ΤΟ ΠΡΏΤΟ και βασικότερο που απαιτεί κάποιος από ένα μοντέλο με την αίγλη και την ιστορία της Alfa Romeo είναι προφανώς ο σπορ χαρακτήρας, όπως αυτός εκφράζεται με τη βοήθεια τόσο των επιδόσεων όσο και των δυναμικών χαρακτηριστικών – βλέπε κράτημα, φρένα, τιμόνι… Και είναι ευθύς εξαρχής προφανές ότι η Tonale Plug-In Hybrid Q4, επιτυγχάνοντας 0-100 km/h σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα και διαθέτοντας απόλυτα ισορροπημένη κατανομή βάρους, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και το πιο γρήγορο τιμόνι στην κατηγορία των C-SUV, αυτό το καταφέρνει.
Χάρη στη συνεργασία του τούρμπο βενζινοκινητήρα MultiAir 1,3 λίτρου, που αποδίδει 180 PS και κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων, και του τοποθετημένου στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει όχι μόνο 122 ίππους, αλλά και 250 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας παράλληλα και την τετρακίνηση, ο οδηγός της κορυφαίας Tonale έχει στη διάθεσή του συνδυαστική ισχύ 280 ολόκληρων ίππων και μέγιστη ροπή που φτάνει τα 270 Nm.
Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση
Παράλληλα έχει τη δυνατότητα για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση – με μηδενικούς ρύπους και χωρίς κατανάλωση βενζίνης – για έως 69 χιλιόμετρα σε μικτές
συνθήκες (έως 82 χλμ. σε αστικές) και με ταχύτητα έως 135 km/h, κάτι που σημαίνει ότι οι καθημερινές μετακινήσεις μπορούν να πραγματοποιούνται χωρίς επίσκεψη σε πρατήριο βενζίνης! Βασικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει η μπαταρία ιόντων λιθίου (Liion) που διαθέτει μικτή χωρητικότητα 15,5 kWh και
χρειάζεται μόλις 2,5 ώρες για μία πλήρη φόρτιση από έναν φορτιστή των 7,4 kW.
Εννοείται ότι για την άψογη συνεργασία των δύο μονάδων ισχύος φροντίζει μια ισχυρή ηλεκτρονική μονάδα, που επιμελείται τον συνεχή και συνεχώς μεταβαλλόμενο συντονισμό τους, με γνώμονα όχι μόνο τις υψηλές επιδόσεις αλλά επίσης τη βέλτιστη διαχείριση της ενέργειας – και κατά συνέπεια τη μείωση και της κατανάλωσης και των ρύπων.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που το εν λόγω υβριδικό σύστημα κίνησης επιτυγχάνει τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης στην ιστορία της Alfa Romeo, με εκπομπές CO2 κάτω των 33 g/km, και μέση τυποποιημένη κατανάλωση 1,3-1,5 λίτρο/100 χλμ. – με την πλήρη αξιοποίηση φυσικά της ενέργειας της μπαταρίας.
Συνεχής ανακατανομή της ροπής
Παράλληλα, ο ίδιος αυτός ηλεκτρονικός εγκέφαλος ρυθμίζει τη λειτουργία του εξαιρετικά ευφυούς συστήματος τετρακίνησης Q4, το οποίο ανακατανέμει
συνεχώς τη ροπή μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών, προσφέροντας μέγιστη πρόσφυση και κράτημα υψηλού επιπέδου με βάση και το επιλεγμένο
από τον οδηγό προφίλ λειτουργίας του οχήματος. Γιατί, όπως είναι φυσικό, από την Tonale Plug-In Hybrid Q4 δεν λείπει ο «κλασικός» περιστροφικός
επιλογέας D.N.A. της Alfa Romeo, που στη θέση «N» (Natural) προσφέρει τη χρυσή τομή μεταξύ επιδόσεων και απόδοσης, γεγονός που την καθιστά
ιδανική «all weather» και «all time» επιλογή, στην «A» (Advanced Efficiency) -που είναι ιδανική για την αστική καθημερινότητα- τη βέλτιστη απόδοση που
προκύπτει από μέγιστη χρήση και ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ στην «D» (Dynamic) τονίζει ακόμα περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα που κάθε Alfa Romeo -και φυσικά και η Tonale- διαθέτει, έξω από τα στεγανά των SUV όπως ορίζονταν έως σήμερα. Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι η κορυφαία Tonale Plug-in Hybrid Q4, υπηρετεί με την ίδια ευκολία όχι μόνο την οδηγική απόλαυση αλλά και τις καθημερινές ανάγκες του ιδιοκτήτη της, υλοποιώντας ένα απέριττο μίγμα σύγχρονης τεχνολογίας, ευρυχωρίας και υψηλής ποιότητας στην καμπίνα. Το εξελιγμένο ψηφιακό υπόβαθρο και το μοναδικό στιλ κρύβουν πίσω τους πάθος και έμπνευση, ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός φροντίζει ώστε όλα να γίνονται εύκολα και αποτελεσματικά.
Θυμίζουμε ότι η Tonale Plug-in Hybrid Q4 είναι το κορυφαίο μοντέλο της πληρέστατης γκάμας της εντυπωσιακής -και σχεδιασμένης από τον Έλληνα
σχεδιαστή Αλέξανδρο Λιώκη- Alfa Romeo Tonale, στην οποία συναντάμε και εκδόσεις diesel με 130 ίππους, αλλά και δύο ήπια υβριδικές/βενζινοκίνητες
εκδόσεις με 130 και 160 PS. Σημειώστε δε ότι η μπαταρία της Q4 καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών, ενώ συνολικά το αυτοκίνητο καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 4 ετών ή 160.000 χλμ.
Επαναλαμβάνουμε δε ότι η έκδοση «Sprint» της Tonale Plug-in Hybrid Q4, με λιανική τιμή προ φόρων (ΛΤΠΦ) μικρότερη των 40.000 ευρώ, προσφέρει μηδενικό φόρο εταιρικής χρήσης βάσει της τρέχουσας νομοθεσίας, καθιστώντας την έτσι ιδανική για τους εταιρικούς χρήστες.