Μια πρώτη γεύση του concept ID.EVERY1, του μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου των 20.000 ευρώ «από την Ευρώπη για την Ευρώπη», έδωσε η Volkswagen. Σε παγκόσμια πρεμιέρα στο Ντίσελντορφ, που πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα και διαδικτυακά, κατέθεσε το στοίχημά της για ένα έξυπνο, προσιτό μοντέλο που «απαντά» στον κινεζικό ανταγωνισμό. Με σπορ σχεδιασμό, ευέλικτο εσωτερικό και ψηφιακά χαρακτηριστικά που θα κάνουν την έκδοση παραγωγής του ελκυστική για ιδιώτες και εμπορικούς πελάτες.
Πρέπει να σημειωθεί ότι το γερμανικό γκρουπ έδωσε έμφαση σε δύο κύρια στοιχεία: Αφενός το ID.EVERY1 θα είναι «πάντα ενημερωμένο», καθώς μια νέα ισχυρή αρχιτεκτονική λογισμικού επιτρέπει δια βίου ενημερώσεις και αναβαθμίσεις του μοντέλου παραγωγής, αφετέρου θα αποτελέσει το «μελλοντικό σχέδιο της Volkswagen», το πρώτο από εννέα νέα μοντέλα έως το 2027, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων ηλεκτρικών που βασίζονται στη νέα πλατφόρμα σπονδυλωτής ηλεκτρικής κίνησης (MEB) με μετάδοση στους εμπρός τροχούς
Άλλωστε, από το Beetle, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρέχει προσιτή μετακίνηση σε εκατομμύρια ανθρώπους με συμπαγή και συμπαθή αυτοκίνητα, με ταυτότητα. Θα λανσάρει την έκδοση παραγωγής το 2027 – με τιμή εκκίνησης αυτή των 20.000 ευρώ. Στο μεταξύ, θα παίξει ρόλο στο πώς θα υποδεχθεί το κοινό το νέο μοντέλο η κυκλοφορία ένα χρόνο νωρίτερα (2026), του ID.2all (Id to all), στα 25.000 ευρώ. Και τα δύο μοντέλα αποτελούν μέρη της νέας Οικογένειας των προσθιοκίνητων Electric Urban Car, η οποία αναπτύσσεται ως cross-brand κάτω από την ομπρέλα του «Brand Group Core» – που περιλαμβάνει τις μάρκες όγκου στον Όμιλο Volkswagen.
Όσον αφορά τις διαστάσεις του ID.EVERY1 (3,88 μ μήκος), το τοποθετούν μεταξύ του up!, που δεν παράγεται πλέον και του επερχόμενου ID.2all (4,05 μ μήκος), αλλά και του Polo (4,07 μ μήκος). Η χρήση του προορίζεται σχεδόν αποκλειστικά για αστικές μετακινήσεις, καθώς η αυτονομία του εκτιμάται ότι θα κυμαίνεται στα 250 χλμ. Ο ηλεκτροκινητήρας του είναι εντελώς νέος, με ισχύ 95 ίππους και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 130 χλμ./ώρα (με περιορισμό).
Στην παρουσίαση τονίστηκε ότι η ελκυστική κινητικότητα στην ηλεκτρική εποχή από την Ευρώπη για την Ευρώπη είναι ένας από τους κεντρικούς πυλώνες του σχεδίου της μάρκας για το μέλλον. Με το ευρωπαϊκό λανσάρισμα της αμιγώς ηλεκτρικής οικογένειας Urban Car από το 2026, η Volkswagen θα προσφέρει το πιο ποικίλο χαρτοφυλάκιο στην κατηγορία υψηλού όγκου – από αποδοτικά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και προηγμένα υβριδικά έως αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα προσανατολισμένα στο μέλλον. Thomas Schäfer, Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Passenger Cars: «Το EVERY1 είναι το τελευταίο κομμάτι του παζλ στο ταξίδι μας για να έχουμε την ευρύτερη επιλογή μοντέλων στην κατηγορία έντασης ήχου. Στη συνέχεια, θα προσφέρουμε σε κάθε πελάτη το σωστό αυτοκίνητο με το σωστό σύστημα μετάδοσης κίνησης – συμπεριλαμβανομένης της οικονομικά προσιτής βασικής κινητής τηλεφωνίας», λέει ο Schäfer. «Στόχος μας: Θα επεκτείνουμε τη θέση μας ως ο κορυφαίος κατασκευαστής όγκου στον κόσμο από άποψη τεχνολογίας έως το 2030. Και ως επωνυμία για όλους – ακριβώς όπως θα περιμένατε από τη Volkswagen».