«Τα επόμενα χρόνια περιμένουμε περισσότερο γενικευμένη κυκλοφοριακή συμφόρηση αν δεν δοθούν λύσεις από τώρα. Τα τελευταία 15 χρόνια έχουν γίνει ελάχιστα σχετικά με τις μεταφορές στην Αττική» δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος, μιλώντας στο κανάλι της Ναυτεμπορικής, σήμερα Παρασκευή.
Όπως τόνισε, «αν εξαιρέσουμε την επέκταση του μετρό προς Πειραιά και την προσπάθεια του ΟΑΣΑ να ανανεώσει τον στόλο των λεωφορείων του, δυστυχώς δεν έχουν γίνει όλα όσα πρέπει για να αντιμετωπιστούν τα σημερινά και τα μελλοντικά προβλήματα στις μετακινήσεις».
Ο κ. Τσιάνος επεσήμανε ότι το πρώτο που χρειάζεται για να αποφευχθεί μια γενικευμένη συμφόρηση και για να μην διπλασιαστούν οι καθυστερήσεις σε μεγάλους οδικούς άξονες, είναι ένας στρατηγικός σχεδιασμός, ώστε τα χρήματα του κράτους να πηγαίνουν σε όσο πιο αποδοτικά μέτρα γίνεται.
Η αναβάθμιση των μέσων μεταφοράς
Όπως τόνισε, προτεραιότητα πρέπει να είναι η αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς – είτε συντήρηση και νέο τροχαίο υλικό, είτε επεκτάσεις του μετρό, του τραμ και του προαστικού, είτε τηλεματική στο τραμ. Επίσης, μίλησε για αύξηση του στόλου των λεωφορείων και λεωφορειολωρίδες.
Ο κ. Τσιάνος επεσήμανε ότι χρειάζονται επίσης μέτρα περιορισμού της κίνησης των αυτοκινήτων, όπως ένας «πράσινος» δακτύλιος, αλλά και υποδομές, όπως πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομοι και νέα οδικά έργα.
Ο Κηφισός και οι άξονες που μπορούν να αποσυμφορήσουν την κίνηση
Αναφερόμενος στον Κηφισό, επεσήμανε ότι οι μεγάλες καθυστερήσεις οφείλονται στα πολλά συμβάντα λόγω της αυξημένης κίνησης, αλλά και στη μεγάλη χρήση του από φορτηγά.
«Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε στον Κηφισό είναι να βελτιώσουμε την οδική του ασφάλεια» τόνισε.
Μιλώντας για την ανάγκη νέων οδικών έργων, ο κ. Τσιάνος αναφέρθηκε:
- στον άξονα σύνδεσης της περιφερειακής Υμηττού με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης,
- την αναβάθμιση της λεωφόρου Βουλιαγμένης,
- τον άξονα Ελευσίνα – Θήβα που, όπως τόνισε, θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό
- πιθανώς έναν νέο δυτικό άξονα παράλληλα με τον Κηφισό σε κάποιο μήκος του, ώστε και αυτός να αποσυμφορήσει τον Κηφισό,
- την επέκταση της δυτικής περιφερειακής της Αττικής Οδού και τη σύνδεσή της με τη λεωφόρο Σχιστού,
- την επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα.
Ο «πράσινος» δακτύλιος
Ερωτηθείς για το μέτρο του δακτυλίου, επεσήμανε ότι τα «μονά-ζυγά» βοηθούν, αλλά όχι όσο σε παλαιότερες περιόδους, καθώς είναι παρωχημένο μέτρο. Όπως τόνισε, πρέπει να πάμε σε έναν «πράσινο» δακτύλιο.
«Στον δακτύλιο μπαίνουν πάνω από μισό εκατ. οχήματα τη μέρα. Πρέπει να δούμε ποιος αριθμός οχημάτων θα δημιουργήσει ιδανικές συνθήκες για το κέντρο της πόλης και με βάση κριτήρια περιβαλλοντικά (ρύπους) και κυκλοφοριακά, να πάμε σε έναν τέτοιου είδους ‘πράσινο δακτύλιο΄» σημείωσε.
Όπως πρόσθεσε, θα αφορά μια κατηγορία οχημάτων που ρυπαίνουν λιγότερο και δεν θα αφορά τους μόνιμους κατοίκους.
Διευκρίνισε, πάντως, ότι «αυτό δεν είναι ένα μέτρο που το ανακοινώνεις σήμερα και ισχύει αύριο. Το εφαρμόζεις έπειτα από 3-4 χρόνια, για να προετοιμαστούν οι πολίτες κα να αναβαθμιστούν τα μέσα μεταφοράς, ώστε να υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης προς το κέντρο».