EΧΟΝΤΑΣ ήδη γράψει τη δική του ιστορία που ξεκίνησε το 1998, με το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του το Lexus RX οριακά υπερηφανεύεται ότι αποτελεί έναν εκ των πρωτοπόρων της κατηγορίας των πολυτελών SUV, ενώ αναμφισβήτητα υπήρξε το πρώτο «εξηλεκτρισμένο» μοντέλο της premium αγοράς, με το λανσάρισμα του RX 400h το 2005. Σήμερα, είναι αναμφισβήτητα το καθιερωμένο, παγκόσμιο βασικό μοντέλο της Lexus, έχοντας στο ενεργητικό του 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις – 300.000 από τις οποίες στην Ευρώπη. Η νέα, πέμπτη γενιά του μοντέλου φιλοδοξεί να ενισχύσει τη φήμη της Lexus ως εταιρείας που διακρίνεται όχι μόνο για τη σχεδιαστική της προσέγγιση και την τεχνολογική της αριστεία, αλλά και για τον premium χαρακτήρα της και για την αξιοπιστία των οχημάτων που κατασκευάζει.
Το τι σημαίνει σε επίπεδο σχεδίασης η νέα σχεδιαστική γλώσσα «Next Chapter» που διαφημίζουν οι Ιάπωνες για το νέο RX, το βλέπετε στις φωτογραφίες.
Επισήμως γίνεται λόγος για αμάξωμα με σχήμα αδραχτιού -«spindle body»- που υλοποιήθηκε με την ενσωμάτωση της φιλοσοφίας spindle σε ολόκληρο το εμπρός τμήμα του οχήματος. Η ομάδα του RX εμπνεύστηκε επίσης από την πλούσια σχεδιαστική κληρονομιά του μοντέλου για να δημιουργήσει
ένα αυτοκίνητο που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως RX, αλλά με πιο δυναμικό και κομψό στιλ.
Στο εσωτερικό, το οδηγοκεντρικό ταμπλό «Tazuna» έρχεται να προσφέρει στον οδηγό τη μέγιστη διευκόλυνση για βέλτιστο έλεγχο του αυτοκινήτου,
σύμφωνα με την αρχή «χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο». Τον δικό του ρόλο σε αυτό παίζει και το νέο σύστημα πολυμέσων Lexus Link Mutlimedia με τον ενσωματωμένο βοηθό «Hey Lexus», που περιλαμβάνει μια μεγάλη, οριζόντια οθόνη αφής 14 ιντσών και απομακρυσμένες λειτουργίες με δυνατότητα
πρόσβασης μέσω της εφαρμογής Lexus Link για smartphone.
Το μεγάλο νέο βέβαια της νέας γενιάς του Lexus RX είναι το γεγονός ότι διατίθεται για πρώτη φορά στην ιστορία του με τρία διαφορετικά υβριδικά συστήματα κίνησης. Βλέπουμε λοιπόν να υπάρχει στην γκάμα του μοντέλου ένας τυπικός εκπρόσωπος της ενεργειακής μετάβασης, μια plug-in υβριδική έκδοση, το RX 450h+ 2.5L με βενζινοκινητήρα Attkinson και ηλεκτροκινητήρα συνολικής ισχύος 309 ίππων, η οποία προσφέρει όχι μόνο εντυπωσιακές επιδόσεις (0-100 km/h σε 6,5”) αλλά και δυνατότητα κίνησης χωρίς βενζίνη για 65 χιλιόμετρα.
Νέο σύστημα κίνησης διαθέτει και το RX 500h 2.4T, που είναι μεν πλήρως υβριδικό, με μπαταρία αυτοφορτιζόμενη, όπως όλα τα γνωστά full hybrid μοντέλα της Toyota και της Lexus, αλλά είναι ταυτοχρόνως και το πρώτο υβριδικό μοντέλο με υπετροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, ενταγμένο σε μια εντελώς νέα, επαναστατική υβριδική αρχιτεκτονική. Στόχος του, δε, είναι να προσφέρει όχι απλά τη μέγιστη οικονομία, αλλά και -κυρίως- δυναμικές επιδόσεις. Έτσι, χάρη στους 371 ίππους του, κατεβάζει τον χρόνο για τα 0-100 km/h σε μόλις 6,2”.
Όλο το «πακέτο» που περιγράψαμε συνοδεύεται από εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά – δηλαδή με το σύστημα ελέγχου
κατανομής ροπής σε όλους τους τροχούς DIRECT4.
Δυναμικά χαρακτηριστικά
Ενώ από την γκάμα του νέου μοντέλου δεν θα μπορούσε να λείπει η «ήρεμη δύναμη», το «παραδοσιακό», αλλά ταυτοχρόνως και πλήρως εκσυγχρονισμένο υβριδικό/ηλεκτρικό RX 350h 2.5L, που αποτελεί την αποτελεσματική -και ιδιαιτέρως αποδοτική- full hybrid απάντηση σε βενζινοκινητήρες, diesel αλλά και mild hybrid προτάσεις μικρότερου κυβισμού.
Και μη φανταστείτε ότι το «μικρό» RX υστερεί σε επιδόσεις, καθώς διαθέτοντας ισχύ 250 ίππων δεν δυσκολεύεται να πραγματοποιεί την γνωστή επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,9 δευτερόλεπτα.
Αν τώρα θελήσουμε να μιλήσουμε για δυναμικά χαρακτηριστικά αντάξια των επιδόσεων που προσφέρουν τα συστήματα κίνησης που περιγράψαμε,
θα πρέπει να αναφερθούμε στην πλατφόρμα Global Architecture GA-K της Lexus, αφού το νέο μοντέλο βασίζεται σε μια εξελιγμένη εκδοχή της, η οποία όχι μόνο είναι κατά 90 kg ελαφρύτερη, αλλά προσφέρει επίσης εξαιρετική ακαμψία αμαξώματος και χαμηλό κέντρο βάρους – και μαζί τους, βελτιωμένες δυνατότητες χειρισμού του οχήματος στον οδηγό.
Κατά την εξέλιξη, τώρα, της ανάρτησης στόχος ήταν αυτή να προσφέρει υψηλή κατευθυντικότητα, ευστάθεια και μειωμένες κλίσεις του οχήματος, αξιοποιώντας τον συνδυασμό ενός νέου συστήματος MacPherson εμπρός και μιας νέας διάταξης πολλαπλών συνδέσμων πίσω, η οποία έχει σχεδιαστεί για καλύτερη πλευρική ευστάθεια και διαχείριση υψηλότερων επιπέδων ροπής. Ενώ το δυναμικό σύστημα ανάρτησης Adaptive Variable Suspension (AVS), που προσφέρεται στάνταρ στις εκδόσεις Rapture και F SPORT/F SPORT Performance, προσφέρει ανεξάρτητο έλεγχο απόσβεσης σε κάθε τροχό, για πιο άνετη οδήγηση σε ανώμαλα οδοστρώματα, υψηλότερη δύναμη απόσβεσης στις στροφές και σταθερότητα στην ευθεία. Σημειώστε δε ότι η έκδοση RX 500h F SPORT Performance χρησιμοποιεί το σύστημα τετραδιεύθυνσης Dynamic Rear Steering (DRS) που υπολογίζει και ρυθμίζει αυτόματα τη βέλτιστη γωνία στροφής των πίσω τροχών, σύμφωνα με την ταχύτητα και την κατεύθυνση του οχήματος, προσφέροντας και μεγαλύτερη ευελιξία, αλλά και αυξημένη ευστάθεια. Αξιοποιώντας τώρα την υψηλών προδιαγραφών τεχνολογία ασφάλειας της Lexus, το RX επωφελείται από την τρίτη γενιά του Lexus Safety System +, με βελτιωμένο Pre-Collision System, νέο Proactive Driving Assist και προαιρετικό Extended Safety Package. Επίσης, διατίθεται με το Safe Exit Assist της Lexus, το οποίο είναι συνδεδεμένο με ένα ηλεκτρονικό σύστημα απασφάλισης θυρών, που εμποδίζει το άνοιγμά τους στην πορεία οχημάτων ή δικυκλιστών που πλησιάζουν από πίσω.