Στην εκδήλωση της Toyota Motor Europe (TME) 2023 Kenshiki, τελευταία, μια ομάδα στελεχών από την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο παρουσίασε τα πιο πρόσφατα εξηλεκτρισμένα προϊόντα και τεχνολογίες της εταιρείας. Kenshiki σημαίνει διορατικότητα στα ιαπωνικά και η φετινή διοργάνωση, παρουσία περισσότερων από 300 εκπροσώπων των μέσων ενημέρωσης, εστίασε στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και τα υδρογονοκίνητα, τα οποία θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πολυτεχνολογική στρατηγική της εταιρείας τα επόμενα χρόνια.
Η αρχή της Toyota για κινητικότητα για όλους, “Mobility for All”, και η δέσμευσή της να επιτύχει πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040 και σε όλο τον κόσμο έως το 2050 καθοδηγούν την προσέγγιση της εταιρείας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Η σειρά των μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία των Toyota και Lexus που παρουσιάστηκαν στο Kenshiki πρόκειται να εμφανιστούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους τα επόμενα χρόνια – συμπεριλαμβανομένων των Lexus LF-ZC, Toyota FT-Se, Toyota FT-3e, Toyota Sport Crossover concept και Toyota Urban SUV concept. Η TME ανακοίνωσε πέρυσι ότι στοχεύει να πετύχει πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην Ευρώπη μέχρι το 2040. Οι στόχοι SBTi Scope 1 & 2 για την ουδετερότητα άνθρακα θα επιτευχθούν στις ευρωπαϊκές δραστηριότητες και εγκαταστάσεις παραγωγής της μέχρι το 2030.
Για το Scope 3, η Toyota θα επιτύχει 100% μείωση του CO2 στις πωλήσεις νέων οχημάτων το 2035 και, έως το 2040, πλήρη ουδετερότητα άνθρακα στην αλυσίδα αξίας και τα logistics. Σε αυτό τον τομέα, η TME σημειώνει ήδη πρόοδο, αρχίζοντας να χρησιμοποιεί ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στις τέσσερις βασικές διαδρομές logistics από το Βέλγιο προς τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ολλανδία.
Στην Ευρώπη, το εξηλεκτρισμένο μείγμα της Toyota βρίσκεται ήδη στο 71% και αναμένεται να αυξηθεί στο 75% το 2024, και αυτό θα επεκταθεί περαιτέρω, με τα νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία να διαδραματίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στον όγκο των πωλήσεών της.
Μέχρι το 2026, η TME θα προσφέρει περίπου 15 διαφορετικά οχήματα μηδενικών εκπομπών υπό το εμπορικό σήμα της Toyota, από επιβατικά έως ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα, και το ευρωπαϊκό μίγμα BEV της Toyota αναμένεται να ξεπεράσει το 20% υπερβαίνοντας τα 250.000 οχήματα ετησίως.
Η στρατηγική της Toyota για το υδρογόνο εκτείνεται σε πολλούς τομείς κινητικότητας. Στην κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων, η εταιρεία προσφέρει το Mirai και το Crown που λανσαρίστηκε πρόσφατα. Στον εμπορικό τομέα, το Hydrogen Factory Europe της TME ενσωματώνει την τρέχουσα τεχνολογία κυψελών καυσίμου σε φορτηγά, λεωφορεία, πούλμαν, σκάφη – και pick up οχήματα, όπως καταδεικνύει το πρωτότυπο Hilux κυψελών καυσίμου υδρογόνου που παρουσιάστηκε στο Kenshiki.
Η τεχνολογία υδρογόνου θα εξελιχθεί περαιτέρω όταν η Toyota λανσάρει τα συστήματα κυψελών καυσίμου τρίτης γενιάς το 2026.
Προσθήκη του Proace Max στη σειρά Toyota Professional
Η σειρά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων Toyota Professional ολοκληρώνεται με την προσθήκη του νέου Proace Max, ενός μεγάλου van που διατίθεται σε τρία μήκη και ύψη παρέχοντας στους πελάτες την ευελιξία που απαιτούν.
Όπως και τα «αδέλφια» του, το νέο Proace Max διατίθεται με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία, παρέχοντας αυτονομία 420 χιλιομέτρων (WLTP) και πρόσβαση σε ζώνες μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Το Proace Max έρχεται να προστεθεί στα πρόσφατα ανανεωμένα μοντέλα Proace και Proace City, παρέχοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να διαλέξουν ανάμεσα σε μεγάλα, μεσαία και μικρά επαγγελματικά οχήματα – όλα με την επιλογή ενός ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με μπαταρία.
Το Hilux αποτελεί επίσης βασικό μέλος του στόλου της Toyota Professional και βασικό πυλώνα των επαγγελματικών οχημάτων της TME για πελάτες που εκτιμούν την ποιότητα, την αντοχή και την αξιοπιστία. Νέα ώθηση στο μοντέλο θα δώσει την επόμενη χρονιά η παρουσίαση μιας έκδοσης με υβριδικό σύστημα 48 volt, που θα παρέχει μεγαλύτερη ισχύ και ροπή, ενώ θα βελτιώνει την αποδοτικότητα καυσίμου κατά 10%.
Η Toyota Professional έχει ισχυρή δυναμική και οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν το 2023 σε πάνω από 140.000 οχήματα, καταγράφοντας αύξηση άνω του +20% σε σύγκριση με το 2022. Η ισχυρή γκάμα προϊόντων αποτελεί ένα μόνο μέρος της εξίσωσης, καθώς το στοιχείο που κάνει τη διαφορά είναι η αναγνωρισμένη αριστεία στην εξυπηρέτηση πελατών του δικτύου λιανικής.