Το δεύτερο υψηλότερο όγκο πωλήσεων της πέτυχε το 2023, η SEAT S.A. ωθούμενη από την επιτυχία και των δύο μαρκών της SEAT & CUPRA. Συνολικά, η εταιρεία παρέδωσε 519.200 αυτοκίνητα (2022: 385.600), σημειώνοντας 34,6% αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Η CUPRA για μία ακόμα φορά καταρρίπτει το ρεκόρ πωλήσεών της με 230.700 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 50,9%, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος (152.900). Η βελτίωση των περιορισμών στην εφοδιαστική αλυσίδα, οδήγησε στην αυξημένη παραγωγή και στη διψήφια ανάπτυξη και για τη SEAT, η οποία παρέδωσε 288.400 οχήματα (2022: 232.700; +24,0%). Επιπρόσθετα, οι πωλήσεις της SEAT & CUPRA άγγιξαν τις 47.200 τον τελευταίο μήνα της χρονιάς, σηματοδοτώντας τον καλύτερο Δεκέμβριο στην ιστορία της εταιρείας.
Σύμφωνα με τον Wayne Griffiths, CEO SEAT & CUPRA, «αυτά τα νούμερα πωλήσεων δείχνουν ότι η SEAT S.A. διαθέτει σωστή στρατηγική και για τις δύο μάρκες: Τα αποτελέσματα ρεκόρ της CUPRA και η δυναμική επιστροφή της SEAT, αποδεικνύουν ότι καταφέραμε να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε τα τελευταία χρόνια, όπως τον COVID-19 και την έλλειψη διαθεσιμότητας ημιαγωγών. Αν παραβλέψουμε το σημερινό δύσκολο οικονομικά παγκόσμιο περιβάλλον, κοιτάζουμε το μέλλον με αισιοδοξία.»
Εντυπωσιακό: Η Γερμανία συνεχίζει να είναι η ηγετική αγορά της SEAT S.A. με 129.100 παραδόσεις αυτοκινήτων (2022 105.300 +22,6%) και μερίδιο αγοράς 4,5%. Η Ισπανία, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας, διατήρησε τη θέση της με 79.200 αυτοκίνητα και με 26% αύξηση από την προηγούμενη χρονιά (62.900), ακολουθούμενη από το Ηνωμένο Βασίλειο με 57.800 πωλήσεις (2022: 36.600 +58,1%). Οι πωλήσεις στη Γαλλία άγγιξαν τις 33.100 – αύξηση 53,9% ενώ στην Ιταλία αυξήθηκαν από τις 25.300 μονάδες σε 31.600.
To 2023 ήταν, πάντως, χρονιά ορόσημο για την CUPRA, αφού από το 2018 που έγινε το λανσάρισμά της ξεπέρασε συνολικά τις 528.000 παραδόσεις. Το CUPRA Formentor παραμένει το best seller A CUV στην Ευρώπη. Με 120.100 παραδόσεις παγκοσμίως, οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 23,0% συγκριτικά με το 2022 (97.600). Οι πωλήσεις αυξήθηκαν και για το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας, το CUPRA Born, με 45.300 μονάδες – αύξηση 44,4% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά (31.400).
Η CUPRA ενίσχυσε τη θέση της ως μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες μέσα από τη δυνατή απόδοση των πέντε μεγάλων αγορών. Η Γερμανία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά της CUPRA (72.300 μονάδες – 23,8% αύξηση από το 2022), ενώ ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο (25.700 +78,5%), η Ισπανία (19.600 +43,0%), η Ιταλία (17.100 +50,9%) και η Γαλλία (15.100 +97,6%). Το 2023 η μάρκα παρουσίασε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό SUV, το CUPRA Tavascan, το οποίο θα λανσαριστεί μέσα στη νέα χρονιά και το CUPRA DarkRebel που δείχνει τις σχεδιαστικές προθέσεις της για το μέλλον.
Το 2023 ήταν μία σημαντική χρονιά ανάπτυξης και για τη SEAT. To SEAT Arona διατήρησε τη θέση του παραμένοντας το best selling μοντέλο της με 89.000 μονάδες (2022: 71.000 +25,3%), ενώ το ακολούθησε το SEAT Ibiza (77.700 +51,5% | 2022: 51.300). H SEAT ενδυνάμωσε τη θέση της στην Ισπανία, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά για την μάρκα με 59.700 μονάδες (αύξηση 21.2%). Ακολουθούν η Γερμανία (56.800 +21,2%), το Ηνωμένο Βασίλειο (32.100 +44,8%), η Γαλλία (18.100 +30,0%) και το Μεξικό (14.600 +92,6%) να ολοκληρώνει τις 5 Top αγορές.
Και για την Ελληνική αγορά το 2023 ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένο και για τις 2 μάρκες οι οποίες ταξινόμησαν συνολικά 2.945 αυτοκίνητα, καταγράφοντας έτσι μια εντυπωσιακή συνολική αύξηση 98% σε σχέση με το 2022. Οι πωλήσεις της SEAT αυξήθηκαν κατά 63% με την παραγωγή να βελτιώνεται σημαντικά στο β’ εξάμηνο, ενώ η CUPRA κατέγραψε ρυθμό ανάπτυξης 199%, με 1.148 ταξινομήσεις (2022: 384). Με τα παραπάνω μεγέθη η CUPRA σκαρφάλωσε στην 2η θέση της λίστας με τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες της Ελληνικής αγοράς τη χρονιά που πέρασε (για μάρκες με περισσότερες από 100 ταξινομήσεις).