Skip to main content

Οι αλλαγές στον νέο ΚΟΚ: Στον οδηγό οι ποινές, όχι στο όχημα – Τι ισχύει για κινητό, καφέ, όρια ταχύτητας στην πόλη

Ο Βασίλης Οικονόμου, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μιλάει στο κανάλι της «Ν»

Για τις αλλαγές στον ΚΟΚ μίλησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου στο κανάλι της Ναυτεμπορικής και στην εκπομπή Rush Hour με τη Νικόλ Λειβαδάρη και τον Παύλο Πανταζόπουλο

«Είμαστε οπαδοί του προσεκτικού οδηγήματος. Της προσεκτικής οδικής συμπεριφοράς και της προσεκτικής κινητικότητας» ανέφερε και πρόσθεσε: «Και ο πεζός και το ποδήλατο και η μηχανή και το αυτοκίνητο, προσεκτικά και με χαμηλότερες ταχύτητες».

Στο ερώτημα ποια είναι η φιλοσοφία και οι βασικοί άξονες του νέου ΚΟΚ, ο κ. Οικονόμου δήλωσε ότι «προσπαθούμε με ένα κείμενο, συγκροτημένο να γίνει κατανοητό. Έχουμε τρεις μεγάλες κατηγορίες παραβάσεων, χαμηλής, μεσαίας και υψηλής έντασης ποινών».

«Έχουμε την αντικοινωνική συμπεριφορά που μπορεί να μην προκαλεί θανατηφόρο ατύχημα, όπως το να μπαίνει κανείς στη ΛΕΑ, να πετάμε σκουπίδια από το αυτοκίνητο» πρόσθεσε και συνέχισε: «Και ο υποτροπιασμός στην αντικοινωνική συμπεριφορά. Δηλαδή πέρασες με κόκκινο και το έκανες ξανά; Θα έχεις διαφορετική ποινή. Και αν γίνει και τρίτη φορά τότε πας για νέο δίπλωμα μετά από πέντε χρόνια. Άρα λοιπόν είναι αυτή η κατανομή των παραβάσεων για να καταλαβαίνει ο καθένας πάνω κάτω πως πρέπει να κινείται».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις παραβάσεις υψηλού κινδύνου, οι οποίες σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου, είναι η παράβαση του κόκκινου, το αλκοόλ, το κινητό, η ζώνη, το κράνος.

«Όταν οδηγούμε, τα χέρια πρέπει να είναι στο τιμόνι»

Για το κινητό τηλέφωνο, σημείωσε ότι όταν οδηγούμε, τα χέρια πρέπει να είναι ελεύθερα για το τιμόνι. 

Ο κ. Οικονόμου επεσήμανε ότι δεν υπάρχει διάταξη που να απαγορεύει τον καφέ. «Δεν θέλω να σου στερήσω το φαγητό, τον καφέ, το τσιγάρο. Όμως, την ώρα του οδηγήματος τα χέρια πρέπει να είναι ελεύθερα για το τιμόνι».

Ο υφυπουργός έκανε λόγο για καινοτομία του νέου ΚΟΚ, σημειώνοντας ότι η κακή οδική συμπεριφορά συνοδεύει τον οδηγό και όχι το όχημα. Όπως πρόσθεσε, «η ποινή είναι στον οδηγό, όχι στο όχημα». Εξήγησε, δε, ότι πολλά αυτοκίνητα είναι οικογενειακά ή επαγγελματικά.

«Θα είμαστε πολύ αυστηροί στη χρήση του κράνους» σημείωσε επιπλέον ο κ. Οικονόμου ενώ ανέφερε ότι «οι κλήσεις θα είναι ψηφιακές, δεν θα μπορεί κανείς να τις σβήσει».

Έρχονται κάμερες σε φανάρια και λεωφορειολωρίδες

Προανήγγειλε, δε, ότι θα τοποθετηθούν αρκετές κάμερες σε φανάρια, λεωφορειολωρίδες και επικίνδυνα σημεία. Όπως είπε, η Περιφέρεια Αττικής θα τοποθετήσει 380 κάμερες σε φανάρια, ενώ τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη ετοιμάζουν πρόγραμμα για 1.000 κάμερες μέσα στο 2025.

«Προηγείται η ανθρώπινη ζωή και δημόσια συγκοινωνία» τόνισε και επεσήμανε ότι «είναι κανόνες ζωές πάνω από όλα. Το να φοράω το κράνος είναι κανόνας ζωής».

Κατεβαίνουν τα όρια ταχύτητας στον αστικό ιστό

Ερωτηθείς για τα όρια ταχύτητας στον αστικό ιστό, είπε ότι «θέλουμε ρίξουμε στις γειτονιές της πόλης την ταχύτητα στα 30 από 50 χιλιόμετρα την ώρα».

Είπε επιπλέον ότι οι μηχανές θα μπορούν να περνούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα όταν αυτά είναι σταματημένα ή έχουν ταχύτητα μέχρι 25 χλμ.

«Ρίχνοντας τα όρια ταχύτητας, δίνουμε χώρο στη μικροκινητικότητα. Δεν μπορώ να κινηθώ με πατίνι στη Συγγρού. Και στο πατίνι υπάρχουν όρια 25 χλμ. και κράνος» συνέχισε.

Πώς θα αποσυμφορηθεί ο Κηφισός

Ερωτηθείς για τον Κηφισό και την αυξημένη κίνηση φορτηγών στον Βοτανικό, είπε ότι «υπάρχει ήδη σοβαρός σχεδιασμός, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, να μεταφερθεί όλος ο Βοτανικός, που είναι λίγο Μπανγκλαντές και τριτοκοσμικός, σε ένα οργανωμένο logistic park 450 στρεμμάτων στον δήμο Φυλής, στα Άνω Λιόσια. Όλα αυτά τα 4.000-5.000 φορτηγά που είναι κάθε μέρα στον Κηφισό, θα φύγουν από την περιοχή» επεσήμανε.

Είπε επίσης ότι υπάρχει συναίνεση των εταιρειών, προσθέτοντας πως «έχουν καταλάβει όλοι ότι είναι προς όφελος και της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, και της Αθήνας». Εξέφρασε, δε, την εκτίμηση ότι με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει μια σαφέστατη αποσυμφόρηση στον Κηφισό.