Ανασχεδιασμένο εξωτερικά και στην καμπίνα, δίχως να απεμπολεί το διαχρονικό χαρακτηριστικό στιλ του, εξοπλισμένο με αναβαθμισμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και με νέο κινητήρα 1.2L με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V SHVS, το Suzuki Swift 4γης γενιάς έφθασε στην Ελλάδα.
Το δημοφιλές μικρό έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα σε 169 χώρες πραγματοποιώντας συνολικές πωλήσεις άνω των 9 εκατομμυρίων μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2024.
Είναι compact car, ήταν και παραμένει fun-to-drive, προβάλει ηχηρά τα πλεονεκτήματα της οικονομίας καυσίμου και των χαμηλών ρύπων, ενώ, πλέον συνδυάζει τις επιδόσεις με επιπλέον άνεση και, φυσικά, ασφάλεια.
Το νέο Swift, ειδικότερα, δίνει το στίγμα του στην αγορά με εκκίνηση στις 18.450 € και 5 χρόνια εγγύηση, με ανασχεδιασμένη μάσκα με γρίλιες σε μαύρο χρώμα και χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα σε σχήμα L, που δένουν αρμονικά με τις στρογγυλεμένες γραμμές των φτερών.
Οι στιβαρές πλαϊνές γραμμές, σε συνδυασμό με τις ρευστές γραμμές της οροφής προσδίδουν στη νέα γενιά, ζωντάνια που ξεχωρίζει, ενώ, ο δυναμικός και διασκεδαστικός χαρακτήρας του μοντέλου τονίζεται ακόμη περισσότερο από τα πίσω φώτα τριών διαστάσεων και τον φαρδύ πίσω προφυλακτήρα.
Η γκάμα των χρωμάτων αποτελείται από 9 μονόχρωμες επιλογές και 4 διχρωμίες, ενώ συμπεριλαμβάνονται και νέα εντυπωσιακά χρώματα, όπως το Frontier Blue Pearl Metallic και το Cool Yellow Metallic.
Το νέο Frontier Blue Pearl Metallic όπως και το εντυπωσιακό Burning Red Pearl Metallic, διαθέτει έντονο, ζωηρό και χαρακτηριστικό τόνο, και συμβολίζει τη νέα γενιά χρωμάτων της Suzuki.
Οι δύο αυτές επιλογές αποτελούνται από τριπλή επίστρωση χρώματος, προσφέροντας πλούσια υφή και αποχρώσεις υψηλής ποιότητας. Το χρώμα με «εμφάνιση καραμέλας» είναι ένα τρισδιάστατο επικαλυπτικό χρώμα, όπου μια διαφανής βαφή εφαρμόζεται πάνω από μια ασημί βασική στρώση, ακολουθούμενη από μια διαφανή επικάλυψη. Αυτό δημιουργεί ένα ζωντανό και βαθύ χρώμα σαν της καραμέλας.
Το Μεταλλικό Frontier Blue Pearl και το Μεταλλικό Burning Red Pearl είναι χρώματα «Candy-like colour».
Το νέο Swift διαθέτει άνετη και ευρύχωρη καμπίνα, με εκλεπτυσμένο και εργονομικό σχεδιασμό, προσφέροντας την απόλυτη οδηγική εμπειρία.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η θέση οδήγησης του νέου Swift είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει όχι μόνο εξαιρετική εργονομία, αλλά μία καθηλωτική εμπειρία για τον οδηγό, με τα χειριστήρια να είναι οδηγοκεντρικά τοποθετημένα, διασφαλίζοντας εύκολη χρήση.
Τα όργανα του αντίστοιχου πίνακα είναι ευανάγνωστα και η απρόσκοπτη ορατότητα αποτελεί σύμμαχο του οδηγού στην κίνηση της πόλης. Η κομψή διχρωμία σε μαύρο και ανοιχτό γκρι στις επιφάνειες του ταμπλό και στην επένδυση των μπροστινών θυρών, σε συνδυασμό με τις λεπτομέρειες σε σατινέ επιμετάλλωση και σκούρο ασημί χρώμα, ενισχύουν τη δυναμική και σπορ εμφάνιση του εσωτερικού.
Η οθόνη αφής HD 9 ιντσών προσφέρει γρήγορη και ακριβή απόκριση σε κάθε άγγιγμα. Είναι συμβατή με Apple CarPlay® και Android Auto™ μέσω ασύρματης σύνδεσης με το κινητό τηλέφωνο και σύνδεσης USB, υποστηρίζει δυνατότητα αναγνώρισης φωνής, αναπαραγωγή μουσικής μέσω Bluetooth® και εμφανίζει πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του οχήματος.
Ένα ραντάρ απόστασης και μία κάμερα χρησιμοποιούνται συνδυαστικά για την ανίχνευση οχημάτων, ποδηλάτων και πεζών μπροστά από το όχημα και βοηθούν στην αποφυγή των μετωπικών, διαγώνιων και πλευρικών συγκρούσεων.
Όταν ανιχνευτεί κίνδυνος σύγκρουσης, ενεργοποιούνται ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις. Εάν ο οδηγός δεν φρενάρει επαρκώς, η υποβοήθηση πέδησης ενεργοποιείται αυτόματα για να βοηθήσει στην επιβράδυνση του οχήματος.
Σε αυξημένη πιθανότητα σύγκρουσης, το σύστημα ενεργοποιεί τα φρένα αυτόματα για να βοηθήσει στη μείωση της δύναμης πρόσκρουσης και στον περιορισμό των υλικών ζημιών.
Όταν το σύστημα adaptive cruise control είναι ενεργοποιημένο, το σύστημα διατήρησης λωρίδας βοηθάει τον οδηγό να παραμένει στη λωρίδα του. Επιπλέον, σε περίπτωση που ανιχνεύσει παρακείμενο όχημα ή άλλο εμπόδιο πολύ κοντά στο όχημα του οδηγού, παρέχει υποβοήθηση του τιμονιού για διατήρηση ασφαλούς απόστασης.
Μέσα από ενσωματωμένη κάμερα στον πίνακα οργάνων, ανιχνεύονται τα μάτια και το πρόσωπο του οδηγού. Εάν το σύστημα αντιληφθεί ότι ο οδηγός νυστάζει, έχει αποκοιμηθεί, ή δεν κοιτάζει το δρόμο, ενεργοποιείται ηχητική προειδοποίηση που συνοδεύεται από αντίστοιχη ένδειξη στην οθόνη του πίνακα οργάνων.
Επιπλέον συστήματα ασφάλειας:
– Σύστημα Αποφυγής Αλλαγής Λωρίδας (Lane Departure Prevention)
– Adaptive Cruise Control (ACC)
– Λειτουργία Αναγνώρισης Πινακίδων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition)
– Σύστημα Αναγνώρισης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Monitor)
– Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (RCTA)
– Σύστημα Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης eCall
Ο νέας σχεδίασης τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1,2 λίτρων Z12E στο νέο Swift πετυχαίνει θερμική απόδοση έως 40% (καύσιμο RON95), με αποτέλεσμα καλύτερη οικονομία καυσίμου.
Άλλα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν τη μείωση του βάρους, τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την αύξηση της ροπής σε χαμηλές στροφές λειτουργίας για καλύτερη απόκριση και συνολική απόδοση.
Επίσης, ο αριθμός εκπεμπόμενων σωματιδίων (PN) έχει μειωθεί με την καταστολή της ατελούς καύσης που μπορεί να συμβεί σε υψηλότερες σχέσεις συμπίεσης και με τη χρήση τριοδικού καταλυτικού μετατροπέα και ενός φίλτρου σωματιδίων βενζίνης που αναφέρεται ως GPF (φίλτρο σωματιδίων βενζίνης).
Στο νέο Swift ο κινητήρας συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V SHVS για περαιτέρω βελτιωμένη περιβαλλοντική απόδοση. Το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS μετατρέπει την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση και την αποθηκεύει στην μπαταρία ιόντων λιθίου.
Το ηλεκτρικό μοτέρ ISG (Integrated Starter Generator) βοηθά τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση για υψηλότερη απόδοση καυσίμου. Το κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, έχει βελτιστοποιηθεί ειδικά για τον νέο κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης κίνησης για να εξασφαλιστεί υψηλή οικονομία καυσίμου και απόδοση ισχύος.
Το συγχρονιζέ και η διαδρομή του μοχλού έχουν βελτιστοποιηθεί για τη μείωση της απαιτούμενης δύναμης κατά την αλλαγή των σχέσεων και ο βαθμός σκληρότητας του ελατηρίου του συγκλίνοντα διακόπτη μετατόπισης έχει βελτιστοποιηθεί για να εξασφαλίζεται ομαλή και ελαφριά εμπλοκή των σχέσεων.
Τέλος, τα μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων υιοθετούν ένα νέας σχεδίασης και κατασκευής υψηλής απόδοσης CVT κιβώτιο, κατάλληλο για τον νέο κινητήρα. Ο μετατροπέας ροπής χρησιμοποιεί έναν αποσβεστήρα που έχει χαμηλότερη ακαμψία και απορροφά αποτελεσματικά τις περιστροφικές διακυμάνσεις από τον κινητήρα, βελτιώνοντας έτσι την απόδοση NVH (Noise, Vibration, and Harshness – Θόρυβος, Κραδασμός και Τραχύτητα) και την οικονομία καυσίμου.