ΤΟ AUSTRAL αποτελεί μέρος της παράδοσης «cars for living» και σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επίθεση της κατηγορίας C που ξεκίνησε με το Arkana και το Megane E-TECH Electric, με μια αποφασιστικά σύγχρονη προσέγγιση. Η «Nouvelle Vague» στοχεύει να μετατρέψει τη μάρκα σε σημείο αναφοράς της βιομηχανίας για την τεχνολογία, την καθαρή ενέργεια και τις υπηρεσίες.
Η όψη του δείχνει μυώδης, χάρη στις δύο έντονες «νευρώσεις» στο εμπρός καπό, το οποίο βρίσκεται πιο κοντά στους θόλους των τροχών, ενισχύοντας τη δυναμική του εικόνα. Τα χαρακτηριστικά σχήματος «C» Led φωτιστικά σώματα της Renault ενσωματώνουν έως και επτά μονάδες που μπορούν να προσαρμόζουν τον τρόπο κατανομής του φωτός. Σημειώνεται ότι τα εμπρός φώτα προσφέρονται σε τρεις εκδοχές, «Pure Led Vision», «Adaptive Led Vision» και «Matrix Led Vision» με δυναμικά φλας. Το σχήμα «C» υιοθετούν και τα πίσω διαιρούμενα Led φωτιστικά σώματα που επεκτείνονται στην πόρτα του χώρου αποσκευών (τονίζοντας το πλάτος του οχήματος) και φτάνουν μέχρι το σημείο όπου έχει τοποθετηθεί και εδώ το νέο λογότυπο της Renault, κάτω από το οποίο αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα το όνομα του Austral.
Το Austral είναι το πρώτο μοντέλο της Renault το οποίο έχει στηθεί στην πλατφόρμα CMF-CD, ενώ οι διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονται στα 4,51 μέτρα, 1,83 μέτρα και 1,62 μέτρα αντίστοιχα. Το αμάξωμα απέχει 170 χλστ. από το έδαφος και πατάει σε τροχούς έως 20 ιντσών.
Καινοτόμο και ψηφιοποιημένο
Το εσωτερικό του θέτει νέα δεδομένα. Σημείο αναφοράς αποτελεί αναμφισβήτητα το ψηφιακό του κόκπιτ, το οποίο έχει σχήμα ξαπλωμένου «L». Η λεπτή οθόνη OpenR είναι μια από τις μεγαλύτερες στην αγορά, την οποία πρωτοείδαμε στο νέο Megane E-Tech Electric. Ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κάθετη κεντρική οθόνη αφής, η οποία είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Χρησιμοποιεί γυαλί Gorilla-Glass, όπως τα smartphones και τα tablets, το οποίο είναι εξαιρετικά ανθεκτικό σε γρατσουνιές, χτυπήματα και στο επαναλαμβανόμενο καθάρισμα, ενώ η φωτεινότητά της προσαρμόζεται άμεσα στο ηλιακό φως.
Ο οριζόντιος πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών (ανάλυση 1.920 x 720 pixel) πλαισιώνεται από δυο κομψούς κάθετους αεραγωγούς, ενώ «δένει» αρμονικά με την κάθετη κεντρική οθόνη αφής των 12 ιντσών (ανάλυση 1.250 x 1.562 pixel).
High-tech νότα αποτελεί και το head-up display με μεγάλη προβολή 9,3 ιντσών σημαντικών ενδείξεων στο εμπρός παρμπρίζ.
Μαλακό πλαστικό καλύπτει σχεδόν όλο το επάνω τμήμα του ταμπλό, ενώ ανάλογα με την έκδοση τοποθετούνται ξύλινα, μαύρα γυαλιστερά και σατινέ
διακοσμητικά ένθετα, δέρμα και αλκαντάρα. Γενναιόδωροι οι χώροι που εξασφαλίζει η νέα πλατφόρμα για τους πίσω επιβάτες, ενώ πόντους εργονομίας προσθέτουν τα συρόμενα έδρανα των πίσω καθισμάτων, κάνοντας ευκολότερη την επιβίβαση-αποβίβαση.
Σημαντικό: Οι πόρτες και οι άξονες έχουν κατασκευαστεί από αλουμίνιο, ώστε να διατηρηθεί χαμηλά το βάρος του οχήματος.
Διαπιστώσαμε ότι το πορτμπαγκάζ έχει λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ προσφέρει 500 λίτρα στις εκδόσεις Mild Hybrid και Mild Hybrid Advanced και
430 λίτρα στην έκδοση E-Tech Hybrid.
Όταν διατίθενται τα συρόμενα έδρανα των πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα φτάνει μέχρι τα 575 λίτρα (στην έκδοση E-Tech Hybrid στα 555 λίτρα).
Προσανατολισμένο στον εξηλεκτρισμό
Πλήρως εξηλεκτρισμένη είναι η γκάμα κινητήρων του νέου Austral.
Ξεκινάμε από την υβριδική έκδοση E-Tech Hybrid, η οποία συνδυάζει τον νέο τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων (130 ίππων και 205 Nm ροπής), με ηλεκτρικό μοτέρ (68 ίππων και 205 Nm ροπής) που συμβάλλει στην κίνηση των τροχών, καθώς και ένα ακόμα που λειτουργεί ως γεννήτρια εκκίνησης υψηλής τάσης (HSG) για την εκκίνηση του κινητήρα καύσης, τις αλλαγές ταχυτήτων και τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου (χωρητικότητας 1,7 kWh/400 V) και το πολλαπλών λειτουργιών αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων (δύο για ηλεκτρική λειτουργία και πέντε για υβριδική λειτουργία).
Η συνδυαστική ισχύς του νέου Austral E-Tech Hybrid είναι 160 ή 200 ίπποι (αναλόγως της έκδοσης), ενώ η γαλλική εταιρεία αναφέρει επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 4,6 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CΟ2 που περιορίζονται στα 105 γρ./χλμ. Επισημαίνει ακόμα ότι εκκινεί πάντα με ηλεκτρική λειτουργία, η οποία χρησιμοποιείται σε ποσοστό έως 80% εντός της πόλης, που ισοδυναμεί με 40% εξοικονόμηση καυσίμου σε σύγκριση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα.
Ντεμπούτο με το νέο Austral κάνει το προηγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα 130 ίππων της Renault, το οποίο «παντρεύει» τρικύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων, μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και μοτέρ εκκίνησης. Το τελευταίο βοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης όταν απαιτείται πρόσθετη ισχύς και ταυτόχρονα περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου (επίσημη μέτρηση 5,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 123 γρ./χλμ.). Σειρά έχει το γνωστό από άλλα μοντέλα της Renault ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Daimler. Χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.3 λίτρων, μοτέρ εκκίνησης, μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, βελτιωμένο σύστημα Start&Stop, μηχανικό ή αυτόματο X-Tronic κιβώτιο ταχυτήτων και αποδίδει 140 ή 160 ίππους.
Το σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL
Ειδική μνεία αξίζει στο προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL του νέου Austral, το οποίο ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος επιτρέπει στους πίσω τροχούς να στρίβουν προς την ίδια ή την αντίθετη κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς, ενισχύοντας σημαντικά την ευελιξία και την
πρόσφυση. Πλούσια είναι, τέλος, η λίστα με τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας του νέου Austral, καθώς περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, Adaptive Cruise Control, περιοριστή ταχύτητας, υποβοήθηση παραμονής του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, εντοπισμό πινακίδων με όρια ταχύτητας, κάμερα 360 μοιρών, έλεγχο «νεκρής» γωνίας, επτά αερόσακους συμπεριλαμβανομένου και του νέου κεντρικού, e-call που ενημερώνει αυτόματα τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος και αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης.