Από την έντυπη έκδοση
Μόναχο, αποστολή:
Γιάννης Κανουπάκης
Βήμα-βήμα γίνονται τα «άλματα» στο BMW Group. Μετά την ανακοίνωση εντυπωσιακών οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2017, οι επικεφαλής του δηλώνουν έτοιμοι για ένατη συνεχόμενη χρονιά ρεκόρ. Ο ίδιος ο πρόεδρος του Δ.Σ. της BMW AG Χάραλντ Κρούγκερ, με μότο «το μέλλον της μετακίνησης δημιουργείται σήμερα», προανήγγειλε τεράστιες επενδύσεις το 2018.
Στο Welt του Μονάχου, η κυανόλευκη προπέλα κινείται αδιάκοπα, συνδέοντας την αειφορία με την προοπτική της βιωσιμότητας. Όλοι δείχνουν σίγουροι, χωρίς να τους ανησυχούν ιδιαίτερα οι αρνητικές διεθνείς εξελίξεις, επειδή σχεδιάζουν μακροπρόθεσμα έχοντας πάντοτε εναλλακτικά σενάρια και πολλές επιλογές χώρων δράσης. Μπορεί π.χ. να πρωτοπορούν με γρήγορους ρυθμούς στον ηλεκτρισμό, όμως γνωρίζουν καλά πως για τις μεγάλες αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς απαιτείται χρόνος.
Πόσο; «Συνήθως, μια ολόκληρη γενιά…», μας είπε, με νόημα, ο Πίτερ Σβαρζενμπάουερ, μέλος του Δ.Σ., υπεύθυνος ΜΙΝΙ, Rolls-Royce, BMW Motorrad, Customer Engagement & Digital Business Innovation. «Για τα προσεχή 10-15 χρόνια, για παράδειγμα, θα συνεχίσουμε να πουλάμε αυτοκίνητα όπως σήμερα, θα επιχειρούμε και στον τομέα του fleet, ενώ θα αναπτύσσεται προς ένα πιο νεανικό κοινό και το click&buy. Προετοιμαζόμαστε για καλές επιδόσεις και στους τρεις δρόμους». Δύο χρόνια μετά την προηγούμενη συζήτησή μας, ισχύουν όσα μας είχε πει και τότε. Δεν θα υπάρξει μεγαλύτερο ΜΙΝΙ από το Countryman ούτε μακρύτερο από το Clubman. Αυτή τη φορά, μάλιστα, πρόσθεσε πως η φυσιογνωμία του brand θα παραμείνει αναγνωρίσιμη, δηλαδή στον τομέα του σχεδιασμού δεν θα πρέπει να περιμένουμε επαναστατικές παρεμβάσεις, παρά τη διαρκή εξέλιξη των μοντέλων.
Υπενθυμίζεται πως το BMW Group και ο Κινέζος κατασκευαστής Great Wall υπέγραψαν επιστολή πρόθεσης για ίδρυση κοινοπραξίας με αντικείμενο την τοπική παραγωγή των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων MINI στην Κίνα. Ο κ. Σβαρζενμπάουερ επιβεβαίωσε ότι αυτό το βήμα αποτελεί μία ακόμα σαφή δέσμευση στο ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας MINI, υπογραμμίζοντας τη σημασία της κινεζικής αγοράς για τον όμιλο. Στην ίδια τεράστια αγορά αναμένεται να αναπτυχθεί περαιτέρω φέτος η Rolls-Royce με τη νέα Phantom, εξουδετερώνοντας τη σχετική κάμψη που παρατηρήθηκε για τη μάρκα στην ευρύτερη περιοχή της Μ. Ανατολής λόγω των εντάσεων στην περιοχή. Και το κεφάλαιο «αυτόνομη οδήγηση»; «Είμαστε ανοιχτοί σε κάθε προσπάθεια προς αυτήν την κατεύθυνση, όμως το ζήτημα θέλει μεγάλη προσοχή, δεν είναι για όλους», σημείωσε ο κ. Σβαρζενμπάουερ.
Η ποικιλία της ηλεκτροκίνησης στο BMW Museum
Μία νέα προσωρινή έκθεση στο BMW Museum με θέμα τη μάρκα BMW i και τους πρωταγωνιστές της, BMW i3 και BMW i8, ξεκίνησε στις 23 Μαρτίου. Η έκθεση τιτλοφορείται «BMW i. Visionary Mobility» και παρουσιάζει καινοτόμες φιλοσοφίες μετακίνησης και οραματικά πρωτότυπα, ενώ η διάρκειά της υπολογίζεται στους 18 μήνες. Στόχος της είναι να τιμήσει την επιτυχία ενός brand που δημιούργησε νέα σημεία αναφοράς με τα BMW i3 και BMW i8 και έφερε την επανάσταση στις μεγάλες πόλεις με ένα μεγάλο αριθμό υπηρεσιών μετακίνησης. Σε ένα θεματικό πάρκο περίπου 30 σταθμών αποκαλύπτεται η ποικιλία της ηλεκτροκίνησης, οι διάφορες πτυχές των βιώσιμων υλικών και οι προκλήσεις της μελλοντικής μετακίνησης μηδενικών ρύπων.