Συχνά, αναφερόμαστε στα crash test των επιβατικών αυτοκινήτων, αλλά σπάνια συζητάμε για τις αντίστοιχες δοκιμές των επαγγελματικών.
Η παθητική ασφάλεια, ωστόσο, σε συνδυασμό με την ενεργητική και τα πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, είναι κυρίαρχο ζήτημα της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα τελευταία χρόνια, σε κάθε κατηγορία οχημάτων.
Στις πιο πρόσφατες αξιολογήσεις ασφάλειας, το EuroNCAP, το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων, δημοσίευσε βαθμολογίες για τη σειρά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) της Nissan – Townstar, Primastar και Interstar.
Έπειτα από εκτεταμένες δοκιμές ασφαλείας, τα μοντέλα Townstar και Primastar κέρδισαν την βαθμολογία Gold, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακές βαθμολογίες ασφαλείας 78% και 69%, αντίστοιχα. Το ολοκαίνουργιο Interstar σημείωσε ακόμη υψηλότερη βαθμολογία και του απονεμήθηκε η κορυφαία βαθμολογία Platinum του EuroNCAP με συνολική βαθμολογία 84%. Αυτές οι αξιολογήσεις, όπως τονίζεται αρμοδίως, αποδεικνύουν την δέσμευση της Nissan στην ασφάλεια, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι από το 2023 ο EuroNCAP εφαρμόζει πιο αυστηρά πρωτόκολλα δοκιμών και αξιολόγησης για εμπορικά φορτηγά από αυτά που χρησιμοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.
Ειδικότερα, στην κατηγορία δοκιμών που αξιολογεί την ικανότητα ενός οχήματος να ανιχνεύει και να ειδοποιεί τους οδηγούς σχετικά με πεζούς και άλλους ευάλωτους χρήστες του δρόμου και τα τρία οχήματα σημείωσαν εντυπωσιακή βαθμολογία. Το Townstar σημείωσε 26,8 στους 30, το Primastar 27,9 και το Interstar 25,6 πόντους. Συνολικά, όλα τα οχήματα βρέθηκαν στην υψηλότερη κατηγορία βαθμολογίας σε όλες τις δοκιμές.
Η Nissan θέτει υψηλά πρότυπα για την ασφάλεια των οχημάτων και όταν δοκιμάστηκαν τα συστήματα αυτόνομης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB), ο EuroNCAP σημείωσε την απόδοση του Townstar σε αυτή την κατηγορία ως εξαιρετική. Με μια ευρεία γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών υποστήριξης οδηγού και ασφάλειας, όπως το Intelligent Around View Monitor ή το Intelligent Blind Spot Warning, το Townstar μπορεί να ανιχνεύσει ακίνητα ή πιο αργά κινούμενα αυτοκίνητα και να αποφύγει τις συγκρούσεις σχεδόν σε όλα τα σενάρια δοκιμών, χάρη στο Intelligent Forward Collision warning και το Emergency Braking. Είτε το όχημα βρίσκεται ακριβώς μπροστά είτε στο πλάι, το σύστημα αντιδρά άψογα.
Τα συστήματα Lane Support είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή ατυχημάτων που αφορούν οχήματα που αλλάζουν λωρίδα ή περνούν στο αντίθετο ρεύμα, και τα μοντέλα Townstar και Interstar της Nissan είχαν υψηλές επιδόσεις σε αυτήν την κατηγορία, λαμβάνοντας βαθμούς 13,8 και 16,3 στα 20, αντίστοιχα.
Τα συστήματα Lane Support στο Townstar και το Interstar προειδοποιούν τον οδηγό όταν το όχημα βγαίνει από τη λωρίδα. Το σύστημα Emergency lane keeping επεμβαίνει επίσης πιο επιθετικά σε ορισμένες κρίσιμες καταστάσεις για να εμποδίσει το όχημα να βγει από το δρόμο, διασφαλίζοντας ότι εσείς και οι γύρω σας είστε πάντα ασφαλείς.
Σε όλη τη γκάμα LCV, η Nissan έχει εισαγάγει διάφορες τεχνολογίες για να ενημερώνει τους οδηγούς για το τρέχον όριο ταχύτητας και να τους προειδοποιεί εάν το υπερβαίνουν. Στην συγκεκριμένη κατηγορία, το Primastar έλαβε 9/15, το Townstar έλαβε 14,5/15 και το Interstar έλαβε 11,4/15. Τα οχήματα χρησιμοποιούν διάφορες τεχνολογίες, οι οποίες για το Townstar και το Interstar περιλαμβάνουν ψηφιακή χαρτογράφηση και κάμερα, για τον προσδιορισμό του τοπικού ορίου ταχύτητας και για την αυτόματη ρύθμιση του περιοριστή ταχύτητας ανάλογα. Αυτό διασφαλίζει ότι οι οδηγοί γνωρίζουν πάντα το όριο ταχύτητας και παραμένουν σε ασφαλή ταχύτητα κατά την οδήγηση.
Για να διασφαλιστεί, εξ άλλου, ο οδηγός όσο πιο αποτελεσματικά, η εταιρεία έχει στα οχήματα ενσωματωμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως υπενθυμίσεις ζώνης ασφαλείας και τεχνολογία υποστήριξης προσοχής που μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή ατυχημάτων. Το EuroNCAP απένειμε στα μοντέλα μας Interstar και Primastar άριστες βαθμολογία σε αυτήν την κατηγορία (15/15), και αντίστοιχα στο Townstar 10/15.
Σημαντικό: Τα νέα κριτήρια του Euro NCAP για τις εμπορικές αξιολογήσεις Van έχουν επικεντρωθεί σε προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και έχουν δώσει μεγαλύτερη έμφαση στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας των πεζών σε νυχτερινά σενάρια, της προστασίας των ποδηλατών και της εισαγωγής ενός νέου σεναρίου σύγκρουσης από φορτηγό σε αυτοκίνητο.