Το τριήμερο μεταξύ 5 και 7 Μαΐου στο ξενοδοχείο «Γαλήνη» στα Καμένα Βούρλα η εταιρεία Τροχοκίνηση ΑΕΒΕ, επίσημος διανομέας των αμορτισέρ Κoni στη χώρα μας, διοργάνωσε μία ειδική εκδήλωση στην οποία παρουσίασε την τεχνολογία των αμορτισέρ της Κoni σε Έλληνες δημοσιογράφους και επιλεγμένους εμπόρους από όλη την Ελλάδα.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν και δύο εκπρόσωποι του εργοστασίου, ο Frank Biesheuvel και ο Edwin Verbruggen, που μετέφεραν στους συμμετέχοντες πολλές από τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους. Κατά την παρουσίαση, που ήταν επί της ουσίας ένα τεχνικό σεμινάριο για αμορτισέρ, οι Ολλανδοί τεχνικοί ξεκίνησαν από τα πολύ απλά:
Δόθηκαν ενδιαφέρουσες απαντήσεις σε θέματα που έχουν να κάνουν με το κράτημα του αυτοκινήτου, αλλά και την επιζητούμενη άνεση. Υπήρξε διεξοδική ανάλυση της τεχνολογίας των μηχανικά ενεργητικών αμορτισέρ και της κατοχυρωμένης με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας Τεχνολογίας της Koni για τις βαλβίδες FSD (Frequency Selective Damping).
Η τεχνολογία FSD είναι ενσωματωμένη ως μέρος του υδραυλικού συστήματος του αμορτισέρ. Δεν απαιτείται πρόσθετο καλώδιο, αισθητήρες, ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου ή σωλήνες αέρα. Αντιδρά στις συνθήκες του οδοστρώματος και της οδήγησης και αλλάζει την απόσβεση επαναφοράς ανάλογα, σε κάθε έκταση. Αποτελεί ένα μοναδικό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος. Τα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD μπορούν να αντικαταστήσουν τα συμβατικά, χωρίς αλλαγές στην κατασκευή του αυτοκινήτου.
Η τεχνολογία Active Damping είναι διαθέσιμη στις σειρές: Special, Heavy Track, και Raid παράλληλα με τη δυνατότητα χειροκίνητης ρύθμισης της απόσβεσης.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι εισηγητές προσπάθησαν να μεταφέρουν την «Αίσθηση Koni», εξηγώντας ότι το σπορ αμορτισέρ δεν είναι απαραίτητα «σκληρό». Κάθε αμορτισέρ έχει σχεδιαστεί ειδικά για ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο και η δυνατότητα βελτίωσης εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά οδήγησης και κρατήματος του αυτοκινήτου.
Έγινε εκτενής αναφορά σε όλες τις σειρές προϊόντων της Κoni, όπως: Κoni STR.T, STR.T KIT, Koni Sport, Koni Heavy Track, Koni Raid, Koni Special (-Active), Koni Classic, Koni Coil over και Koni Track Day kit. Ιδιαίτερη ανάλυση έγινε σε σχέση με την τοποθέτηση των προϊόντων στην αγορά σε σχέση και με τον ανταγωνισμό.
Στις δοκιμές που ακολούθησαν την ενημέρωση, κάθε ένας από τους συμμετέχοντες οδηγούσε πρώτα ένα αυτοκίνητο με τον στάνταρτ εργοστασιακό εξοπλισμό σε μία συγκεκριμένη διαδρομή και στη συνέχεια το ίδιο αυτοκίνητο στο οποίο είχαν τοποθετηθεί αμορτισέρ ΚΟΝΙ από την σειρά Special (Active).
Η διαδρομή είχε σχεδιαστεί από τον Frank Biesheuvel ώστε να αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα αυτών των αμορτισέρ. Περιελάμβανε ένα μεγάλο μέρος από την παλιά εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης στο ύψος των Καμμένων Βούρλων και του Αγ. Κωνσταντίνου και επαρχιακό δρόμο με τις γνωστές σε όλους μας ατέλειες. Αυτό έδινε την δυνατότητα σύγκρισης.
Αισθητή ήταν η διαφορά σε μεταφορά φορτίου στην είσοδο της στροφής. Στις γρήγορες και κλειστές στροφές της παλαιάς εθνικής φαινόταν ο τρόπος που το αμορτισέρ περιόριζε την κλίση του αμαξώματος και κρατούσε το αμάξωμα όσο το δυνατόν ανεπηρέαστο από την μεταφορά βάρους, δίνοντας την αίσθηση της σκληρής ανάρτησης. Εκεί, όμως, που το οδόστρωμα άλλαζε και οι οδικές ανωμαλίες δεν άφηναν πολλά περιθώρια για καλή επαφή του τροχού με το οδόστρωμα, το αμορτισέρ δικαιολογούσε τον χαρακτηρισμό Active ενεργητικό, προσαρμοζόταν και εξασφάλιζε την άνεση που, πλέον, ζητούσε ο οδηγός και οι επιβάτες.
Αυτό που εντυπωσίασε κατά την παρουσίαση της Κoni ήταν η δήλωση του ολλανδού τεχνικού Frank Biesheuvel: «Όταν τοποθετείτε ένα νέο ρυθμιζόμενο αμορτισέρ αφήστε όπως είναι. Μην πειράξετε τις ρυθμίσεις. Η αρχική ρύθμιση από το εργοστάσιο είναι αυτή που ταιριάζει καλύτερα με την εργοστασιακή ρύθμιση του αυτοκινήτου. Αφήστε τον οδηγό να δει την αίσθηση του αμορτισέρ για μερικά χιλιόμετρα και κάνετε τις ρυθμίσεις αργότερα και ανάλογα με το τι έχει αλλάξει στο αυτοκίνητο. Άλλωστε στις σειρές Active η διαδικασία ρύθμισης είναι πολύ απλή και δεν χρειάζεται να αποσυναρμολογηθεί το αμορτισέρ από το αυτοκίνητο».