Το να δίνει κανείς ένα όνομα σε ένα αυτοκίνητο, όπως και σε ένα παιδί, δεν πρέπει να το παίρνει ελαφρά τη καρδία. Ονομάζοντας τον νεότερο απόγονό του X AE A-XII ο Έλον Μασκ καταδίκασε το αγόρι να εξηγεί μια ζωή σε όσους γνωρίζει το πώς προφέρεται το όνομά του. Η ονομασία των πρώτων τεσσάρων μοντέλων που παρήγαγε η Tesla ( S, 3, X και Y) ήταν εξίσου ασαφής, αν και σαφώς πιο ευκολομνημόνευτη.
Ωστόσο, τα ονόματα μοντέλων που προκαλούν απορία, χλευασμό ή ακόμη και οργή δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο στον θαυμαστό κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως εξηγεί σε ρεπορτάζ του ο Economist.
Το Ora Funky Cat, της κινεζικής Great Wall Motors, μετονομάστηκε πρόσφατα σε Ora 03, στο πλαίσιο μιας νέας παγκόσμιας στρατηγικής του brand, αλλά κυρίως επειδή ακουγόταν παράλογο. Το Bipper Tepee της Peugeot, που πλέον έχει διακοπεί από την παραγωγή, ήταν επίσης μία μάλλον ατυχής επιλογή. Το Nissan Cedric, προς πώληση από το 1960 έως το 2004, ακουγόταν σαν να ανήκει στον προηγούμενο αιώνα. Τελικά έγινε η σειρά Datsun 200 σε πολλές αγορές του εξωτερικού.
Άλλα παραδείγματα είναι ακόμη πιο απογοητευτικά, παρατηρεί ο Economist. Το Studebaker Dictator μετονομάστηκε σε Commander το 1938 (για προφανείς λόγους).
Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πέσει θύμα της μετάφρασης. Το Nova της Chevrolet σήμαινε «δεν πηγαίνω» στα ισπανικά, ενώ το Mazda Laputa μεταφραζόταν ως «πόρνη». Το Pinto της Ford σήμαινε «μικρό πέος» στη βραζιλιάνικη αργκό.
Από την Κίνα έως την Ιταλία
Η πολιτική έχει κάνει τον τελευταίο καιρό ακόμη πιο δύσκολο το να επιλέγεις όνομα για ένα αυτοκίνητο. Η κινεζική Xiaomi θέλησε να ονομάσει το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της, Modena. Αυτό τυχαίνει να είναι το όνομα της ιταλικής πόλης από την οποία προέρχονται η Ferrari και η Maserati. Η επιλογή της Xiaomi προκάλεσε τη δυσαρέσκεια του δημάρχου της Μόντενα και την αντίδραση του υπουργού Επιχειρήσεων της Ιταλίας, ενώ έρχεται σε αντίθεση και με έναν ιταλικό νόμο που απαγορεύει τη χρήση ιταλικών τοπωνυμίων για ξένα προϊόντα.
Τον Απρίλιο η Alfa Romeo, εξαιτίας ακριβώς αυτού του νόμου, αναγκάστηκε να μετονομάσει βιαστικά το Milano, ένα μικρό SUV, σε Junior, λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία του. Μπορεί η αυτοκινητοβιομηχανία να είναι ιταλική, αλλά το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο στην Πολωνία.
Ίσως μία ευρωπαϊκή ή αμερικανική εταιρεία θελήσει να γοητεύσει τους Κινέζους καταναλωτές, ονομάζοντας το δικό της μοντέλο Hangzhou (Χανγκτσόου: η πόλη – καρδιά της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας). «Θα πρέπει μάλλον να το σκεφτούν καλά», προειδοποιεί ο Economist.