Αποτελούσε ανέκαθεν τη χρυσή τομή μεταξύ της ναυαρχίδας S-Class και της μικρότερης C-Class. Αυτή τη φορά, στην 6η γενιά της η E-Class συνθέτει τα καλύτερα στοιχεία και από τις δύο σειρές που έχουν εκσυγχρονιστεί πλήρως στις τελευταίες εκδοχές τους. Κύρια χαρακτηριστικά της η κομψότητα με σπορ στιλ, η πολυτέλεια και η τεχνολογία με ξεκάθαρη «προβολή» μέλλοντος.
Η κωδική ονομασία της είναι W214 αντικαθιστώντας το απερχόμενο μοντέλο που εμφανίστηκα πριν από 7 χρόνια. Premium σε όλα κάτι που αναδύεται από τον εξωτερικό σχεδιασμό μιας αισθητικά τέλειας φόρμας με σημεία αναφοράς τη μάσκα με το μαύρο γυαλιστερό περίγραμμα, τις ενσωματωμένες στις πόρτες χειρολαβές, κατά τρόπο που να μην εξέχουν.
Μήκος πολύ κοντά στα 5 μέτρα, Led φωτιστικά σώματα, με τα πίσω να επικοινωνούν μεταξύ τους και να σχηματίζουν ένα εσωτερικό μοτίβο στο σχήμα του διάσημου αστεριού της Mercedes. Η μάσκα, ανάλογα την έκδοση (Progressive ή Classic) μπορεί να διακοσμηθεί με πολλά μικρά αστέρια ή να διατηρεί το κλασικό της στιλ.
Εντός όλα είναι hi-tech με έμφαση στα ψηφιακά συστήματα ψυχαγωγίας. Προαιρετικά διαθέσιμο θα είναι το νέο σύστημα πολυμέσων MBUX Superscreen, παρόμοιο με το αντίστοιχο της εξωτικής αμιγώς ηλεκτρικής EQS. Όλα «εισάγουν» τη νέα E-Class στην εποχή της συνδεσιμότητας και του εξηλεκτρισμού. Υπάρχουν, συνολικά τρεις οθόνες, για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, για το σύστημα πολυμέσων και μια μπροστά στο συνοδηγό. Απεριόριστη η δυνατότητα εφαρμογών στο σύστημα πολυμέσων, με τη Mercedes δημιουργεί ένα App Store, το οποίο αρχικά θα διαθέτει τα γνωστά Angry Birds, TikTok, Zoom, Webex και στη συνέχεια θα διευρυνθεί, οπότε δεν θα είναι απαραίτητο να προβάλλονται μέσω Android Auto ή Apple CarPlay οι εν λόγω εγκατεστημένες εφαρμογές στο smartphone του χρήστη.
Ακόμα και κάμερα ενσωματωμένη στο πάνω τμήμα του ταμπλό διατίθεται που επιτρέπει να βγάζουμε selfies και video, όταν το αυτοκίνητο δεν κινείται για προφανείς λόγους ασφάλειας. Θα υπάρχει και δυνατότητα πλοήγησης στο διαδίκτυο με πρόγραμμα περιήγησης Vivaldi, καθώς και η πύλη ψυχαγωγίας ZYNC, η οποία θα παρέχει on-demand περιεχόμενο.
Επίσης για λόγους ασφαλούς οδήγησης, μια κάμερα παρακολουθεί το βλέμμα του οδηγού και αν εντοπίσει ότι αυτό στρέφεται στην οθόνη του συνοδηγού μειώνεται η φωτεινότητα και το περιεχόμενο δεν είναι ορατό για τον ίδιο. Μέσω τεχνητής νοημοσύνης η E-Class θα διδάσκεται από τον οδηγό τι πρέπει να κάνει σε συγκεκριμένες συνθήκες π.χ να ενεργοποιήσει τα θερμαινόμενα καθίσματα όταν έξω πέσει κάτω από ένα επίπεδο η θερμοκρασία.
Πολύ όμορφος ο κρυφός φωτισμός στα πάνελ των θυρών, χαμηλά στο εμπρός παρμπρίζ, στη βάση της κεντρικής κονσόλας και περιμετρικά του ταμπλό (ακόμη πιο φαντεζί από τον ανάλογο στη νέα C-Class). Λειτουργεί διαδραστικά ανάλογα με την ένταση της μουσικής, τις ειδοποιήσεις του οδηγού και τις εφαρμογές. Εντυπωσιακό εξ άλλου το ισχυρό ηχοσύστημα Burmester 4D με 17 ηχεία, δίκτυο 5G για γρήγορες μεταφορές δεδομένων και πλοήγηση μέσω Google Maps.
Να σημειωθεί ότι η γκάμα κινητήρων της νέας E-Class στην Ευρώπη είναι εξηλεκτρισμένη, με ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά σύνολα. Εν αρχή η βενζινοκίνητη E200 (απόδοσης 204 ίππων) και η πετρελαιοκίνητη Ε200d (απόδοσης 197 ίππων), με μετάδοση της κίνησης στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς (4Matic). Και οι δύο μπορούν να επιταχύνουν από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,8 δευτ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα τους είναι 238 χλμ./ώρα. Ακολουθούν οι plug-in υβριδικές εκδόσεις (E300e, E300e 4Matic και η ισχυρότερη E400e 4Matic των 381 ίππων), οι οποίες έχουν ηλεκτροκινητήρα 129 ίππων και με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας εξασφαλίζουν ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ.