Του Γιάννη Κανουπάκη
Τι να πει κάποιος για το μοντέλο που έχει πουλήσει περισσότερα οχήματα σε όλο τον κόσμο από οποιοδήποτε άλλο; Το Toyota Corolla κυκλοφορεί πάνω από μισό αιώνα, παρακολουθώντας τις μεταβολές στις ανάγκες και προτιμήσεις των οδηγών. Αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας με εγγύηση τη φήμη της αξιοπιστίας. Γι’ αυτό κατέχει παγκόσμιο ρεκόρ με πωλήσεις άνω των 50 εκατομμυρίων σε 12 γενιές από το 1966. Η ευκολία προσαρμογής του στις επιταγές της εκάστοτε εποχής επιβεβαιώνεται τώρα για μία ακόμα φορά με την ανακοίνωση του Νέου Corolla. Όπως μας λέει η εταιρία, ενώ οι ραφιναρισμένες αλλαγές στο εξωτερικό και το εσωτερικό του αποτελούν εξέλιξη της σχεδίασης της 12ης γενιάς του Corolla, πιο σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και στα ηλεκτρονικά. Οι προ-παραγγελίες θα ξεκινήσουν προς το τέλος του χρόνου, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται αρχές του 2023.
Ειδικότερα, με φρέσκο στιλ, την εισαγωγή της 5ης γενιάς υβριδικής ηλεκτρικής τεχνολογίας, μία πλήρως αναβαθμισμένη ψηφιακή εμπειρία χρήστη και μία εκτεταμένη γκάμα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης Toyota T-Mate, το Νέο Corolla είναι εξοπλισμένο για να ενισχύσει την ηγετική του θέση στην κατηγορία. Υπάρχει “ένα Corolla για όλουςl” με τις εκδόσεις hatchback, Touring Sports και sedan. Αυτή η ποικιλία εκδόσεων εξασφαλίζει ότι ο κάθε πελάτης μπορεί να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει ανάλογα με τις ανάγκες του, ενώ όλες επωφελούνται από τα ίδια υψηλά επίπεδα σχεδιασμού και τεχνολογίας.
Διατηρεί, επίσης, ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς είναι η μοναδική σειρά μοντέλων στην κατηγορία που περιλαμβάνει πλήρη υβριδική, ηλεκτρική ισχύ, μία τεχνολογία που προσφέρει αποδοτικότητα καυσίμου και ικανότητα οδήγησης με μηδενικές εκπομπές – προτεραιότητες που εξελίσσονται ραγδαία από πλευράς σημασίας και αξίας για τους πελάτες. Κάθε τύπος αμαξώματος Corolla έχει τη δική του εμφάνιση και απήχηση. Η νέα γκάμα αποκτά μία πιο εκλεπτυσμένη και σύγχρονη εμφάνιση με αλλαγές στο μοτίβο πλέγματος της εμπρός μάσκας, στα πλαίσια των προβολέων ομίχλης και στα σχέδια των ζαντών αλουμινίου. Οι ανώτερες εκδόσεις των μοντέλων hatchback και Touring Sports αποκτούν νέους προβολείς bi-LED. Στην έκδοση High τα τελευταία συνοδεύονται από Adaptive High-beam System (AHS).
Οι επιλογές εξωτερικών χρωμάτων περιλαμβάνουν τρεις νέους χρωματισμούς εμπνευσμένους από τις τρέχουσες τάσεις στην αρχιτεκτονική, την προϊοντική σχεδίαση και τη μόδα. Το Juniper Blue είναι το νέο βασικό χρώμα για το hatchback και το Touring Sports, ζωηρό και λαμπερό. Παρατηρώντας το από κοντά, εμφανίζονται κόκκινοι απαλοί τόνοι που δημιουργούν μία «φρέσκια» αίσθηση με διακριτικές αλλαγές στο χρώμα. Για το sedan προσφέρεται το νέο πράσινο Midnight Teal, ένα κομψό φινίρισμα που πετυχαίνει ένα ξεχωριστό εφέ σκιάς παρατηρώντας το από την κατάλληλη οπτική γωνία. Το Metallic Grey, που διατίθεται για όλους τους τύπους αμαξώματος, είναι μία διαχρονική απόχρωση με ευρεία απήχηση, ενώ η γοητεία του αναβαθμίζεται με σκούρες ασημί νιφάδες στη βαφή.
Για το εσωτερικό, το στιλ είναι πιο μοντέρνο και premium με νέα γραφικά, ταπετσαρίες και ανάγλυφα μοτίβα που προσθέτουν τρισδιάστατο βάθος και οπτική γοητεία στις ταπετσαρίες, τις επιφάνειες και τα φινιρίσματα. Οι συνδυασμοί επενδύσεων και ταπετσαριών καθισμάτων ακολουθούν τα νέα θέματα Dark και Light Harmony (ανάλογα με τον τύπο του αμαξώματος) (2) με ταιριαστά χρώματα και φινιρίσματα που προσδίδουν στην καμπίνα μία σύγχρονη, κομψή αίσθηση.
Το νέο Corolla ενσωματώνει την 5η γενιά του κορυφαίου σε όλο τον κόσμο αυτοφορτιζόμενου, πλήρως υβριδικού, ηλεκτρικού συστήματος της Toyota. Όπως και στο τρέχον μοντέλο, διατίθενται υβριδικά συστήματα 1.8 και 2.0 λίτρων. Και τα δύο επωφελούνται από σημαντικές αλλαγές στον θερμικό κινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα τους που αναβαθμίζουν την οδηγική εμπειρία με πρόσθετη ισχύ και βελτιωμένη απόδοση, και ίδιες ή χαμηλότερες εκπομπές CO2 (ανάλογα με το σύστημα κίνησης). Η μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) και ο ηλεκτροκινητήρας, σε συνδυασμό με τη μονάδα κιβωτίου/διαφορικού, έχουν επανασχεδιαστεί, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι ισχυρότερη αλλά μικρότερη και ελαφρύτερη (μείωση βάρους έως 18 κιλών, ανάλογα με το σύστημα κίνησης).
Η συνολική ισχύς από το σύστημα των 1.8 λίτρων είναι 140 ίπποι, μειώνοντας κατά 1,7 δευτ. τον χρόνο της επιτάχυνσης 0-100 χλμ/ω, που επιτυγχάνεται σε 9,2 δευτερόλεπτα. Παρά την αυξημένη απόδοση, οι εκπομπές CO2 αναμένεται να παραμείνουν αμετάβλητες στα 102 γμ/χλμ. Για το σύστημα των 2.0 λίτρων, η συνολική ισχύς έχει αυξηθεί στους 196 ίππους, ενώ έχει εξοικονομηθεί σχεδόν μισό δευτερόλεπτο από τον χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ/ω, που φτάνει πλέον στα 7,5 δευτερόλεπτα. Αναμένεται μείωση κατά 3 γμ/χλμ στις τιμές εκπομπών CO2 συνδυασμένο κύκλο, στα 107 γμ/χλμ.
Περαιτέρω βήματα έχουν γίνει ώστε η επιτάχυνση να είναι πιο φυσική και ικανοποιητική για τον οδηγό. Προηγουμένως, η εστίαση ήταν στη γραμμική επιτάχυνση. Τώρα, χάρη στο νέο καλιμπράρισμα του συστήματος ελέγχου του υβριδικού συστήματος, η επιτάχυνση αντικατοπτρίζει περισσότερο τις προθέσεις του οδηγού και τη χρήση του πεντάλ του γκαζιού, δημιουργώντας την κατάλληλη αίσθηση σε επίπεδο διαμήκους επιτάχυνσης – και συνολικά μία διαισθητική αίσθηση. Αυτό έχει επιτευχθεί με μείωση των στροφών του κινητήρα κατά την επιτάχυνση. Ο θόρυβος του συστήματος μετάδοσης κίνησης κατά την επιτάχυνση έχει επίσης μειωθεί.
Επίσης, το Νέο Corolla επωφελείται από τις πιο πρόσφατες ψηφιακές λειτουργίες και δυνατότητες των συστημάτων πολυμέσων της Toyota, που έχουν σχεδιαστεί με στόχο τη βελτιωμένη εμπειρία χρήστη και τη μελλοντική συμβατότητα ώστε να μπορούν να εισάγονται απρόσκοπτα με over-the-air ενημερώσεις, νέες λειτουργίες και αναβαθμίσεις. Η μεγαλύτερη οθόνη πολυμέσων 10.5” παρουσιάζει γραφικά με υψηλή ευκρίνεια και διαθέτει αντιθαμβωτική επιφάνεια, εξασφαλίζοντας άριστη ορατότητα σε όλες τις συνθήκες φωτισμού. Ξεκινώντας από την έκδοση Active Plus, η οθόνη του οδηγού έχει επίσης μετασχηματιστεί σε ένα νέο πίνακα οργάνων 12.3” που μπορεί να προσαρμοστεί στις προτιμήσεις του οδηγού σε τέσσερις διαφορετικές διαμορφώσεις: Casual, Smart, Sport και Tough.
Τα αυτοκίνητα περιλαμβάνουν πρόσβαση για τέσσερα χρόνια και χωρίς περιορισμούς στο Toyota Smart Connect, που τους παρέχει πρόσβαση σε “always on” πλοήγηση μέσω cloud και πληροφορίες κυκλοφορίας και ταξιδιού σε πραγματικό χρόνο. Ο οδηγός μπορεί ακόμη να κάνει χρήση ενός νέου, ενσωματωμένου φωνητικού συστήματος που αναγνωρίζει αιτήματα σε φυσική γλώσσα ομιλίας για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων ή λειτουργιών του οχήματος όπως το άνοιγμα ή το κλείσιμο των παραθύρων.
Παράλληλα, μία σειρά από απομακρυσμένες υπηρεσίες διατίθενται με χρήση του MyT app, επιτρέποντας στους οδηγούς να χρησιμοποιούν το smartphone τους για να κλειδώνουν ή να ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητό τους, να χειρίζονται το σύστημα ελέγχου κλιματισμού για να θερμαίνουν ή να ψύχουν την καμπίνα πριν από ένα ταξίδι, να ενεργοποιούν τα αλάρμ και να εντοπίζουν το όχημά τους.
Το νέο Corolla είναι εξοπλισμένο με το Toyota T-Mate, που συνδυάζει την τελευταία γενιά του πακέτου Toyota Safety Sense με άλλα ενεργά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και στάθμευσης, τα οποία όχι μόνο κάνουν την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη, αλλά συμβάλλουν επίσης στην προστασία όλων των επιβατών του οχήματος και άλλων χρηστών των δρόμων.
Οι βελτιώσεις στη λειτουργία και τη λειτουργικότητα των συστημάτων περιλαμβάνουν το Acceleration Suppression, που αντιδρά στην ξαφνική χρήση του γκαζιού όταν το όχημα κινείται με χαμηλή ταχύτητα, την υποστήριξη αποφυγής σύγκρουσης, που παρέχει προστασία όταν το όχημα στρίβει σε μία διασταύρωση, το Emergency Steering Assist, το οποίο μπορεί τώρα να αντιδρά σε επερχόμενα οχήματα, καθώς και το σύστημα αποφυγής πλευρικής σύγκρουσης και μείωσης ταχύτητας στροφής. Οι Over-the-air ενημερώσεις λογισμικού εξασφαλίζουν την επικαιροποίηση των λειτουργιών και την προσθήκη νέων όταν αυτές είναι διαθέσιμες κατά τη διάρκεια της ζωής του οχήματος.
Τα χαρακτηριστικά του Toyota T-Mate περιλαμβάνουν σύστημα Safe Exit Assist, το οποίο θα ενεργοποιήσει μια προειδοποίηση εάν ανιχνεύσει μια πόρτα να ανοίγει στη διαδρομή ενός οχήματος ή ενός ποδηλάτη που πλησιάζει από πίσω. Υπάρχει επίσης το νέο σύστημα Rear Seat Reminder που θα ειδοποιήσει τον οδηγό πριν φύγει από το αυτοκίνητό του ότι ίσως να χρειαστεί να ελέγξει εάν έχει αφήσει κάτι στα πίσω καθίσματα.
Από την έλευσή της το 2020, η έκδοση GR SPORT έχει καταφέρει με εξαιρετική επιτυχία να προσφέρει ένα πιο σπορ προφίλ για το Corolla και να επεκτείνει τη γοητεία του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας στην προσέλκυση νέων πελατών στη μάρκα Toyota. Εμπνευσμένο από την TOYOTA GAZOO RACING, το GR SPORT έχει μία πιο δυναμική εμφάνιση που τονίζει το αιχμηρό, δυναμικό στιλ του Corolla με μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά στο εσωτερικό και το εξωτερικό του. Το νέο Corolla GR SPORT υιοθετεί νέας σχεδίασης μηχανουργημένες ζάντες αλουμινίου 18” και πίσω προφυλακτήρα με νέα εμφάνιση και προστατευτική ποδιά. Τα καθίσματα στις εκδόσεις hatchback και Touring Sports έχουν ένα φρέσκο φινίρισμα με ανάγλυφο το λογότυπο GR στα προσκέφαλα. Το λογότυπο GR προστίθεται επίσης στο μπουτόν της μίζας.