Skip to main content

Mazda2 Hybrid: Όπως …Toyota Yaris Hybrid

Του Γιάννη Κανουπάκη

Παίρνετε ένα Toyota Yaris Hybrid του κολλάτε σήματα Mazda και «εγένετο Mazda 2 Hybrid». Δεν έχει καμία σχέση με το εξαιρετικό συμβατικό Mazda 2, που συνεχίζει να παράγεται ως έχει. Σημεία των καιρών, πρέπει να αποδεχθούμε τις  συμπράξεις, τις ομογενοποιήσεις και τις οικονομίες κλίμακος. Το επιβάλουν οι καταστάσεις, συχνά δύσκολες. Και τι να πούμε εμείς, τώρα, για το υβριδικό Mazda;

Ό,τι καλό έχουμε κατά καιρούς γράψει για την πολύ αξιόλογη αυτή ιαπωνική εταιρία και τα προϊόντα της, αλλά και ό,τι επίσης διθυραμβικό έχουμε πει για το πραγματικά υβριδικό, με ισχυρή «σφραγίδα», Toyota Yaris. Έτσι, λοιπόν, για πρώτη φορά έχουμε αυτοφορτιζόμενη, πλήρως υβριδική τεχνολογία κινητήρων στο εύρος των μοντέλων της Mazda.

Το Mazda2 Hybrid είναι ένα αυτοφορτιζόμενο, πλήρως υβριδικό όχημα που συνδυάζει έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1490 κ,εκ., 93 ίππων με ηλεκτροκινητήρα 59kW για συνολική ισχύ συστήματος 116 ίππων. Η τιμή εκκίνησης στην ελληνική αγορά είναι 18.692 ευρώ.

Το νέο υβριδικό αυτοκίνητο της Mazda έχει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 175 χλμ/ώρα. Προσφέρει οικονομία καυσίμου συνδυασμένου κύκλου με μέτρηση WLTP μόνο με 3,8-4,0 λτ/100 χλμ και εκπομπές CO2 μόλις 87-93 γμ/χλμ (εξαρτάται από το μέγεθος του τροχού 16΄΄ή 15΄΄). 

Κατά την εκκίνηση, το όχημα λειτουργεί αυτόματα σε λειτουργία EV, προσφέροντας ομαλή, απρόσκοπτη και αθόρυβη λειτουργία με ηλεκτροκίνηση σε αστικά περιβάλλοντα, με μηδενικές εκπομπές CO2, NOx και σωματιδίων. 

Στην κανονική οδήγηση, η κατανομή ισχύος ρυθμίζεται μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα για βέλτιστη απόδοση και την καλύτερη δυνατή απόδοση καυσίμου. Κατά την επιβράδυνση και την πέδηση, η κινητική ενέργεια ανακτάται ως ηλεκτρική ενέργεια για αποθήκευση στη μπαταρία υψηλής απόδοσης.

Το επίπεδο ισχύος της μπαταρίας ρυθμίζεται συνεχώς μέσω μιας γεννήτριας που κινείται από τον κινητήρα, για να εξαλείψει οποιαδήποτε ανάγκη επαναφόρτισης του συστήματος από εξωτερική πηγή.

Αν και είναι ένα compact όχημα Β κατηγορίας, το μακρύ μεταξόνιο 2.560 χλστ του νέου Mazda2 Hybrid προσφέρει άνεση για έως και τέσσερις ενήλικες επιβάτες, καθώς και 286 λίτρα χώρου αποσκευών. Είναι διαθέσιμο σε όλη την Ευρώπη, με τρεις εναλλακτικές επιλογές -Mazda2 Hybrid Pure, Mazda2 Hybrid Agile και Mazda2 Hybrid Select- ενώ διαθέτει και τη μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων Euro- NCAP crashworthiness rating. 

Το νέο Mazda2 Hybrid είναι το τελευταίο αποτέλεσμα μιας μακροχρόνιας συνεργασίας μεταξύ της Mazda Motor Corporation και της Toyota Motor Corporation. 

Όπως εξηγούν από την εταιρία, είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό αυτοκίνητο για τη Mazda στο πλαίσιο της δέσμευσης της εταιρείας να εκπληρώσει τους στόχους που ορίζονται στο ΄Sustainable Zoom-Zoom 2030’, το μακροπρόθεσμο όραμά της για τεχνολογική ανάπτυξη. Ειδικά, βάσει της Συμφωνίας του Παρισιού, στόχος της είναι να μειώσει τις μέσες εκπομπές CO2 well-to-wheel κατά 50% έως το 2030 και, επιταχύνοντας την ηλεκτροδότηση του στόλου της, να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050.

Παράλληλα με το Mazda2 Hybrid θα συνεχίσει να διατίθεται κανονικά και το Mazda2. Έτσι, η MAZDA πλέον προσφέρει ακόμα περισσότερες επιλογές στα αυτοκίνητα πόλης,  με το  Mazda2 να κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και να είναι διαθέσιμο με μηχανικό κιβώτιο ΜΤ και κινητήρα  MHybrid SkyactivG90 ενώ το Mazda2 Hybrid να είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ΑΤ και πλήρη υβριδική τεχνολογία.

Το σημαντικό είναι ότι και με τις 2 επιλογές ο πελάτης δεν θα πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και θα μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο καθημερινά.