Η Ferrari ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα αυξήσει τις τιμές κατά 10% σε ορισμένα μοντέλα μετά την 1η Απριλίου, ως απάντηση στους νέους δασμούς που επέβαλαν οι ΗΠΑ στα αυτοκίνητα.
Η αύξηση προσθέτει περί τα 50.000 δολάρια στην τιμή μιας τυπικής Ferrari. Η κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων με έδρα το Μαρανέλο της Ιταλίας ανέφερε ότι οι τιμές θα παραμείνουν αμετάβλητες για όλα τα αυτοκίνητα που θα εισαχθούν πριν από τις 2 Απριλίου. Μετά από αυτή την ημερομηνία, οι «εμπορικοί όροι» για τρεις οικογένειες μοντέλων – Ferrari 296, SF90 και Roma – θα «παραμείνουν αμετάβλητοι», σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας.
Ωστόσο, τα πιο δημοφιλή της μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου του SUV Purosangue, του 12Cilindiri και του F80, θα υποστούν αυξήσεις τιμών έως και 10%. Για το Purosangue, το οποίο ξεκινά από περίπου 430.000 δολάρια, αυτή η αύξηση μεταφράζεται σε περίπου 43.000 δολάρια. Για το περιορισμένης παραγωγής F80, το οποίο ξεκινά από πάνω από 3,5 εκατομμύρια δολάρια, η αύξηση θα ξεπεράσει τις 350.000 δολάρια.
Υπενθυμίζεται πως ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ανακοίνωσε την επιβολή δασμών 25% σε όλα τα αυτοκίνητα που δεν κατασκευάζονται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Ferrari κατασκευάζει όλα τα αυτοκίνητά της στο εργοστάσιό της στο Μαρανέλο. Την περασμένη χρονιά 13.752 αυτοκίνητα. Η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει την πρώτη της αμιγώς ηλεκτρική Ferrari τον Οκτώβριο.
Λίστα αναμονής ενός έτους
Αναλυτές δεν προβλέπουν πάντως ιδιαίτερη επίδραση στις πωλήσεις, δεδομένου ότι ήδη υπάρχει λίστα αναμονής άνω του ενός έτους για τα περισσότερα από τα μοντέλα της. Η εταιρεία από την πλευρά της «επιβεβαιώνει τους οικονομικούς της στόχους για το 2025», αλλά πρόσθεσε ότι υπάρχει «πιθανός κίνδυνος 50 μονάδων βάσης στο περιθώριο κέρδους».
Σε συνέντευξή του στο CNBC πριν από λίγες εβδομάδες, ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Μπενετέτο Βίνια, είχε σχολιάσει πως παρόλο που οι πελάτες της Ferrari ανήκουν στις πιο πλούσιες τάξεις, η εταιρεία πρέπει να είναι προσεκτική στο να μετακυλήσει υπερβολικά μεγάλο μέρος του επιπλέον κόστους των δασμών. «Όταν κοιτάμε τον πελάτη, λαμβάνουμε υπόψη ότι για να αγοράσει κάποιος μια Ferrari, πρέπει να δουλέψει», είπε. «Πρέπει να τον σεβόμαστε. Γιατί για εμάς, το πιο σημαντικό πράγμα είναι ο πελάτης. Οπότε πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τον αντιμετωπίζουμε με τον σωστό τρόπο».
Η μετοχή της Ferrari πάντως σήμερα ενισχύεται, την ώρα που εκείνες των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών δέχονται σφυροκόπημα.