Η ΓΝΩΣΤΗ για το πλήθος των καινοτομιών με τις οποίες έχει συνδέσει το όνομά της στην πορεία του χρόνου Citroën, ρίχνει για ακόμα μια φορά στο προσκήνιο ένα πρωτότυπο σχέδιο, που θα μπορούσε να πει κανείς ότι συνδυάζει τα χαρακτηριστικά δύο διαφορετικών τύπων αμαξώματος, καθώς δείχνει να κινείται ανάμεσα σε αυτό που έχει επικρατήσει να ονομάζεται σπορ σεντάν και του κλασικού στέισον. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα μοντέρνο fast back μοντέλο, που ως πεντάθυρο καταφέρνει να συνδυάζει με ενδιαφέροντα τρόπο την εμφάνιση με την πρακτικότητα. Και είναι με αυτό το νέο μοντέλο -το οποίο είναι διαθέσιμο τόσο σε εκδόσεις βενζίνης όσο και σε plug-in υβριδικές- που η γαλλική εταιρεία θέλει εν έτει 2023 να εκφράσει τον
νεωτερισμό, την καινοτομία και την ανώτερη ποιότητα, τα οποία είναι ανάμεσα στα ζητούμενα των πελατών που αναζητούν το επόμενο αυτοκίνητό τους στην κατηγορία των μεγάλων οχημάτων πολυτελείας, αλλά και των SUV. Βλέπετε το C5 X, διαθέτοντας μια οφθαλμοφανώς αυξημένη, σε σχέση πάντοτε με τα τυπικά «ασφάλτινα» μοντέλα, απόσταση από το έδαφος, φλερτάρει και με τον χαρακτηρισμό Crossover. Χάρη δε ακριβώς στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που έχει άμεση σχέση με τους μεγάλης διαμέτρου (720 mm) τροχούς με ελαστικά 19” στις περισσότερες εκδόσεις, προσφέρει υψηλότερη θέση οδήγησης για αυξημένη περιμετρική ορατότητα.
Design και καινοτομία
Και ως όχι απλά άξιο μέλος, αλλά ως ναυαρχίδα της γκάμας της γαλλικής εταιρείας, το C5 X έρχεται να συνδυάσει την πρωτοπορία στο design με την τεχνολογική καινοτομία, επιβεβαιώνοντας αυτό που στη γλώσσα της αυτοκίνησης αποκαλείται «γαλλική σχολή». Είναι λοιπόν το νέο Citroën C5 X που ανοίγει νέους δρόμους με την παγκόσμια πρεμιέρα της ενεργής ανάρτησης Citroën Advanced Comfort, η οποία ενισχύει περαιτέρω την εντύπωση της χαμηλής πτήσης με ένα μαγικό χαλί. Και είναι το σύστημα ελέγχου αυτής της high-tech ανάρτησης που βελτιώνει την αποτελεσματικότητα των πατενταρισμένων Progressive Hydraulic Cushions® και προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών τρόπων λειτουργίας. Αν δεν έχεις οδηγήσει ή έστω αν δεν έχεις μετακινηθεί ως επιβάτης με αυτό το αυτοκίνητο δεν μπορείς να το καταλάβεις: Πρόκειται για μια πραγματική πρόσκληση
για ταξίδια, σε ένα εσωτερικό που παραπέμπει σε… κανονικό σαλόνι και προσφέρει την αναγνωρισμένη άνεση των καθισμάτων Advanced Comfort, καθώς επίσης και απαράμιλλη ευρυχωρία, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες. Ενώ το πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα 545 λίτρων (1.640 λίτρα με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο), αποδεικνύεται ιδανικό για τις εκείνους που θα αναζητούσαν έναν μεγάλο χώρο φόρτωσης σε κάποιο στέισον. Σημειώστε δε ότι ιδιαίτερη προσοχή κατά τη δημιουργία του C5 X δόθηκε στην πρακτικότητα. Για παράδειγμα, η συνδεδεμένη με την πίσω πόρτα εταζέρα διευκολύνει τη φόρτωση ακολουθώντας το άνοιγμα της πόρτας, η οποία είναι ηλεκτρική και διαθέτει λειτουργία «hands free» για να ανοίγει χωρίς να χρησιμοποιήσει ο οδηγός τα χέρια του. Ενώ ολόκληρη η καμπίνα έχει έξυπνα σχεδιασμένους αποθηκευτικούς χώρους, οι οποίοι κρατούν μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα τα καθημερινά σας αντικείμενα.
Κίνηση χωρίς βενζίνη
Το C5 X προσφέρεται με έναν αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.2 Puretech 130 ίππων αλλά και μια plug in hybrid έκδοση 225 ίππων, κατάλληλη για όλες τις χρήσεις, καθώς συνδυάζει τις εντυπωσιακές επιδόσεις με το «οικολογικό» προφίλ και τη δυνατότητα κίνησης χωρίς βενζίνη. Αυτή, η υβριδική έκδοση, προσφέρει την ευχαρίστηση της αθόρυβης κίνησης με μηδενικές εκπομπές CO2, για πάνω από 50 χιλιόμετρα -τα οποία επαρκούν για την πλειονότητα των καθημερινών διαδρομών του μέσου οδηγού-, επιτρέποντας τη διόλου ευκαταφρόνητη τελική ταχύτητα των 135 χλμ./ώρα. Είναι επομένως δυνατό να περάσει κανείς μία εβδομάδα χωρίς να χρησιμοποιήσει τον βενζινοκινητήρα του μεγάλου Citroën, πραγματοποιώντας τις συνήθεις διαδρομές του και φορτίζοντας την μπαταρία του C5 X όπως απαιτείται, στο σπίτι, στη δουλειά ή σε δημόσιο σημείο φόρτισης. Ταυτόχρονα, είναι δυνατό να πραγματοποιήσει μεγάλα ταξίδια, να κάνει εκδρομές τα Σαββατοκύριακα ή και διακοπές χωρίς να ανησυχεί για την επαναφόρτιση, καθώς στην περίπτωση που εξαντληθεί η μπαταρία αναλαμβάνει δράση ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, ο οποίος είναι οικονομικός και αποδοτικός.
Σημειώνουμε, τέλος, ότι το C5 X βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας στον τομέα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) και προσφέρει την
καλύτερη εμπειρία ημιαυτόνομης οδήγησης (Επιπέδου 2) εναρμονισμένη με την ισχύουσα νομοθεσία. Πρόκειται για το Highway Driver Assist, το οποίο συνδυάζει Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Keeping Assist, ένα σύνολο χάρη στο οποίο ο οδηγός -υπό προϋποθέσεις- δεν χρειάζεται πλέον να διαχειρίζεται ούτε το γκάζι ούτε το φρένο ούτε το τιμόνι του αυτοκινήτου του, καθώς τον λόγο έχει πλέον η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, που συνεργάζεται με μια σειρά αισθητήρες, ραντάρ και κάμερες, για να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.Ενώ πολλά είναι τα υπόλοιπα συστήματα που διευκολύνουν την καθημερινή ζωή, όπως η ανίχνευση τυφλού σημείου μεγάλης εμβέλειας, το Rear Cross Traffic Alert, το οποίο εντοπίζει τυχόν κίνδυνο κατά τη διάρκεια της οπισθοπορείας, το Top 360 Vision, το οποίο διευκολύνει τους ελιγμούς προβάλλοντας το εξωτερικό περιβάλλον στην οθόνη αφής και το Proximity HandsFree που κλειδώνει και ξεκλειδώνει αυτόματα τις πόρτες, όταν ο οδηγός πλησιάζει ή φεύγει από το όχημα, δίνοντας πρόσβαση στο εσωτερικό και επιτρέποντας την εκκίνηση του κινητήρα χωρίς κλειδί.