ΣΤΑ επίσημα κείμενά της η Toyota χαρακτηρίζει τη νέα της παρουσία στον χώρο των «μικρομεσαίων» SUV ως ένα «concept car για τον δρόμο» – χαρακτηρισμό τον οποίο στηρίζει τόσο στην τολμηρή σχεδίαση που καθορίζεται από την επιλογή της εμβληματικής πλέον coupe σιλουέτας, σήμα κατατεθέν του μοντέλου, όσο και στις προηγμένες τεχνολογίες κατασκευής, αλλά και στο ευρύ τεχνολογικό πακέτο που ενσωματώνει από τη βασική του έκδοση το νέο C-HR.
Παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή, δεν μπορούμε να μη σταθούμε στο γεγονός ότι μιλάμε για τον διάδοχο ενός μοντέλου με περισσότερες από 840.000 πωλήσεις στην Ευρώπη από την κυκλοφορία του το 2017, όπως και στο ότι το πρώτο Toyota C-HR ήταν ένα καινοτόμο μοντέλο για την Toyota,
το οποίο έφερε τη μάρκα κοντά σε ένα κοινό που δίνει έμφαση στην αντισυμβατική σχεδίαση και την ανώτερη ποιότητα. Και σίγουρα το νέο Toyota
C-HR δημιουργήθηκε ειδικά για τις προσδοκίες των Ευρωπαίων πελατών, αξιοποιώντας εξελίξεις σε θέματα καινοτομιών, μεταξύ των οποίων δεδομένα
σε πραγματικό χρόνο από οδηγούς σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο.
Φιλόξενο περιβάλλον
Στο εσωτερικό, η ποιότητα του Toyota C-HR έχει φτάσει σε νέα επίπεδα, χάρη στη συνολική αναβάθμιση των υλικών σε συνδυασμό με νέες πινελιές που
έχουν στόχο μια αρμονική εμπειρία στο εσωτερικό. Το ταμπλό υιοθετεί μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που «αγκαλιάζει» τους επιβάτες και δημιουργεί
έναν ζεστό, φιλόξενο χώρο, ενώ το οδηγοκεντρικό cockpit διασφαλίζει ότι όλα τα χειριστήρια και οι πληροφορίες βρίσκονται σε έξυπνες θέσεις, ώστε τα
χέρια του οδηγού να παραμένουν στο τιμόνι και το βλέμμα του στον δρόμο.
Όλες οι εκδόσεις του Toyota C-HR διαθέτουν έναν νέο, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ στον τομέα του infotainment έχουμε τώρα
βελτιωμένη συνδεσιμότητα χάρη στο Toyota Smart Connect, το οποίο διαθέτει ενσωματωμένο φωνητικό βοηθό και ασύρματη σύνδεση smartphone, βασισμένο στο «cloud» σύστημα πλοήγησης, ασύρματες/ Οver The Air (OTA) ενημερώσεις καθώς και οθόνη αφής 12,3” (στην έκδοση C-ULT: 8”). Ενώ premium χαρακτηριστικά, όπως οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών, ο «δυναμικός» ατμοσφαιρικός φωτισμός 64 χρωμάτων και η πανοραμική οροφή από γυαλί υψηλής τεχνολογίας, αποτελούν μέρος μιας ολοκληρωμένης και εξατομικευμένης εμπειρίας χρήστη, η οποία θέτει τον πελάτη στην καρδιά του οχήματος.
Πάνω η ισχύς, κάτω η κατανάλωση
Ταυτισμένο, τώρα, με την έννοια του «full hybrid», του υβριδικού οχήματος που δεν χρειάζεται φόρτιση, το νέο Toyota C-HR κάνει ένα μεγάλο βήμα,
καθώς στην καρδιά του βρίσκεται από τη μια η νέα, πέμπτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας της Toyota που επιτυγχάνει κορυφαία στην κατηγορία ισορροπία
μεταξύ αυξημένης ισχύος και μειωμένης κατανάλωσης, ενώ από την άλλη βλέπουμε για πρώτη φορά να χρησιμοποιείται εναλλακτικά ένα plug in υβριδικό
σύστημα κίνησης, που προσφέρει τη δυνατότητα καθημερινών μετακινήσεων χωρίς βενζίνη.
Η γκάμα του νέου Toyota C-HR προσφέρει λοιπόν τη δυνατότητα επιλογής τεσσάρων εξηλεκτρισμένων κινητήριων συνόλων, που καταδεικνύουν την πολυτεχνολογική προσέγγιση της Toyota για τη μετάβαση στην ανθρακική ουδετερότητα. Διαθέσιμες είναι οι εκδόσεις Hybrid 140, Hybrid 200 και Hybrid 200 AWD-i και Plug-in Hybrid 220. Το Hybrid 140 διαθέτει έναν αποδοτικό κινητήρα 1,8 λίτρων με ισχύ 140 DIN hp (1.8 HEV), ενώ το Hybrid 200 αποδίδει ισχύ 197 DIN hp και ροπή 190 Nm (2.0 HEV). Από την πλευρά της, η έκδοση Hybrid 200 AWD-i φέρνει τη σιγουριά της τετρακίνησης στην γκάμα, με τη βοήθεια ενός δεύτερου, compact ηλεκτροκινητήρα-γεννήτριας στον πίσω άξονα.
Το Plug-in Hybrid 220 βασίζεται σε έναν βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων και υπόσχεται την καλύτερη εμπειρία στην κατηγορία, προσφέροντας τη ζωντάνια και την ευκολία οδήγησης ενός πλήρως ηλεκτρικού οχήματος μπαταρίας (BEV) για καθημερινές μετακινήσεις, με αυτονομία έως και 66 χιλιόμετρα (WLTP), συνδυασμένη με την κορυφαία στην κατηγορία αποδοτικότητα και τις επιδόσεις ενός υβριδικού/ηλεκτρικού (full hybrid / HEV) οχήματος για μεγαλύτερα ταξίδια.
Σημειώστε ότι η αναβάθμιση της ισχύος συνδυάστηκε με βελτιώσεις στην απόδοση των φρένων. Νέες, διπίστονες δαγκάνες με δίσκους 16” προσφέρονται
στα μοντέλα Hybrid 140 και Hybrid 200, με τα Hybrid 200 AWD-i και Plug-in Hybrid 220 να διαθέτουν δαγκάνες με δίσκους 17”. Ενώ τα πιο εξελιγμένα
ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας και το επανασχεδιασμένο πεντάλ των φρένων βελτιώνουν τον έλεγχο και προσφέρουν στον οδηγό πιο φυσική αίσθηση.
Ενεργητική ασφάλεια
Στον τομέα της ασφάλειας, τώρα, βλέπουμε ότι όλες οι εκδόσεις του νέου Toyota C-HR διαθέτουν το πακέτο «Toyota T-Mate», το οποίο περιλαμβάνει
την πιο προηγμένη γενιά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού «Toyota Safety Sense» ως στάνταρ εξοπλισμό.
Για παράδειγμα, τελευταίας γενιάς συστήματα Pre-Collision System και Proactive Driving Assist παρακολουθούν συνεχώς τον δρόμο και μπορούν να
προειδοποιήσουν τον οδηγό, να «κόψουν» το γκάζι ή ακόμα και να φρενάρουν, εάν εντοπιστεί άμεσος κίνδυνος. Αυτό προφυλάσσει σε μια σειρά καταστάσεις που μπορεί να καταλήξουν… δυσάρεστα, όπως η παρουσία ενός πιο αργού ή ακινητοποιημένου οχήματος στην πορεία του C-HR, καθώς και πεζών ή ποδηλατών που διασχίζουν τον δρόμο. Ενώ το Lane Trace Assist διατηρεί το νέο Toyota C-HR εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, με τη βοήθεια των διαγραμμίσεων, του περιθωρίου του δρόμου ή του προπορευόμενου οχήματος, αυξάνοντας περαιτέρω την ασφάλεια και μειώνοντας τον φόρτο του οδηγού σε μακρινά ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα συνεργάζεται με το Full-Range Adaptive Cruise Control που προσαρμόζει την ταχύτητα όχι
μόνο με βάση το αν υπάρχει άλλο όχημα εμπρός, αλλά λαμβάνοντας υπόψη αν το ίδιο το C-HR βρίσκεται σε ευθεία ή σε στροφή.
Εν κατακλείδι, το νέο Toyota C-HR επιχειρεί να θέσει για άλλη μια φορά νέα δεδομένα στην κατηγορία των C-SUV, προσφέροντας ένα σύνολο ποιότητας,
τεχνολογίας, εξοπλισμού και ασφάλειας, από τη βασική του έκδοση, διαμορφώνοντας ένα ενδιαφέρον πακέτο value for money, αξίας-τιμής, με βασική τιμή
τα 29.300 ευρώ.