Skip to main content

Porsche Taycan 2024: Η Θεωρία της Εξέλιξης στην… πράξη

Οι τεχνικοί ανάπτυξης και οι δοκιμαστές κάλυψαν πάνω από 3,6 εκατομμύρια χιλιόμετρα, βελτιώνοντας το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Porsche

Αν δεχθούμε ότι κάθε φορά που αναφέρεται κάποιος στο όνομα Porsche, συνειρμικά η πρώτη εικόνα που έρχεται στο μυαλό είναι αυτή της 911 με τους προγόνους και τους… επιγόνους της, η μετάβαση στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης έχει τη σφραγίδα «Τaycan».

Εκείνο που εισπράξαμε, μάλιστα, σε πρόσφατο ταξίδι μας στις Δαλματικές Ακτές, όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις ανανεωμένες αμιγώς ηλεκτρικές Porsche (MY2024), είναι ότι η συγκεκριμένη σειρά με τις διάφορες παραλλαγές της, ίσως και να αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους τίτλους του κεφαλαίου «Εξηλεκτρισμός» (ήτοι, από τα ICE στα EV), πολύ πέραν των ορίων της συγκεκριμένης μάρκας.

Ένα σούπερ σπορ αυτοκίνητο, που «μιλάει» για το μέλλον, σήμερα, σε ένα υπέροχο φυσικό περιβάλλον, το οποίο εκτιμάται πως θα διατηρηθεί καλύτερα με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Διότι, όταν αγγίζεις το απόλυτο των 1000+ ίππων, με ένα υπερ-αυτοκίνητο το οποίο μπορείς να οδηγείς εύκολα & παντού, σε καθημερινή βάση, χωρίς εκπτώσεις, αστερίκους και συμβιβασμούς, τότε εγγράφεις υποθήκες στην εξέλιξη της σύγχρονης αυτοκίνησης.

Το μότο των ανθρώπων της Porsche στην προκειμένη περίπτωση είναι «πιο ψηλά, πιο γρήγορα, πιο μακριά». Και μας έδωσαν να καταλάβουμε τι εννοούν ακριβώς, μέσα σε δύο ημέρες εκατοντάδων χιλιομέτρων δοκιμών, σε ποικίλα περιβάλλοντα δρόμων (η Κροατία έχει ευρωπαϊκού επιπέδου οδικό δίκτυο σε αντίθεση με την Ελλάδα…) μεταξύ Ζάγκρεμπ-Ριέκας, στο πανέμορφο νησί Λοσίν, καθώς και σε μία πίστα τοπικής αερολέσχης.

Στο δια ταύτα: Όλες οι ανανωμένες Taycan επιταχύνονται πολύ πιο γρήγορα από τα έως σήμερα κυκλοφορούντα μοντέλα. Δηλαδή, η Taycan Turbo S (952 ίπποι) είναι ταχύτερη κατά 0,6 δευτ. στο 0-100 χλμ/ώρα (2,4 δευτ.), ξεπερνώντας, ακόμη και την έως πρόσφατα «σφαιράτη» 918 Spyder, ενώ, η νέα έκδοση Turbo GT απόδοσης 1.034 ίππων, πετυχαίνει 0-100 χλμ/ώρα σε 2,3 δευτ. ή 2,2 με το πακέτο Weissah. Στα 4θυρα οχήματα, παγκοσμίως, μάλλον τοποθετείται στην κορυφή.

Ανάλογα με την έκδοση του αμαξώματος και τον κινητήρα, η αυτονομία (κατά WLTP) αυξάνεται στα 678 χλμ (+175 χλμ ή +35%). Η Taycan όχι μόνο απαιτεί λιγότερες στάσεις φόρτισης σε μακρινά ταξίδια από το προγενέστερο μοντέλο, αλλά επαναφορτίζεται, επίσης, πιο γρήγορα: σε σταθμούς φόρτισης DC 800 Volt, για παράδειγμα, μπορεί να φορτιστεί έως και 320 kW, +50 kW σε σχέση με πριν.

Η γρήγορη φόρτισης της νέας μπαταρίας έχει επεκταθεί σημαντικά, πράγμα που σημαίνει ότι οι υψηλές απαιτήσεις μπορούν να ικανοποιηθούν πιο γρήγορα ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Ανάλογα με το οδηγικό προφίλ δε, μπορεί να μειωθεί ο χρόνος για τη μετάβαση από 10% σε 80% φόρτιση στο μισό, σε σύγκριση με το παρόν μοντέλο. Στην Taycan πρώτης γενιάς, ο χρόνος φόρτισης από 10% έως 80% SoC (κατάσταση φόρτισης) σε θερμοκρασία 15 βαθμών Κελσίου είναι 37 λεπτά. Υπό τις ίδιες συνθήκες, το αναβαθμισμένο μοντέλο χρειάζεται μόλις 18 λεπτά παρά τη μεγαλύτερη χωρητικότητα της μπαταρίας του.

Οι νέες Taycan διαθέτουν στάνταρ προσαρμοζόμενη αερανάρτηση, Porsche Active Ride, η οποία μπορεί να παραγγελθεί προαιρετικά για τις τετρακίνητες εκδόσεις. Αυτό το σύστημα προσφέρει έναν απίστευτο συνδυασμό οδηγικής άνεσης και δυναμικής οδήγησης, καθόσον η ανάρτηση κρατά το αμάξωμα της Taycan σε οριζόντια θέση αδιάκοπα, ακόμη και κατά τους ελιγμούς δυναμικού φρεναρίσματος, διεύθυνσης και επιτάχυνσης.

Εντός δεν υπάρχουν ιδιαίτερες αλλαγές, με τον ψηφιακό πίνακα των οργάνων πίσω από το sport τιμόνι, την οριζόντια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, του συστήματος infotainment και την κάθετη για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Συγκεκριμένα, με ήρεμη οδήγηση, το σύστημα απορροφά, σχεδόν, πλήρως τους κραδασμούς από το οδόστρωμα. Σε καταστάσεις δυναμικής οδήγησης, εξ άλλου, η ανάρτηση Porsche Active Ride εξασφαλίζει ιδανική επαφή με το δρόμο χάρη στην ισορροπημένη κατανομή των φορτίων των τροχών. Εάν ενεργοποιηθεί η κατάλληλη λειτουργία, μπορεί να αντισταθμίσει τις μετατοπίσεις κλίσης και κύλισης, προκειμένου να μειωθούν οι δυνάμεις επιτάχυνσης που ασκούνται στους επιβάτες. Αυτά όλα τα ζήσαμε στην πράξη, είναι όπως τα γράφουμε.

Το feeling είναι απερίγραπτο και το λέμε χωρίς τον παραμικρό δισταγμό, έπειτα από δεκαετίες δοκιμών πολλών και καλών συμβατικών και άλλων αυτοκινήτων. Μπαίνουμε σε μια νέα εποχή και η Taycan είναι το «όχημα εισόδου» σε αυτήν (Λεπτομέρεια: Η δυνατότητα να ανεβαίνει λίγα εκατοστά πιο ψηλά το αμάξωμα όταν ανοίγουν οι πόρτες για πιο εύκολη είσοδο/έξοδο των επιβατών είναι το κερασάκι στην τούρτα. Μπορεί να ανέβει και εν κινήσει, με πολύ χαμηλές ταχύτητες όταν διέρχεται ράμπες σε γκαράζ, φέρυ μπόουτ κλπ, με εντολή μέσω του ειδικού μπουτόν στην κεντρική κονσόλα).

Σημαντικό: Η ταυτόχρονη βελτίωση της απόδοσης και των επιδόσεων οφείλεται σε διάφορους παράγοντες: ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης με νέο κινητήρα πίσω άξονα με 80 kW και περισσότερη ισχύ σε σύγκριση με το παρελθόν, -σε όλες τις εκδόσεις-, έναν τροποποιημένο μετατροπέα παλμών με βελτιστοποιημένο λογισμικό, πιο ισχυρές μπαταρίες, αναθεωρημένη θερμική διαχείριση, αντλία θερμότητας επόμενης γενιάς και μια τροποποιημένη στρατηγική ανάκτησης ενέργειας/κίνησης σε όλους τους τροχούς.

Εξαιρετικό σε αίσθηση το τιμόνι, δίνει τέλεια πληροφόρηση, σημειωτέον δε ότι η Taycan δεν έχει λειτουργία on-pedal-drive.

Η μέγιστη ικανότητα ανάκτησης κατά την επιβράδυνση από υψηλές ταχύτητες έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 30%, από 290 σε έως και 400 kW. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται, πλέον, στάνταρ με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένους τροχούς και ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης. Νέοι τροχοί και ελαστικά 21 ιντσών αναπτύχθηκαν ειδικά για το σκοπό αυτό.

Από εκεί και πέρα, αν και ο βασικός εξοπλισμός είναι ακόμη πιο εκτεταμένος από πριν, τα μοντέλα είναι έως και 15 κιλά ελαφρύτερα. Φωτισμός περιβάλλοντος, ParkAssist με κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες με φωτισμό surround καθρέφτη, αλουμινένια προστατευτικά μαρσπιέ πόρτας, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), νέο σύστημα ψύξης (αντλία θερμότητας), θέση smartphone για ασύρματη φόρτιση, ηλεκτρικές θύρες φόρτισης στην πλευρά του οδηγού και του συνοδηγού.

Ο διακόπτης Drive Mode και το Power Steering Plus είναι όλα πια βασικά χαρακτηριστικά.

Top style: Με προσεκτικά διαφοροποιημένη εμπρός και πίσω σχεδίαση, με νέους προβολείς και πίσω φώτα, οι ειδικοί της Style Porsche έχουν βελτιώσει περαιτέρω την καθαρή εικόνα της Taycan. Τα νέα μπροστινά φτερά και οι πιο επίπεδοι προβολείς δίνουν ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο πλάτος της.

Το πρόγραμμα προέβλεπε Launch Control με την top έκδοση Taycan Turbo GT των 1.034 ίππων σε αεροδρόμιο. Με τον Ιταλό δοκιμαστή της Porsche AG, Tobia Masini, στο τιμόνι, είδαμε τιμή στο 0-100 χλμ/ώρα κάτω από την επίσημη καταγραφή….

Ειδικότερα, οι νέοι προβολείς διαθέτουν τεχνολογία υψηλής ανάλυσης HD matrix, εμφανίζοντας, επίσης, τα χαρακτηριστικά γραφικά της μάρκας τη νύχτα. Το λογότυπο της Porsche στην πίσω λωρίδα διαθέτει τρισδιάστατη σχεδίαση με «γυάλινη» εμφάνιση. Διατίθεται για πρώτη φορά σε φωτιζόμενη έκδοση με κινούμενα σχέδια χαιρετισμού κατά την είσοδο και την έξοδο από το όχημα (wow!). Μεταξύ άλλων, αξιοσημείωτων στοιχείων, το έντονο χρώμα Turbonite κάνει τα μοντέλα Turbo και Turbo S να ξεχωρίζουν πιο διακριτικά από τις άλλες εκδόσεις τόσο εξωτερικά όσο και στην καμπίνα.

Ξεκινήσαμε με την μπαταρία στο 85% και ένδειξη αυτονομίας στα 460 χλμ. Έπειτα από 280 χλμ που διανύσαμε με a/c στο full και… σβέλτη οδήγηση σε αρκετά κομμάτια της διαδρομής, φτάσαμε στο τέλος του τεστ, με αυτονομία μπαταρίας στο 17% και υπολειπόμενη κάλυψη περίπου 120 χλμ.

Εντός, το αυτοκίνητο πείθει με το πρώτο για την πληρότητα του εξοπλισμού, την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και την άνεση εμπρός και πίσω. Ο πίνακας οργάνων, η κεντρική οθόνη και η προαιρετική οθόνη επιβατών διαθέτουν βελτιστοποιημένη διεπαφή χρήστη με πρόσθετες λειτουργίες. Ο διακόπτης λειτουργίας στο τιμόνι είναι πλέον στάνταρ.

Για τα μοντέλα της Taycan που είναι εξοπλισμένα με το πακέτο Sport Chrono και το Performance Battery Plus, υπάρχει ένα ειδικό κουμπί push-to-pass στον διακόπτη λειτουργίας. Χρησιμοποιώντας το νέο μοχλό ελέγχου στα αριστερά πίσω από το τιμόνι, ο έλεγχος των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι ακόμα πιο διαισθητικός. Το Apple CarPlay έχει ενσωματωθεί πιο ουσιαστικά στις οθόνες και τις λειτουργίες του οχήματος. Η νέα λειτουργία In-Car Video επιτρέπει τη ροή βίντεο στην κεντρική οθόνη και στην οθόνη επιβατών. Αυτά τα… ολίγα.

Όλες οι εκδοχές αμαξώματος της ανανεωμένης Taycan, ποζάρουν με νέους χρωματισμούς στο Hilton της Ριέκα. Sedan, Cross Turismo και Sport Turismo.

To success story, λοιπόν, συνεχίζεται.

Η Porsche έχει παραγάγει σχεδόν 150.000 «τεμάχια» Taycan, μέχρι σήμερα. Οι πιο σημαντικές μεμονωμένες αγορές για το συγκεκριμένο μοντέλο αυτή τη στιγμή είναι οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Κίνα. Αυτό δεν σημαίνει ότι και μικρές αγορές, όπως πχ, αυτή της Κροατίας ή της Ελλάδας είναι αμελητέες. Κάθε άλλο, με 300 μονάδες ταξινομημένες, κατά περίπτωση, στους σχετικά μικρούς στόλους κυκλοφορούντων οχημάτων της ευρύτερης περιοχή μας, είναι μεγάλο το κατόρθωμα, για αυτοκίνητα του είδους (EV και πολύ υψηλή τιμή). Τέλος, υπογραμμίζεται ότι η υπηρεσία φόρτισης της Porsche επιτρέπει την πρόσβαση σε εγκαταστάσεις φορτιστών από μια ευρεία σειρά παρόχων σε όλο τον κόσμο. Επί του παρόντος, σχεδόν 600.000 σημεία φόρτισης είναι συνδεδεμένα στην Ευρώπη σε 24 χώρες.