ΕΑΝ ΕΧΕΙΣ μια στοιχειώδη εικόνα από την BMW X2 που μέχρι σήμερα κυκλοφορούσε στους δρόμους, είναι βέβαιο ότι δεν χρειάζεται να ανατρέξεις στα τεχνικά χαρακτηριστικά για να δεις ότι το καινούργιο SUV της εταιρείας με έδρα το Μόναχο είναι αισθητά μεγαλύτερο σε μέγεθος. Tο ενδιαφέρον δε είναι ότι ενώ από την άποψη των διαστάσεων είναι σαφές ότι σχεδόν μεταβαίνουμε σε… ανώτερη κατηγορία -και φυσικά σε μεγαλύτερο όγκο οχήματος-, η νέα X2 δεν σου αφήνει κανένα περιθώριο να τη χαρακτηρίσεις υπερβολική. Βλέπετε, το design της είναι τέτοιο που η μόνη λέξη που βρίσκεις για να τη χαρακτηρίσεις είναι κομψή! Κομψή και όμορφη…
H νέα BMW X2 χαρακτηρίζεται από μία αναμφισβήτητα δυναμική σιλουέτα, με μία εντυπωσιακών διαστάσεων «χυτή» ράχη, η οποία από τη μια δίνει την αίσθηση του coupe και από την άλλη ταυτίζεται με τη μεγάλη πέμπτη πόρτα που κρύβει ένα ιδιαιτέρως ευμέγεθες πορτμπαγκάζ 560 λίτρων, το οποίο μάλιστα (όταν φορτωθεί μέχρι την εταζέρα) είναι μεγαλύτερο και από αυτό της X1 (!) – το οποίο θεωρητικά, λόγω του τετραγωνισμένου αμαξώματος του αδελφού SUV της εταιρείας, θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερο. Κάπως έτσι φτάνουμε σε αυτό το coupe, όπως ήδη είπαμε, σχήμα, που από την άποψη της αισθητικής επιτρέπει στην ολοκαίνουργια BMW X2 να ανταποκρίνεται περισσότερο από την Χ1 στον όρο «Sports Activity Vehicle» (SAV) / Sports Activity Coupe (SAC) για την Χ2, τον οποίο επιμένει να χρησιμοποιεί η BMW αντί του «Sports Utility Vehicle» (SUV) που χρησιμοποιούν όλοι οι άλλοι κατασκευαστές -και μαζί τους ο Τύπος- για τέτοιου είδους αυτοκίνητα. Όποιον πάντως και από τους δύο παραπάνω όρους και να επιλέξει κανείς, εκείνο για το οποίο δεν υπάρχει αμφιβολία είναι η σπορ διάσταση της νέας BMW X2. Κάτι που επιβεβαιώνεται και από επιπλέον αισθητικές βελτιώσεις, αλλά και από την γκάμα των συστημάτων κίνησης με τα οποία το νέο μοντέλο εφοδιάζεται. Στην πρώτη κατηγορία περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η διαμόρφωση M Sport Advanced, η οποία προσφέρει ένα πολύ ενδιαφέρον πακέτο με 19άρες ζάντες ελαφρού κράματος, προσαρμοζόμενη M Sport ανάρτηση, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη με paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι, σπορ καθίσματα με Alcantara και συνθετικό δέρμα και μία σειρά άλλες ευκολίες, και είναι διαθέσιμη (με τον «βασικό» της κινητήρα) σε μια τιμή που δεν μπορείς παρά να χαρακτηρίσεις ελκυστική: 44.200 ευρώ – προσφορά της αντιπροσωπείας στο πλαίσιο του λανσαρίσματος.
Ένώ στη δεύτερη συναντάμε μια ευρεία γκάμα επιδόσεων, οι οποίες ξεκινούν από αυτό που θα ονόμαζε κανείς «σβέλτο», για να φτάσουμε στο «καυτό». Έτσι, η βασική έκδοση BMW X2 sDrive20i διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου που αποδίδει 170 ίππους, ενώ η κορυφαία πλήρως ηλεκτροκίνητη BMW iX2 xDrive30 προσφέρει στον οδηγό της 313 ίππους, αλλά και εξαιρετική ροπή που φτάνει τα 494 Nm. Ήδη γίνεται αντιληπτό ότι η BMW επιμένει να προσφέρει τα μοντέλα της με διαφορετικές επιλογές συστημάτων κίνησης – και η X2 προσφέρεται επίσης σε μία πετρελαιοκίνητη (sDrive 18d/150 PS), αλλά και σε μία ακόμα πιο σπορ τετρακίνητη έκδοση με κινητήρα βενζίνης, την xDriveM35i με 300 ίππους. Σε σχέση τώρα με τη μηδενικών ρύπων εκδοχή του νέου μοντέλου, που ταυτοχρόνως είναι και η πρώτη iX2 που θα παράγει η BMW, σημειώστε ότι διαθέσιμες είναι δύο πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις: α) η BMW iX2 xDrive30 230 kW/313 PS η οποία προσφέρει αυτονομία έως 449 χιλιόμετρα και β) η BMW iX2 eDrive20 με ισχύ 150kW/204PS και αυτονομία έως 477 χιλιόμετρα. Σημείο που αξίζει κανείς να επισημάνει είναι το γεγονός ότι η νέα iX2 είναι προαιρετικά διαθέσιμη και με ενσωματωμένο φορτιστή ισχύος 22 kW, όταν σχεδόν το σύνολο των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας/BEV της αγοράς διαθέτει φορτιστή το πολύ 11 kW. Κάτι που σημαίνει ότι ο χρόνος φόρτισης της BMW iX2 σε wallbox AC μπορεί να μειωθεί σημαντικά.
Κάνοντας τώρα μια αναφορά στην «πρακτική» αξία της νέας BMW X2 ως μεταφορικού μέσου, δεν μπορούμε παρά να επισημάνουμε ότι αυτή είναι όχι μόνο μεγαλύτερη -σχεδόν 20 εκατοστά- σε μήκος από το απερχόμενο μοντέλο αλλά αποδεικνύεται και «μακρύτερη», κατά 5 ολόκληρα εκατοστά, από την BMW X1, με την οποία μοιράζεται, όπως είναι γνωστό, ουκ ολίγα μηχανικά μέρη.
Η νέα Χ2 έχει μήκος 4.554 mm, πλάτος 1.845 mm και ύψος 1.590 mm – κάτι που σημαίνει ότι είναι επίσης κατά 64 mm πιο ψηλή και κατά 23 mm πιο φαρδιά σε σχέση με την απερχόμενη X2. Σημειώστε ότι η νέα BMW X2 στη βασική της έκδοση κοστίζει 42.150 ευρώ και είναι πλούσια εξοπλισμένη, αφού στα «στάνταρ» περιλαμβάνονται αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, 18άρες ζάντες ελαφρού κράματος και ένα πλήθος από hi-tech συστήματα υποβοήθησης του οδηγού ADAS (Advanced Driver’s Support Systems), όπως η ενεργή υποβοήθηση στάθμευσης και η υποβοήθηση οπισθοπορείας, αλλά και το νέο BMW Live Cockpit Plus λειτουργικό σύστημα OS 9. Έχετε, τέλος, υπόψη ότι ενώ το λανσάρισμα του νέου μοντέλου είναι προγραμματισμένο σε λίγους μήνες από τώρα, τον προσεχή Μάρτιο, η BMW έχει ήδη αρχίσει να δέχεται παραγγελίες και για τη νέα BMW X2, και για την πλήρως ηλεκτρική αδελφή της BMW iX2.