Η Mercedes-Benz έχει παρουσιάσει μια νέα μελέτη σπορ αυτοκινήτου. Το Vision One-Eleven συνδυάζει μια εξαιρετικά δυναμική σχεδιαστική γλώσσα με την πρωτοποριακή τεχνολογία αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης. Η σιλουέτα των υπεραυτοκινήτων χαρακτηρίζεται από την επιδέξια εκτέλεση του χαρακτηριστικού σχεδίου Mercedes-Benz One-Bow, που αποτελεί ένδειξη του στιλ του 21ου αιώνα. Η ανάπτυξη αυτού του σχεδιασμού υπογραμμίζει τη θέση της μάρκας Mercedes-Benz, που σημαίνει ICONIC LUXURY. Στα τεχνικά του σημεία συγκαταλέγεται ο εξαιρετικά ισχυρός και εξαιρετικά αποδοτικός κινητήρας αξονικής ροής που αναπτύχθηκε από την εξειδικευμένη στους ηλεκτρικούς κινητήρες YASA. Η βρετανική εταιρεία είναι 100% θυγατρική της Mercedes-Benz AG από τον Ιούλιο του 2021. Το Mercedes-Benz Vision One-Eleven είναι εμπνευσμένο από την παράδοση των θρυλικών πειραματικών οχημάτων C 111 από τις δεκαετίες του 1960 και του ’70, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για τη δοκιμή επαναστατικών κινητήρων Wankel και turbodiesel. Ήταν επίσης πρωτότυπα για τη δοκιμή αμαξωμάτων με βάση πολυμερή.
Τα εξαιρετικά (αερο)δυναμικά σπορ αυτοκίνητα στο μεσαίο κινητήρα θεωρούνται σχεδιαστικά εικονίδια της εποχής τους, κυρίως λόγω των χαρακτηριστικών θυρών τους και των εντυπωσιακών πορτοκαλί και μαύρων βαφών τους.
Τι μας λέει ο Gorden Wagener, Chief Design Officer, MercedesBenz Group AG: «Ο στόχος μας στη Mercedes-Benz δεν είναι να κάνουμε styling – στόχος μας είναι να δημιουργούμε εικονίδια. Για μένα, αυτό κάνει τη διαφορά μεταξύ του mainstream design και της πολυτέλειας. Σχεδιαστικά εικονίδια όπως το Type 300 SL και το C 111 -και τα δύο με πόρτες με γλάρο- αποτελούν μέρος του DNA μας.
Αυτά τα θρυλικά οχήματα αποτέλεσαν βασικές πηγές έμπνευσης για την εμβληματική σχεδίαση της Mercedes-Benz Vision One-Eleven. Αυτή είναι η ομορφιά και το εξαιρετικό, ενωμένα σε ένα όραμα για το μέλλον.
Το αμιγώς ηλεκτρικό όραμα, εκθεσιακό μας αυτοκίνητο είναι η σύγχρονη ερμηνεία του C 111, το οποίο ήταν πρωτοποριακό εκείνη την εποχή. Το στοιχείο της έκπληξης προέρχεται από τις εξαιρετικά καθαρές και ταυτόχρονα εξαιρετικά μυώδεις αναλογίες του. Αυτή η εμβληματική ευκρίνεια αντανακλάται και στο εσωτερικό.
Η εξίσου αισθησιακή αλλά μινιμαλιστική σχεδιαστική γλώσσα αντιπροσωπεύει το ICONIC LUXURY της Mercedes-Benz».
DS
TΟ «ΜΑΝΙΦΈΣΤΟ» ΤΟΥ MI 21
Το DS DESIGN STUDIO αποκαλύπτει το Mi 21, ένα από τα ερευνητικά του μέσα, που απεικονίζει το όραμα για τους μελλοντικούς εσωτερικούς χώρους της μάρκας. Αυτό το ερευνητικό μέσο αυστηρά για εσωτερική χρήση καθιστά δυνατή την αναπαράσταση σε ένα αντικείμενο της κοινής σκέψης των ομάδων σχεδίασης και προϊόντος γύρω από νέες έννοιες, πρωτότυπα σχήματα, τεχνικές εξελίξεις, επανασχεδιασμένη εργονομία και HMI (διασύνδεση ανθρώπου-μηχανής) καθώς και εξερευνήσεις σε CMF (χρώματα, υλικά και φινιρίσματα), για εφαρμογή πριν από το τέλος της δεκαετίας. Το μανιφέστο είναι επίσης ένα πολύτιμο εργαλείο επικοινωνίας στο εσωτερικό της επωνυμίας, με τις ομάδες μηχανικών και ανώτερων διευθυντικών στελεχών. Και είναι ένα δημιουργικό ερέθισμα για την ομάδα σχεδιασμού της DS. Σε αντίθεση με ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο, ένα μανιφέστο ενσωματώνει ορισμένες ρυθμιστικές, βιομηχανικές και οικονομικές απαιτήσεις για να είναι σε θέση να εξασφαλίσει ταχύτερη παραγωγή. Με το μανιφέστο του Mi 21, η DS μοιράστηκε το όραμά της με το κοινό για πρώτη φορά, στην έκθεση Révélations, τη διεθνή μπιενάλε για τη χειροτεχνία και το design που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι, στο Grand Palais Ephémère, τον Ιούνιο του 2023.
LANCIA PU+RA HPE
ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ
Η Lancia με το Pu+Ra HPE αποκαλύπτει το πρώτο αυτοκίνητο της νέας εποχής της μάρκας, το οποίο αποτελεί και τη σχεδιαστική βάση πάνω στην οποία
θα βασιστούν τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της Lancia. Το όραμα της μάρκας για την εξηλεκτρισμένη εποχή είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με αυτονομία άνω των 700 χλμ., χρόνο φόρτισης λίγο πάνω από 10 λεπτά και κατανάλωση ενέργειας μικρότερη των 10 kWh ανά 100 χλμ. H σπουδή, όμως, του Lancia Pu+Ra HPE δεν σταματά μόνο στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης. Είναι και το πρώτο αυτοκίνητο που έχει εμπνευστεί από τον χώρο των επίπλων, χάρη και στη συνεργασία με τον διάσημο ιταλικό οίκο Cassina.
Παράλληλα, το Lancia Pu+Ra HPE είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με το σύστημα εικονικής διάδρασης S.A.L.A., το οποίο θα εφοδιάζει το νέο
Ypsilon. Με το S.A.L.A., η Lancia θα αποτελεί την πρώτη μάρκα του Ομίλου Stellantis, η οποία θα αξιοποιεί τις τεχνολογίες Chameleon και TAPE (Tailored Predictive Experience), μέσω των οποίων ο χρήστης με ένα μόνο κουμπί ή με φωνητικές εντολές θα μπορεί να διαμορφώνει, γρήγορα και εύκολα, το εσωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου (ήχο, κλιματισμό, φωτισμό, κτλ.). Το όνομα Pu+Ra HPE προέρχεται από τη νέα σχεδιαστική «Pure» (καθαρή) και «Radical» (καινοτόμα) γλώσσα της μάρκας και το HPE (High Performance Electric).