Skip to main content

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι πωλήσεις πέφτουν στην Ευρώπη για πρώτη φορά από το 2020

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων σημείωσαν πέρυσι  άνοδο 37% στην Ευρώπη- Η μεγάλη αύξηση σταμάτησε απότομα τον Δεκέμβριο

Οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν τον περασμένο μήνα για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2020, σημειώνοντας πτώση 16,9%, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Αν και  οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων σημείωσαν πέρυσι  άνοδο 37% στην Ευρώπη, είναι σαφές ότι αυτή η μεγάλη αύξηση σταμάτησε απότομα τον Δεκέμβριο. Στα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων δείχνουν μείωση στις πωλήσεις κατά 160.700 ηλεκτρικά οχήματα, τον τελευταίο μήνα του περασμένου χρόνου.

Αυτή η μείωση μπορεί να εξηγηθεί ευρύτερα από την ξαφνική πτώση του αριθμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία τον Δεκέμβριο, κατά περισσότερο από 47%. Μια πτώση που ξεκίνησε πριν από τον Δεκέμβριο, αλλά που ενισχύθηκε σημαντικά μετά την ξαφνική λήξη της επιδότησης στη Γερμανία για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ύψους 4.500 ευρώ για οχήματα κάτω των 40.000 ευρώ και 3.000 ευρώ για οχήματα έως 65.000 ευρώ.

Πωλήσεις αυτοκινήτων: Φρένο τον Δεκέμβριο μετά από γκάζι 16 μηνών

Πριν από τη Γερμανία, η Νορβηγία είχε επίσης αποφασίσει να κόψει τη στρόφιγγα των επιδοτήσεων στα τέλη του 2022, γεγονός που οδήγησε σε άμεση πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων άνω του 75% τον πρώτο μήνα! Το ίδιο για την Κίνα, η οποία στη συνέχεια αναγκάστηκε να επαναφέρει την επιδότηση.

Συρρίκνωση της αγοράς το 2024

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι τα μόνα που σημείωσαν πτώση τον Δεκέμβριο. Γενικότερα, η αγορά αυτοκινήτων συρρικνώθηκε  κατά 3,3% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2022, για πρώτη φορά το 2023. Το ευρωπαϊκό λόμπι δικαιολογεί αυτή την πτώση με εξαιρετικά αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων τον Δεκέμβριο του 2022.

Ωστόσο, ειδικοί στον κλάδο επισημαίνουν πιθανή πτώση των πωλήσεων το 2024.Οι παραγγελίες κατέγραψαν πτώση 9% πέρυσι, υποδηλώνοντας παρόμοια μείωση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων το 2024.

Η μείωση οφείλεται επίσης στον αντίκτυπο στους καταναλωτές από τα υψηλά επιτόκια που περιορίζουν τα δάνεια για αγορά αυτοκινήτων, αλλά και στην αύξηση 7% στις τιμές των οχημάτων σε σύγκριση με 2022.