Ποιος θυμάται το «κατρέλ» αλήθεια; Μία άλλη εποχή ανεμελιάς και απλότητας, με λιγότερες ανάγκες καθημερινά. Οι καιροί άλλαξαν, όμως αυτό δεν σημαίνει πως οι ωραίες ιδέες, όπως και οι καλές πρακτικές δεν έχουν συνέχεια, έστω με άλλες μορφές πιο σύνθετες… Διότι, το Renault 4 ήταν όντως ένα αυθεντικό σύμβολο, που γεννήθηκε ως απάντηση στις σαρωτικές κοινωνικές αλλαγές της δεκαετίας του 1960, με την αγροτική μετανάστευση, την εμφάνιση των μεσαίων κοινωνικών στρωμάτων, και το νέο ρόλο της γυναίκας. Ήταν ένα αυτοκίνητο για όλους και για κάθε χρήση, ένα σύμβολο ελευθερίας.
Τώρα, το νέο Renault 4 E-Tech electric (είχε παρουσιαστεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2022 με τη μορφή ενός πρωτοτύπου του 4EVER Trophy), διατηρεί στοιχεία από το DNA του αρχικού μοντέλου, σηματοδοτώντας την επανεφεύρεσή του, με τη μορφή ενός ευέλικτου και compact, σύγχρονου αυτοκινήτου. Αμιγώς ηλεκτρικό και δικτυωμένο, είναι ένα μοντέλο ‘για να ζεις μαζί του’ (voiture à vivre), ακόμα και στην παραμικρή του λεπτομέρεια. Πέρα από αυτό όμως είναι ένα αυτοκίνητο έτοιμο να πάει οπουδήποτε, κάθε μέρα.
Με απεριόριστη θέα στο εξωτερικό περιβάλλον χάρη στην ‘Plein Sud’ ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή του, δηλώνει ξεκάθαρα έτοιμο για περιπέτεια με ένα τολμηρό, ρετρό και ταυτόχρονα φουτουριστικό design, που θα αρέσει στην πλειοψηφία του κοινού. Με την αρθρωτή διάταξη του εσωτερικού και το ευρύχωρο πορτμπαγκάζ του, προσαρμόζεται για να ταιριάζει σε όλες τις ανάγκες.
Το Renault 4 E-Tech electric ενσωματώνει πλήθος τεχνολογιών, είτε πρόκειται για τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) και ασφάλειας, είτε για το OpenR Link και το Reno, το επίσημο avatar της Renault, που προσφέρουν μοναδική εμπειρία οδήγησης και διαβίωσης στο εσωτερικό του. Ένα πλήθος χαρακτηριστικών που θα το κάνουν το αγαπημένο ηλεκτρικό compact αυτοκίνητο της νέας γενιάς. Αντικατοπτρίζει, σύμφωνα με την εταιρεία, τη δέσμευσή της για επίσπευση της ενεργειακής μετάβασης σε όλη την Ευρώπη, κάνοντας δημοφιλή και προσιτά τα ηλεκτρικά οχήματα. Για το σκοπό αυτό, εξελίσσει μια σειρά από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για όλες τις ανάγκες και όλες τις χρήσεις. Το Renault 4 E-Tech electric βρίσκει τη φυσική του θέση στο segment B, ακριβώς πάνω από το Renault 5 E-Tech electric. Ενώ το Renault 5 E-Tech electric απευθύνεται σε πελάτες που κινούνται κυρίως σε αστικό περιβάλλον, το Renault 4 E-Tech electric στοχεύει σε ένα ευρύτερο κοινό, επιδιώκοντας να στρέψει τους πάντες στα ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων και των νέων οικογενειών.
Ειδικότερα, το νέο Renault 4 E-Tech electric – ένα αυτοκίνητο ενταγμένο στο στρατηγικό πλάνο Renaulution – παίρνει θέση στη γκάμα των ηλεκτρικών της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ως το αυτοκίνητο για κάθε ανάγκη. Για το σκοπό αυτό, είναι ιδανικό τόσο για οδήγηση μόνο με τον οδηγό, όσο και για οικογενειακά ταξίδια, με κανονικό ή πλήρες φορτίο στο χώρο αποσκευών. Αυτή είναι φυσικά η κληρονομιά του αρχικού R4. Όπως και ο προκάτοχός του, έτσι και το Renault 4 E-Tech electric, ατενίζει το μέλλον με μια νέα φιλοδοξία: να δώσει σε όλους τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων. Συνδυάζει εξαιρετικό χώρο αποσκευών με αρθρωτή διαμόρφωση, που είναι κάτι νέο σε αυτήν την κατηγορία. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα που φτάνει τα 420λίτρα, χαμηλό κατώφλι για εύκολη φόρτωση, έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους, ένα αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα καθώς και μηχανισμό πλήρους αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού – για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό όχημα Renault! Ταυτόχρονα, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το προηγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Extended Grip, εξασφαλίζουν άνετη οδήγηση, τόσο σε άσφαλτο όσο και σε ανώμαλο οδόστρωμα.
Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, μαζί με τους μεγάλους εσωτερικούς χώρους, το χαμηλό κέντρο βάρους, το κράτημα στο δρόμο, τη λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ (‘One Pedal’) – για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό Renault – και την αυτονομία που φτάνει τα 400 χλμ, μπόρεσαν να υλοποιηθούν χάρη στην πλατφόρμα AmpR Small, που είναι μοναδική στο είδος της στην Ευρώπη.
Με τις ρετρό & φουτουριστικές του γραμμές και την κομψή εμφάνιση που πηγαίνει παντού, το Renault 4 E-Tech electric είναι κυρίως ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με μια μοντέρνα και ανατρεπτική προσέγγιση σε μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά του αρχικού Renault 4. Όπως όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Renault, έτσι και το Renault 4 E-Tech electric ενσωματώνει πληθώρα έξυπνων και χρήσιμων τεχνολογικών καινοτομιών. Αυτά τα χαρακτηριστικά προσφέρουν ένα νέο είδος εμπειρίας κατά την οδήγηση, που βασίζεται στην ευεξία, την απλότητα, την άνεση, την απρόσκοπτη συνδεσιμότητα και την ασφάλεια.
Το νέο μοντέλο είναι ένα ευέλικτο αυτοκίνητο που προσφέρει εξαιρετικά δυναμικές επιδόσεις, με τη βελτιστοποιημένη μπροστινή του ανάρτηση και την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ένα χαρακτηριστικό που συνήθως προοριζόταν για μοντέλα που ανήκουν σε ανώτερα segments της αγοράς.
Σημαντικό: Το Renault 4 E-Tech electric διαθέτει πλήθος συστημάτων προηγμένης τεχνολογίας άνεσης και ασφάλειας, όπως είναι το Active Driver Assist για υποβοηθούμενη (ημι-αυτόνομη) οδήγηση Επιπέδου 2, τουλάχιστον 26 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και το My Safety Switch. Άλλες λειτουργίες περιλαμβάνουν το σύστημα ‘Fireman Access’ και την ειδοποίηση ασφαλούς εξόδου των επιβατών, καθώς και το Safety Score και το Safety Coach, που είναι ήδη διαθέσιμα στο Scenic και το Renault 5 E-Tech electric. Ακόμη, διατίθεται το σύστημα πολυμέσων OpenR Link, με ενσωματωμένο Google, καθώς και το Reno, το επίσημο avatar της Renault, έναν νέο καθημερινό συνοδηγό. Σε συνεργασία με το chatbot τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT, το Reno ολοκληρώνει τη γκάμα των τεχνολογιών που διαθέτει το Renault 4 E-Tech electric. Είναι εύκολο στη χρήση, ακόμη και για άτομα που δεν είναι εξοικειωμένα με την τεχνολογία.
Τέλος, το Renault 4 E-Tech electric εφοδιάζεται με έναν νέο αμφίδρομο φορτιστή AC 11 kW συμβατό με τεχνολογίες V2L (τροφοδοσία από το όχημα) και V2G (από όχημα σε δίκτυο). Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να μετατραπεί σε πηγή ενέργειας, ακόμη και να ενταχθεί στο οικοσύστημα, τροφοδοτώντας ηλεκτρική ενέργεια χωρίς άνθρακα πίσω στο δίκτυο. Το Renault Group δεσμεύτηκε να κατασκευάσει το Renault 4 E-Tech στην Ευρώπη, στις εγκαταστάσεις της Ampere ElectriCity. Το όχημα θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο της Maubeuge, ο κινητήρας στην Cléon, και η μπαταρία από τον Μάρτιο του 2025 στη Douai.