Skip to main content

Η παράδοση της αυτοκίνησης

Από την έντυπη έκδοση

Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, η Ford Motor Ελλάς προσκάλεσε τους μαθητές του Τεχνικού Λυκείου Σαλαμίνας σε μία μαγική βόλτα στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, στο κέντρο της Αθήνας. Ο στόχος ήταν να γνωρίσουν οι μηχανολόγοι του μέλλοντος την ιστορία της αυτοκίνησης μέσα από τα μοναδικά εκθέματα αυτού του μουσείου.

Το Ford Model A (το επονομαζόμενο εν συντομία από τους ειδήμονες και ως Α-Model Ford, το Α ή το Α-bone) βγήκε στην παραγωγή στις 20 Οκτωβρίου 1927. Σε αντίθεση με τον προκάτοχό του και παρότι το όνομα Model A είχε ξαναχρησιμοποιηθεί από τον Χένρι Φορντ (Model A 1903-1904), το νέο Model A ήταν πραγματικά το «νέο Ford». Ήταν το πρώτο Ford που είχε τα συνήθη πεντάλ οδήγησης (φρένο, γκάζι, συμπλέκτη).

Μηχανικά αναβαθμισμένο, περιλάμβανε κιβώτιο τριών ταχυτήτων, υδραυλικά αμορτισέρ και μηχανικά φρένα στους τέσσερις τροχούς. Έφερε, επίσης, αντλία νερού, ταχύμετρο, δείκτη καυσίμου και εισήγαγε τους υαλοπίνακες ασφαλείας Triplex.