Του Γιάννη Κανουπάκη
Yπάρχει ένα ξεχωριστό μοντέλο, που, μάλλον, στέκεται στην κορυφή, ανεξαρτήτως κατηγορίας, με γνήσια βρετανική παράδοση. Το Range Rover, -ή καλύτερα η «Range Rover family» θα λέγαμε αφού ως οικογένεια εξελίσσεται διαρκώς- έχοντας ως σημείο εκκίνησης την British Leyland (1969) και στη συνέχεια τη Land Rover, αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα στο Gaydon, Warwickshire, η οποία εξειδικεύεται στα 4Χ4. Είναι εδώ και αρκετά χρόνια το τέκνο της Jaguar Land Rover, θυγατρικής της Ινδικής Tata Motors. Η νέα γενιά (MY 2022), 5η κατά σειρά, συμπυκνώνει μισόν αιώνα εξέλιξης λειτουργώντας πια, ως πρότυπο με ένα σύγχρονο στυλ που, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, κόβει την ανάσα, με απαράμιλλη ποιότητα και φινέτσα, αλλά και ασυναγώνιστες ικανότητες παντός εδάφους.
Ειδικότερα, το νέο Range Rover Sport επαναπροσδιορίζει την έννοια της σπορ πολυτέλειας, συνδυάζοντας αβίαστα δυναμική και ενστικτώδη απόδοση στο δρόμο με τη χαρακτηριστική ποιότητα, την προοδευτική εκλεπτυσμένη σχεδίαση και τη συνδεδεμένη άνεση ενός Range Rover. Η τρίτη γενιά της συγκεκριμένης έκδοσης (επί της ουσίας λειτουργεί σαν ανεξάρτητο μοντέλο) είναι πιο ελκυστική, προηγμένη και δυναμική από ποτέ. Αναμφίβολα «δηλωμένο» από κάθε άποψη «Range Rover Sport», με στιβαρές επιφάνειες, δυναμική σιλουέτα και άμεσα αναγνωρίσιμο προφίλ, που αναδεικνύεται τέλεια από stealth λεπτομέρειες και μυώδεις αναλογίες, δημιουργώντας την εντύπωση ενός απολύτως συγκροτημένου αυτοκινήτου σε ετοιμότητα.
Οι έντονες αναλογίες αναδεικνύουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα του Sport, με κοντούς προβόλους, δυναμικό εμπρός τμήμα και έντονα κεκλιμένα παρμπρίζ μπροστά και πίσω. Αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά διαμορφώνουν μία ισχυρή και επιβλητική παρουσία στο δρόμο που εκφράζει δύναμη και απόδοση.
Μία γκάμα ισχυρών και αποδοτικών μηχανικών συνόλων περιλαμβάνει εξακύλινδρες μονάδες εκτεταμένης αυτονομίας Electric Hybrid, έναν ισχυρό νέο V8 και εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel της γενιάς Ingenium ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση θα λανσαριστεί το 2024, καθώς η Land Rover συνεχίζει το ταξίδι εξηλεκτρισμού της.
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε για λίγες ημέρες επί ελληνικού εδάφους ένα Range Rover Sport με αγγλικές πινακίδες (έχει άλλη χάρη να κυκλοφορείς στη Μεσογειακή μας χώρα με αυτές ακόμη κι αν το όχημα είναι αριστεροτίμονο). Επρόκειτο για την έκδοση 3lt 400 PS Dynamic SE σε χρώμα Satin Eiger Grey (ματ) από την SV παλέτα.
Ήπια υβριδικός 6κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 3,0 λίτρων με ισχύ 400 άλογα και τα 550 Nm ροπής. Φυσικά αυτόματο 8άρι κιβώτιο και 4κίνηση. Όλα τα μοντέλα του Νέου Range Rover Sport εφοδιάζονται με το υπέροχο αυτόματο κιβώτιο της ZF οκτώ σχέσεων και Intelligent All-Wheel Drive, το οποίο προβλέπει διαισθητικά τις απαιτήσεις πρόσφυσης και εμπλέκεται αποδοτικά, ώστε να πετυχαίνει βέλτιστη προοδευτικότητα στις αλλαγές κάτω από όλες τις συνθήκες, βελτιστοποιώντας την ίδια στιγμή την οικονομία.
Το παραλάβαμε την ημέρα της παραίτησης της Λιζ Τρας από την πρωθυπουργία του Ηνωμένου Βασιλείου και οδηγώντας το εντός κι εκτός της μεγάλης πόλης των Αθηνών, ξεπεράσαμε το, σοβαρό κατά τα άλλα, πολιτικό γεγονός, σχεδόν, …αμέσως θα λέγαμε. Αν η γενική μας εντύπωση ήταν, θα λέγαμε, «κινηματογραφική», με αυτό το πληρέστατο από πλευράς εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας θηρίο, τότε φανταζόμαστε την αποθέωση που θα ζήσει ο χρήστης στις ισχυρότερες εκδοχές του των 510 και 530 ίππων –να σημειωθεί ότι το Range Rover Sport διατίθεται σε εκδόσεις S, SE, HSE και Autobiography, ενώ η First Edition θα διατίθεται το πρώτο έτος παραγωγής με ειδικές προδιαγραφές.
Είναι αλήθεια πως το νέο Range Rover Sport καθιστά το κάθε ταξίδι ένα ξεχωριστό γεγονός. Το αυτοκίνητο διαμορφώνεται, ώστε να είναι δυναμικό όσο επιθυμεί ο οδηγός, προσφέροντας την ίδια στιγμή βελτιωμένα επίπεδα φινέτσας και άνεσης. Αυτή η ικανότητα να συνδυάζει δύο διαφορετικούς χαρακτήρες, προσφέροντας μία ανώτερη πολυτέλεια και συμπεριφορά εστιασμένη στον οδηγό, καθίσταται εφικτή χάρη σε μία ολοκληρωμένη σειρά τεχνολογιών και χαρακτηριστικών.
Στο δρόμο, το Dynamic Response Pro προσφέρει τον απόλυτο έλεγχο κλίσεων μέσω ενός ηλεκτρονικού, ενεργού συστήματος ελέγχου κλίσεων 48-volt, που μπορεί να ασκήσει ροπή έως 1.400Nm σε κάθε άξονα, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη του οδηγού και βελτιώνοντας τον έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές. Εμείς θα σταθούμε ιδιαιτέρως στη ραφινάτη λειτουργία του 6κύλινδρου μοτέρ που ακόμη και στην απότομη πίεση του πεντάλ γκαζιού δεν χαλάει τον κόσμο, αλλά ακούς έναν επιθυμητό σπορ ήχο. Παράλληλα, θα εκθειάσουμε αυτό που οι Βρετανοί αποκαλούν smoothness, ναι και στους κακούς ελληνικούς δρόμους, ακόμη και με ελαστικά 285/40/23. Τι να πεις…
Η Dynamic Air Suspension αυξάνει την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης. Μεταβάλλει την πίεση μέσα στους θαλάμους (η υψηλότερη πίεση καθιστά την ανάρτηση πιο σκληρή), ώστε να επιτυγχάνεται η παραδοσιακή άνεση του Range Rover με τη δυναμική συμπεριφορά που είναι συνυφασμένη με το Range Rover Sport. Το προληπτικό σύστημα χρησιμοποιεί δεδομένα πλοήγησης eHorizon για να «διαβάζει» το δρόμο εκ των προτέρων και να προετοιμάζει την ανάρτηση για βέλτιστη απόκριση στις επερχόμενες στροφές.
Η τεχνολογία Adaptive Dynamics 2 συνεισφέρει στις δυναμικές ικανότητες ελέγχοντας συνεχώς τα ενεργά αμορτισέρ διπλών βαλβίδων – Active Twin Valve Dampers – ώστε να μειώνονται οι ανεπιθύμητες κινήσεις του αμαξώματος. Αυτή παρακολουθεί τους εξωτερικούς παράγοντες έως και 500 φορές το δευτερόλεπτο, ώστε να επιτυγχάνεται άριστη απόκριση και, σε αρμονία με τις υπόλοιπες τεχνολογίες του πλαισίου, προσφέρει την πιο ακριβή και συγκροτημένη δυναμική συμπεριφορά από οποιοδήποτε Range Rover Sport.
Η ευελιξία του Νέου Range Rover Sport στις στροφές ανεβαίνει επίπεδο με τα συστήματα 4διεύθυνσης All-Wheel Steering, ελέγχου κατανομής ροπής μέσω πέδησης Torque Vectoring by Braking και το Ηλεκτρονικό Ενεργό Διαφορικό (Electronic Active Differential). Με το All-Wheel Steering οι τροχοί του πίσω άξονα μπορούν να στρίψουν έως και 7,3 μοίρες αντίθετα από τους εμπρός, ώστε να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ευελιξία και το όχημα να στρίβει πιο εύκολα στις χαμηλές ταχύτητες. Στις υψηλότερες ταχύτητες, αντίθετα, οι πίσω τροχοί στρίβουν στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός βελτιώνοντας την αίσθηση σταθερότητας του οχήματος. Αυτό χαρίζει στο Νέο New Range Rover Sport τον κύκλο στροφής ενός hatchback και την ευελιξία ενός πολύ μικρότερου αυτοκινήτου στο δρόμο. Το διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι αυτό.
Τα καλύτερα συστήματα πλαισίου του Νέου Range Rover Sport συνδυάζονται στο Stormer Handling Pack, που περιλαμβάνει Dynamic Response Pro, All-Wheel Steering, Electronic Active Differential με Torque Vectoring by Braking και Configurable Programs (Διαμορφούμενα Προγράμματα). Τα τελευταία προσφέρουν τη δυνατότητα εξατομίκευσης των προφίλ οδήγησης, προσαρμόζοντας την οδηγική εμπειρία τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου (Όλα τα στοιχεία αυτού του πακέτου είναι στάνταρ στα συστήματα μετάδοσης κίνησης P510e Electric Hybrid και P530).
Σε ότι αφορά, εξ άλλου, το εσωτερικό είναι όντως σοφιστικέ. Σε μπορντό δέρμα και επενδύσεις από μαύρο alcantara, όπως αυτό που δοκιμάσαμε, η όλη εικόνα είναι εξόχως αναβαθμισμένη και αισθητικά άψογη. Η μινιμαλιστική σχεδίαση του νέου Range Rover Sport επεκτείνεται στο εντελώς σύγχρονο εσωτερικό του, όπου κυριαρχούν η ηγετική θέση οδήγησης Command Driving Position -σήμα κατατεθέν του Range Rover- οι πιο πρόσφατες τεχνολογίες και τα καλύτερα υλικά που συνδυάζονται για μία απαράμιλλη ισορροπία αψεγάδιαστης κομψότητας και έμφυτης γοητείας. Η ευρύχωρη καμπίνα τύπου cockpit δίνει τον τόνο για μία δυναμική οδηγική εμπειρία, προσφέροντας εξαιρετική ορατότητα, αγκαλιάζοντας την ίδια στιγμή τον οδηγό με μία ψηλή, κεκλιμένη κεντρική κονσόλα και διαισθητικές τεχνολογίες.
Η εργονομία είναι πολύ καλή χωρίς περιττά στοιχεία και πολύπλοκα χειριστήρια, εξοικειώνεσαι ταχύτατα με όλες τις βασικές λειτουργίες και μπορείς να ξοδέψεις πολλές ώρες διαβιώνοντας εντός του αυτοκινήτου και να συνδέεσαι με τον έξω κόσμο από την οθόνη του σαν να είσαι στο σπίτι ή στο γραφείο. Μαγεία!