Επί 3 δεκαετίες περίπου η Octavia έχει βάλει τη δική της σφραγίδα στις αγορές, αποτελώντας ένα απόλυτα επιτυχημένο μοντέλο που προσφέρει πολύ περισσότερα από αυτά που κοστίζει. Αυτό, άλλωστε, ήταν και το «στοίχημα» του VW Group για το τσέχικο brand του, που σε αρκετές περιπτώσεις ξεπέρασε κατά πολύ τους βασικούς στόχους, με αξιώσεις.
Η Skoda Auto ανανέωσε πρόσφατα τις εκδόσεις Grand Coupe και Sports Wagon της εμβληματικής Octavia. Με περισσότερα από 7 εκατομμύρια πωλήσεις, είναι μακράν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας. Η τέταρτη σύγχρονη γενιά του έχει πλέον αποκτήσει μια ανανεωμένη εμφάνιση, που περιλαμβάνει μια αναθεωρημένη μάσκα Skoda και νέους προβολείς LED Matrix δεύτερης γενιάς.
Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός προσφέρει χαρακτηριστικά, όπως σύστημα Climatronic δύο ζωνών ή Ψηφιακή Οθόνη 10 ιντσών. Επιπλέον, έχει αυξηθεί το μερίδιο των βιώσιμων υλικών στο εσωτερικό. Για μια ακόμη πιο βελτιωμένη εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο, το chatbot ChatGPT με τεχνητή νοημοσύνη, θα ενσωματωθεί στη φωνητική βοηθό Laura στα τέλη του 2024. Πρόσθετα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης ενισχύουν την ενεργητική και παθητική ασφάλεια και η νέα διάρθρωση της γκάμας παρέχει πρόσθετες επιλογές εξατομίκευσης.
Σημειώνεται πως η ανανέωση της τέταρτης σύγχρονης γενιάς Octavia περιλαμβάνει νέα, αναβαθμισμένη σχεδίαση με ανανεωμένους μπροστινούς και πίσω προφυλακτήρες, καθώς και ανανεωμένη μάσκα Skoda. Επίσης νέοι είναι οι προβολείς LED Matrix δεύτερης γενιάς, τα αναθεωρημένα πίσω φώτα LED με φλας με κινούμενα γραφικά, καθώς και τα νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου. Η νέα διάρθρωση της γκάμας περιλαμβάνει τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού – Essence, Selection, Sportline και RS – και προσφέρει εννέα Design Selections για το εσωτερικό.
Πέρα από τα νέα και βιώσιμα υλικά για τα καθίσματα, το ταμπλό και τις επενδύσεις των πορτών, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών αποτελεί βασικό εξοπλισμό, ενώ το γνώριμο Virtual Cockpit 10 ιντσών με βελτιωμένη λειτουργικότητα εξοπλίσει τις μεγαλύτερες εκδόσεις Sportline & RS. Διαθέσιμο προαιρετικά παραμένει το head-up display. Και οι δύο εκδόσεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων διαθέτουν ανασχεδιασμένα γραφικά, όπως και οι οθόνες infotainment. Μια οθόνη infotainment 13 ιντσών διατίθεται προαιρετικά για πρώτη φορά στην Octavia, ενώ η οθόνη infotainment 10 ιντσών περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Η ανανεωμένη Octavia διαθέτει πλέον επίσης ένα Phone Box με πιο ισχυρή φόρτιση έως 15 Watt και αερισμό, καθώς και τέσσερις θύρες USB-C ταχείας φόρτισης με παροχή ισχύος έως 45 Watt. Η δημοφιλής θύρα USB-C 15 Watt στο πίσω μέρος του εσωτερικού καθρέφτη αποτελεί βασικό εξοπλισμό από το επίπεδο εξοπλισμού Selection και πάνω. Το βασιζόμενο σε τεχνητή νοημοσύνη chatbot ChatGPT, θα ενσωματωθεί αργότερα στη φωνητική βοηθό Laura ως βασικός εξοπλισμός, εισάγοντας μια ποικιλία νέων δυνατοτήτων που ξεπερνούν κατά πολύ τις προηγούμενες φωνητικές εντολές.
Το Intelligent Park Assist (έξυπνη υποβοήθηση στάθμευσης) κάνει επίσης την πρώτη εμφάνισή του στην Octavia. Η γκάμα κινητήρων αποτελείται από δύο βενζινοκινητήρες 1.5 TSI, καθένας από τους οποίους διατίθεται και με ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία, έναν αυξημένης ισχύος βενζινοκινητήρα 2.0 TSI, καθώς και δύο πετρελαιοκινητήρες 2.0 TDI. Η απόδοση ισχύος κυμαίνεται από 85 kW (116 hp) έως 195 kW (265 hp). Ακόμη, η Skoda Auto έχει επεκτείνει περαιτέρω την εκτεταμένη γκάμα των χαρακτηριστικών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας: το νέο σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού (Attention and Drowsiness Assist) χρησιμοποιεί πλέον ένα ευρύ φάσμα δεδομένων και παραμέτρων για να αξιολογήσει τη συμπεριφορά του οδηγού. Επιπλέον, η ανανεωμένη Octavia διαθέτει έως και 10 αερόσακους.
Είναι σαφές, λοιπόν, ότι το μοντέλο αποτελεί τον βασικό πυλώνα της μάρκας, από τότε που ξεκίνησε η παραγωγή της πριν από 28 χρόνια, το 1996. Οι τέσσερις γενιές της μέχρι σήμερα έχουν προσελκύσει περισσότερους από επτά εκατομμύρια πελάτες σε περισσότερες από 60 αγορές με την ευρυχωρία, την τεχνολογία αιχμής, το άριστο επίπεδο ασφάλειας και την εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής. Η Octavia Sports Wagon είναι το αγαπημένο των πελατών, αντιπροσωπεύοντας το 67,1% των συνολικών πωλήσεων από το 2020. Τα πιο δημοφιλή χρώματα είναι το Μαύρο Magic, το Ασημί Brilliant και το Γκρι Graphite.