Του Γιάννη Κανουπάκη
Θέλοντας να τιμήσει την παγκόσμια κληρονομιά της στις αποστολές off-road και τα ταξίδια εξερεύνησης, η Land Rover Classic έχει λανσάρει 25 αποκλειστικά, εμπνευσμένα από αποστολές, οχήματα Classic Defender Works V8 Trophy II.
Εδώ και 70 χρόνια, τα Land Rover εξερευνούν διαδρομές που μέχρι πρότινος ήταν απροσπέλαστες. Κάθε όχημα φέρει ένα μοναδικό καμουφλάζ που αντιπροσωπεύει 23 τοποθεσίες που το θρυλικό 4×4 έχει αντιμετωπίσει κατά τη διάρκεια της 70-χρονης περιπετειώδους ιστορίας του, όπως περιοχές από το Camel Trophy, το First Overland, και το G4 Challenge. Η σχεδίαση περιλαμβάνει επίσης αρκετά κρυμμένα Land Rover και το εμβληματικό τους σχήμα σε σιλουέτες που θα πρέπει να αναγνωρίσουν οι ιδιοκτήτες: «Μπορείτε να τα βρείτε όλα;»
Πέρα από τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα μοναδικό συλλεκτικό όχημα, οι πελάτες καλούνται να λάβουν μέρος στο δεύτερο, αποκλειστικό τριήμερο διαγωνισμό Land Rover Trophy. Το Land Rover Trophy επιτρέπει στους μυημένους πελάτες να σφυρηλατήσουν διαχρονικές σχέσεις, να δημιουργήσουν αναμνήσεις και να χαράξουν το δικό τους αποτύπωμα σε ένα αξέχαστο γεγονός. Οι πελάτες θα καθοδηγούνται από ειδικούς για να αγωνιστούν σε μία σειρά off-road προκλήσεων που βασίζονται στα σημεία και είναι εμπνευσμένες από τις διάσημες, παγκόσμιες περιπέτειες της εταιρίας. Μετά από τις τριήμερες δοκιμασίες, μία ομάδα θα φύγει με ένα μεγάλο έπαθλο. Οι πελάτες θα δημιουργήσουν διαχρονικές αναμνήσεις και θα εξοικειωθούν με τα οχήματά τους με τον πιο εκπληκτικό δυνατό τρόπο.
Τα μοναδικά, καμουφλαρισμένα μοντέλα Classic Defender Works V8 Trophy που τιμούν την παντός εδάφους κληρονομιά της Land Rover, θα δημιουργηθούν από μοντέλα Defender της περιόδου 2012-2016, τα οποία αφού απογυμνωθούν, θα ανακατασκευαστούν εκ νέου στο χέρι ακολουθώντας αυστηρά πρότυπα και βελτιωμένες υψηλές προδιαγραφές, με τη δημιουργική υπογραφή της αποκλειστικής, εξειδικευμένης ομάδας μας στην Land Rover Classic.
Τροφοδοτούμενη με την ισχύ ενός V8 βενζινοκινητήρα 5.0L της Land Rover που αποδίδει 405PS και ροπή 515Nm, η έκδοση περιορισμένης παραγωγής διαθέτει ένα 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ZF. Κάθε μοντέλο αναδημιουργείται, με αναβαθμισμένη ανάρτηση, βελτιώσεις στο σύστημα διεύθυνσης και αναβαθμισμένα φρένα. Το όχημα θα προσφέρεται σε εκδόσεις 90 και 110 Station Wagon καθώς και σε 110 Double Cab Pick-Up, για πρώτη φορά σε μοντέλο Trophy. Στην παρτίδα παραγωγής των 25 αντιτύπων, η Land Rover Classic θα δημιουργήσει μόνο 5 Double Cab Pick-up, ενώ τα υπόλοιπα 20 οχήματα θα αποτελούνται από εκδόσεις 90 και 110 Station Wagon – μισά και μισά.
Το εξωτερικό υιοθετεί ένα ξεχωριστό ασπρόμαυρο θέμα, με μοναδικό καμουφλάζ που ανέπτυξε η ομάδα Σχεδίασης της Land Rover Special Vehicles. Το κυρίως αμάξωμα έχει φινίρισμα σε Fuji White με μια αντίθεση οροφής σε Narvik Black και εξωτερικά στοιχεία σε Gloss Black, συμπεριλαμβανομένων λεπτομερειών, όπως πριτσίνια, βίδες και αεραγωγούς. Οι Gloss Black ζάντες αλουμινίου 18” Sawtooth ολοκληρώνουν το θέμα.
Το καμουφλάζ περιλαμβάνει 23 τοποθεσίες όπου η Land Rover έχει κατακτήσει απαιτητικά εδάφη στις εκτός δρόμου εξερευνήσεις της σε διάστημα 70 και πλέον χρόνων. Αυτά περιλαμβάνουν ιστορικές off-roading προκλήσεις, καθώς και πρόσφατες αποστολές της Land Rover σε περιοχές από τη Νότια Αφρική και το Λάος μέχρι το Περού.
Μία σειρά εξωτερικών βελτιώσεων εξασφαλίζει αδιάλειπτη απόδοση σε όλες τις εδαφικές συνθήκες. Μπροστά, ένα προστατευτικό πλαίσιο σχήματος φιλοξενεί ένα βαρούλκο μπροστά από μία ειδική εμπρός μάσκα. Το μαύρο καπό φέρει ένα σατινέ φινίρισμα για μείωση της αντανάκλασης σε φωτεινές συνθήκες, ενώ μία υψηλής απόδοσης και πλήρους πλάτους μπάρα φώτων LED μήκους 1,27μ προσφέρει τέλεια ορατότητα σε όλες τις εδαφικές συνθήκες τη νύχτα.
Το Classic Defender Works V8 Trophy II έχει βάθος βύθισης 500mm, ένα πίσω σημείο σύνδεσης για ρυμούλκηση και διαθέτει πλαϊνά σκαλοπάτια, και ένα εξωτερικό roll bar για πρόσθετη προστασία του αμαξώματος. Μία πίσω σκάλα παρέχει πρόσβαση στη σχάρα οροφής expedition, ενώ ανάμεσα στις διακριτικές λεπτομέρειες είναι το σήμα Land Rover Trophy και ένα λευκό λογότυπο στους λασπωτήρες.
Τα σπορ καθίσματα Recaro φέρουν επένδυση υψηλής ποιότητας από ασπρόμαυρο δέρμα Windsor με ραφές αντίθεσης, συνδυάζοντας στήριξη και άνεση. Η δερμάτινη επένδυση επεκτείνεται στο ταμπλό, τις πόρτες και την οροφή, προσφέροντας ένα χειροποίητο φινίρισμα σε όλη την καμπίνα.
Το σύγχρονο σύστημα Infotainment της Land Rover Classic με ενσωματωμένη πλοήγηση και συνδεσιμότητα φορητών συσκευών εξασφαλίζει ότι οι πιο πρόσφατες προτάσεις πολυμέσων φιλοξενούνται στο αυθεντικό ταμπλό. Ο εργονομικός επιλογέας ταχυτήτων Pistol Shifter της Land Rover για το αυτόματο κιβώτιο ZF τοποθετείται για πρόσθετο έλεγχο.
Την τελική πινελιά στο εσωτερικό βάζει ένα ρολόι Land Rover Trophy της Elliot Brown στο κέντρο του ταμπλό, με το μοναδικό του καντράν να καθρεπτίζει το σχέδιο του εξωτερικού καμουφλάζ. Η Elliot Brown προμηθεύει για μία ακόμα φορά τους ιδιοκτήτες του Trophy με ένα μοναδικό, ανθεκτικό ρολόι χειρός Competitor’s Edition. Και για όσους δεν έχουν την τύχη να εξασφαλίσουν ένα από τα οχήματα περιορισμένης παραγωγής, η Elliot Brown διαθέτει 1.000 ρολόγια εμπνευσμένα από το Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II.
Τέλος, για όσους επιθυμούν να αναβαθμίσουν το Defender τους με πινελιές από την αισθητική του Works V8 Trophy II, η Land Rover Classic θα προσφέρει Γνήσια Αξεσουάρ με αύρα Trophy που θα ανακοινωθούν αργότερα μέσα στο 2022.
Η Ιστορία του V8 Defender
Οι V8 κινητήρες στο Land Rover Defender και τα προηγούμενα μοντέλα παραγωγής ξεκίνησαν με το Series III Stage 1 V8 του 1979. Ο κινητήρας Rover V8 3.5L με καρμπιρατέρ απέδιδε 90 ίππους.
Το Land Rover One Ten από το 1983, και το Ninety του 1984, χρησιμοποιούσαν τον ίδιο κινητήρα Rover V8 3.5L, όπως το Series III Stage 1 V8, αλλά σε έκδοση 113 ίππων, που αναβαθμίστηκε σε 135 ίππους από το 1987.
Μόνο για τα Defender 90 και 110 με προδιαγραφές Β. Αμερικής (NAS), από το 1992, τοποθετήθηκε μία έκδοση 3.9L του Rover V8 με ψεκασμό καυσίμου που απέδιδε 182 ίππους, μαζί με ένα τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Το 1998, ένας V8 κινητήρας 4.0L με ισχύ 190 ίππων από τη δεύτερη γενιά Range Rover τοποθετήθηκε σε μία περιορισμένη σειρά επετειακών 50th Anniversary Defender 90, με τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Το 2018 Defender Works V8 με ατμοσφαιρικό κινητήρα 5.0L έγινε το πρώτο, επίσημο Land Rover Defender με κινητήρα V8 που παρουσιάστηκε από το 1998.
Τον Φεβρουάριο 2021, η Land Rover Classic αποκάλυψε το Land Rover Works V8 Trophy, σε εκδόσεις 90 και 110 Station Wagon, και φινίρισμα στο μοναδικό χρωματισμό Eastnor Yellow με λεπτομέρειες Narvik Black και ανθεκτικές ατσάλινες ζάντες στο χρώμα του αμαξώματος.
Τον Φεβρουάριο του 2021, η Land Rover παρουσίασε ένα V8 κινητήρα στο Νέο Defender 90 και 110. Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 525 ίππων τροφοδοτεί με την ισχύ του το ταχύτερο και ισχυρότερο Defender παραγωγής που έχει κατασκευαστεί ποτέ με επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 240 χλμ/ώρα.