Skip to main content

PORSCHE CAYENNE PLUG-IN HYBRID υβριδικό ΧΑΤ-ΤΡΙΚ

Απόδοση αποτελεσματικότητα και καθημερινή χρηστικότητα από ένα θηριώδες πολυτελές SUV με όνομα super sport Η Porsche αναμόρφωσε ριζικά την τρίτη γενιά της Cayenne με εκτενείς αλλαγές στο σύστημα
μετάδοσης κίνησης στο πλαίσιο στη σχεδίαση και στον εξοπλισμό

Η ΝΕΑ εμφάνιση του μεγάλου SUV της Porsche με ουσιώδεις παρεμβάσεις, που συνδέουν το παρελθόν με το μέλλον, επεκτείνει περαιτέρω όχι μόνο
τις επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου, αλλά και την πολυτελή μετακίνηση με υποδειγματική άνεση. Η κορυφαία και πιο ισχυρή έκδοση της Cayenne, με 740 συνολικά ίππους και 950 Nm ροπής, μας προκαλεί ευχάριστα. Η Porsche προέβη σε αναβάθμιση των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών της κορυφαίας, Plug-in Hybrid έκδοσης, με αποτέλεσμα την αύξηση της ισχύος κατά 60 άλογα του θερμικού V8 των 4.0 λίτρων υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα και την αύξηση της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα κατά 42 ίππους, με τη συνολική απόδοση να φτάνει τους 740 ίππους, έναντι 670 ίππων της προηγούμενης έκδοσης.
Ασφαλώς πρόκειται για έναν συνδυασμό βελτιώσεων επιπέδου supercar, αφού τα πρώτα 100 χλμ./ώρα καλύπτονται από στάση σε 3,7 δευτ., ενώ η
τελική ταχύτητα φτάνει τα 295 χλμ./ώρα. Πέρα όμως από τις απόλυτες επιδόσεις, είναι βελτιωμένη και η καθημερινή χρήση με την αύξηση της χωρητικότητας της μπαταρίας και κατά συνέπεια την αύξηση της αυτονομίας.
Οι 25,9 kWh της μπαταρίας προσφέρουν μέχρι και 82 χλμ. αυτονομίας με τη χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα, κάτι που σημαίνει πως η πλειονότητα των
καθημερινών μετακινήσεων είναι εφικτή χωρίς τη χρήση του θερμικού κινητήρα. Παράλληλα, χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή των 11 kW, μειώνεται
ο χρόνος φόρτισης, στις 2,5 ώρες, είτε σε κατάλληλο οικιακό φορτιστή είτε σε σταθμό φόρτισης.

Κορυφαίος βασικός εξοπλισμός
Η νέα Cayenne Turbo E-Hybrid διατίθεται σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, την κλασική και την coupe, με τον εξοπλισμό τους να περιλαμβάνει ρυθμιζόμενη
αερανάρτηση με νέα τεχνολογία δύο θαλάμων-δύο βαλβίδων. Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων μεταξύ των θέσεων Sport και Comfort, ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού. Στον βασικό εξοπλισμό ανήκει πλέον και το σύστημα Porsche Torque Vectoring Control, που ρυθμίζει την κατανομή της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται το Porsche Dynamic Chassis Control, με τις ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους, και το σύστημα ετραδιεύθυνσης. Για όσους επιθυμούν το κάτι παραπάνω, υπάρχει και το πακέτο GT, που περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω, με την προσθήκη κεραμικών φρένων, ζάντες ελαφρού κράματος 22 ιντσών, πινελιές από ανθρακονήματα στο αμάξωμα και εξάτμιση από τιτάνιο. Οι προσθήκες αυτές επιφέρουν και
μικρή βελτίωση στις επιδόσεις της Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe GT, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να καλύπτονται από στάση σε 3,6 δευτ. και την τελική
ταχύτητα να ξεπερνά τα 300 χλμ./ώρα, φτάνοντας τα 305 χλμ./ώρα.
Ακόμη, η νέα προσαρμοζόμενη αερανάρτηση ενισχύει περαιτέρω την οδηγική εμπειρία. Σε συνδυασμό με τη νέα τεχνολογία δύο βαλβίδων, ένας μεταβλητός ρυθμός ελατηρίου ξεπερνά αισθητά την προηγούμενη αερανάρτηση. Ο μεταβλητός ρυθμός του ελατηρίου υλοποιείται μέσω δύο θαλάμων αέρα που μπορούν να συνδεθούν ή να αποσυνδεθούν με μια βαλβίδα. Όταν οδηγείτε αργά και ξεπερνώντας τα εμπόδια, εντυπωσιάζει με ένα ιδιαίτερα άνετο χαρακτηριστικό ελατηρίου και αμορτισέρ και επιτρέπει στο νέο Cayenne να κινείται αποτελεσματικά στο οδόστρωμα.
Ταυτόχρονα, ο πιο δυναμικός ρυθμός ελατηρίου της αερανάρτησης και η νέα τεχνολογία δύο βαλβίδων βελτιώνουν σημαντικά την απόδοση και την
ακρίβεια στην οδήγηση, ενώ μειώνουν αισθητά τις κινήσεις του αμαξώματος. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, οι κατασκευαστές της νέας
ανάρτησης δύο θαλάμων έχουν επίσης αυξήσει τη διάδοση των ρυθμών ελατηρίου. Αυτό επιτρέπει τόσο τον σταθερά ορισμένο ρυθμό ελατηρίου του
Turbo GT όσο και τον πιο άνετο ρυθμό του προηγούμενου μοντέλου να εφαρμόζονται σε κάθε νέα Cayenne με αερανάρτηση.

Ένας άλλος εσωτερικός κόσμος
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει, ωστόσο, για το εσωτερικό του νέου μοντέλου. Η ιδέα του ταμπλό και της οθόνης αφής αναδιατάσσει το τυπικό εσωτερικό της Porsche, όπως ο επιλογέας ταχυτήτων, που μετακινείται πίσω από το τιμόνι. Τώρα, γεμίζει πλήρως με οθόνες, μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και
μια (προαιρετική) οθόνη 10,2 ιντσών μπροστά από τον επιβάτη. Στην ουσία πρόκειται για ένα πολύ διαφορετικό εσωτερικό «σύστημα» με ξεχωριστή εργονομική διάταξη, μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τους παραδοσιακούς πιστούς της μάρκας. Ξεκινώντας από τη θέση του οδηγού, υπάρχει ένα νέο τιμόνι που ταιριάζει στη σχεδίαση της 911 και τώρα διαθέτει ένα χειριστήριο στα αριστερά που ελέγχει τις λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού. Πίσω από αυτό υπάρχει ένας νέος, αυτόνομος, καμπύλος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,6 ιντσών, ο οποίος «στεγάζεται» σε μια ωραία θήκη. Αν συγκρίνουμε το νέο εσωτερικό με το εσωτερικό του σημερινού Cayenne οι διαφορές είναι έντονες. Ακριβώς στα δεξιά του νέου ταμπλό οργάνων υπάρχει ένας μικρός μοχλός αλλαγής ταχυτήτων. Αντικαθιστά τον πιο συμβατικό μοχλό αλλαγής ταχυτήτων που υπάρχει στο παρόν μοντέλο και κινείται κατακόρυφα. Ο επιλογέας αλλαγής ταχυτήτων που τοποθετείται στο ταμπλό φαίνεται εξαιρετικά λειτουργικός ελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα για έναν συνδυασμό κλασικών κουμπιών και κουμπιών αφής για τον έλεγχο του συστήματος HVAC. Φαίνεται σαν μια καθαρή, κομψή λύση που κάνει την περιοχή της κεντρικής κονσόλας λιγότερο ακατάστατη και πιθανώς πιο εύκολη στη χρήση, προσφέροντας περισσότερα σημεία αποθήκευσης. Πάνω από τα χειριστήρια HVAC και τους κεντρικούς αεραγωγούς βρίσκεται η κύρια οθόνη infotainment 12,3 ιντσών, η οποία κάνει όλα όσα θα περίμενε κανείς. Αυτό που είναι νέο και αξιοσημείωτο είναι ακριβώς στα δεξιά, αυτή η οθόνη αφής επιβατών που αναφέρθηκε προηγουμένως. Η Porsche λέει ότι χρησιμοποιεί ένα οπτικό φίλτρο για να εμποδίσει την οθόνη να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού, επιτρέποντας στον συνεπιβάτη να παρακολουθήσει, π.χ., ένα βίντεο.