνος να χρειάζεται να απομακρυνθεί το βλέμμα από το δρόμο, ενώ στις λειτουργίες του συμπεριλαμβάνεται και το νέο σύστημα νυχτερινής όρασης Night Vision.
Το νέο Peugeot 508 προσφέρεται με δύο εκδόσεις του κινητήρα βενζίνης 1.6 PureTech: 1.6 PureTech 180 S&S EAT8, 1.6 PureTech 225 S&S EAT8 (αποκλειστικά στο 508 GT) και τρεις εκδόσεις των κινητήρων diesel 1.5 και 2.0 BlueHDi: 1.5 BlueHDi 130 S&S με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (ο μοναδικός συνδυασμός με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων), 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8, 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT8.